PS3 - best mulig bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 - best mulig bilde

Hei

Brodern har en Hitachi TX-300 (tror dette er en HD ready, HDMI 1.2 sak). Så kjøpte han seg nettopp en PS3.. Han må ha en kabel som er ca. 7meter.. Og jeg lurer da på om denne er brukbar, og om HDMI-HDMI gir best bilde for han:
    Clas Ohlson - HDMI-kabel Datakabler handle bestill postordre
    10 meter, 500kr.

Står jo ikke noe om den Clas Ohlson kabelen er HDMI 1.1 eller 1.2.. +den virker noe kjip.

Vil denne kabelen være brukbar tror dere, eller bør han satse på litt mer kvalitet? Ser det er mulig å få tak i 7.5m til ca. 900kr, som har god kvalitet.. og er HDMI 1.3.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke man ser noe særlig forskjell på HDMI 1.1 og 1.2. Men ville allikevel ikke kjøpt kabel på clas ohlson. Kjøp heller Monster eller Supra:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PS3 og Epson TW700 projektor og 5 m HDMI kabel fra Clas Ohlson. En kompis har PS3 og Epson TW600 og 10 m HDMI fra Clas Ohlson, begge fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PS3, PE7700 projektor og Clas Ohlson 10m HDMI-kabel, bildet er sylskarpt og jeg skjønner ikke hva som skulle bli bedre med en Monster-kabel til 2000 mer...

Edit: Kabelen ser ikke ut som på bildet, 10-meteren er tykk og skjermet, med solide plugger.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du ikke skal kjøre 1080p og over 10m så går clas ohlson sine kabler helt fint. Det er digitalt som skal overføres og da er kvalitetsforskjellen minimal. Men når det er over 10 m og du krever 1080p så er det på tide å vurdere noe av kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/kabler/48251...ger-etc-2.html

Billigkabler holder lenge, så sant du ikke skal over 10 meter.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder lenge med HDMI 1.0 med mindre du skal kjøre fancy lydformater gjennom den,

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke bekymre deg om HDMI 1.2 eller 1.3. Kablene takler dette helt fint og det er uansett den "dårligste" versjonen som brukes. Det er ikke mange apparater i dag som har 1.3

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for svar.

Hadde egentlig planer om å kjøpe en eller annen kvalitetskabel til godt over 1000-lappen, - men siden brodern ikke skal ha en lengde over 10m (og kjører 720p) blir det nok Clas Ohlson kabelen heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å si at jeg faktisk har denne kabelen selv. Det er altså ikke noe jeg bare har hørt.

Bruker den mellom PS3 og Epson tw700.

Kabelen er digital og gir bilde, og dermed er det ypperlig kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg en 5m hdmi kabel hos Clas Ohlson, som jeg tenkte å bruke mellom PS3 og en Sony KDL-32V2000. Får ikke noe annet enn den dårligste oppløsningen til å funke enda TVn skal støtte 1080i.

Kan det være kabelen som er problemet? Når jeg først koblet til fikk jeg et veldig flimrete bilde på 1080i, men når jeg koblet til lyden forsvant bildet helt.

Tror kanskje jeg greier meg med en 2m kabel. Kan jeg da prøve med en ny Clas Ohlson? Gidder ikke bruke 1000 kroner på Monster e.l.

Evt. noe annet jeg kan kjøpe som burde funke og ikke koster så sinnsykt mye?

Er jo flere her som sier den kabelen skal funke på 5m. Kanskje det er TVn min som er litt sær? Evt. at jeg har fått en PS3 som det er noe kødd med?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivindw
    Jeg har kjøpt meg en 5m hdmi kabel hos Clas Ohlson, som jeg tenkte å bruke mellom PS3 og en Sony KDL-32V2000. Får ikke noe annet enn den dårligste oppløsningen til å funke enda TVn skal støtte 1080i.

Kan det være kabelen som er problemet? Når jeg først koblet til fikk jeg et veldig flimrete bilde på 1080i, men når jeg koblet til lyden forsvant bildet helt.

Tror kanskje jeg greier meg med en 2m kabel. Kan jeg da prøve med en ny Clas Ohlson? Gidder ikke bruke 1000 kroner på Monster e.l.

Evt. noe annet jeg kan kjøpe som burde funke og ikke koster så sinnsykt mye?

Er jo flere her som sier den kabelen skal funke på 5m. Kanskje det er TVn min som er litt sær? Evt. at jeg har fått en PS3 som det er noe kødd med?
    Det kan fort vekk være kabelen, ville prøvd med en annen kabel, evt en kortere en. At en (billig) kabel virker mellom to komponenter betyr ikke nødvendigvis at den virker mellom to andre komponenter.

Hvis du skal et par nivå over Clas Ohlson så har Supra bra kabler, fås i AVShop. Supra garanterer 1080p opp til 15 meter hvis jeg ikke husker feil. Bruker selv en 12 meter Supra fra PS3 til projektor og har aldri hatt problemer.

HiFi-klubben har kabler som er midt i mellom CO og Supra, der kan du sikkert få levert dem tilbake også dersom de ikke virker.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tittet litt på clas ohlson kabelen på 10 m. Den har jo skikkelig solide plugger, og virker ikke billig i det hele tatt, i tillegg sitter den godt og fast. Den har helt annen plugg enn den det er bilde av på nettsiden, så jeg lukter et godt kjøp her....

den ligner noe på denne: http://www.silversonic.com/docs/images/HDMI.jpg pluggen altså, ikke selve kabelen.

Man skal ikke kimse av Clas...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    tittet litt på clas ohlson kabelen på 10 m. Den har jo skikkelig solide plugger, og virker ikke billig i det hele tatt, i tillegg sitter den godt og fast. Den har helt annen plugg enn den det er bilde av på nettsiden, så jeg lukter et godt kjøp her....
    Den jeg kjøpte ser også solid ut. Sitter helt fast uten antydning til slakk i både TV og PS3.. Har bestilt meg en annen en nå. Så finner jeg vel kjapt ut om det er kabelen eller noe annet det er kødd med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •