Xbox 360 elite - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kan hende jeg ikke forstod det helt riktig, men en kommer det en ny pro - modell med stillegående dvd? Den bråkete dvd-spilleren er den eneste grunnen til at jeg ikke kjøper xbox360, og har heller ikke lyst på ps3.

Den elite xboxen virker ellers svært interessant. Kommer prisen til et mer akseptabelt nivå, og dvd bråket er fikset, skal jeg nok vurdere den.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye mulig jeg spør veldig dumt nå men om denne har HDMI, støtter den da 1080p gjennom HD-DVD add-on'en eller? Siden component bare støttet 1080i...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Den er soleklart et dårligere kjøp enn PS3. Mangler oppladbare kontrollere. Mangler HD avspilling, Mangler kortleser, Mangler trådløst nettverk, Kan ikke bruke HD-DVD drevet til spill. Kan ikke oppgradere hardisken.
    PS3 kan ikke spille Xbox 360 spill.. Altså er 360 et soleklart bedre kjøp enn PS3! For de som skal spille spill så er 360 et vesentlig bedre kjøp, enda, men det kommer veldig ann på hva slags spill du liker selvsagt.

PS: Den såkalte oppladbare kontrolleren til PS3 suger, den går tom iløpet av en dag bare av å stå i standby.. For noe drit.. I 360 brukes det i det minste standard AA batterier, og så kan du selv velge hva slags løsning du vil bruke for å lade dem opp..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    PS3 kan ikke spille Xbox 360 spill.. Altså er 360 et soleklart bedre kjøp enn PS3! For de som skal spille spill så er 360 et vesentlig bedre kjøp, enda, men det kommer veldig ann på hva slags spill du liker selvsagt.

PS: Den såkalte oppladbare kontrolleren til PS3 suger, den går tom iløpet av en dag bare av å stå i standby.. For noe drit.. I 360 brukes det i det minste standard AA batterier, og så kan du selv velge hva slags løsning du vil bruke for å lade dem opp..
    Er vel ikke verre enn å sette tilbake kontrollen i usb kabelen når man er ferdig det. Akkurat som man setter inn smør'et etter lunsj'en.

360 kan ikke spille ps3 spill.. Altså er ps3 et soleklart bedre kjøp enn 360! ...... ..?!?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en Xbox 360 om du vil spille Xbox 360-spill. Kjøp deg en PS3 om du vil spille PS3-spill og/eller Blu-ray. Kjøp deg en PC om du vil gjøre noe annet. Blir litt teit å krangle om sånt.

Spørsmålet her er vel heller om Elite er verdt pengene i forhold til de andre modellene av Xbox 360. Det synes jeg personlig den ikke er. $200 for en harddisk er dobbelt så mye som alle andre tar. Jeg synes ærlig talt de burde kutte ut Core og Elite, og konsentrere seg om en rimelig, fleksibel løsning ikke ulik Premium slik vi har den idag. Tre forskjellige SKUs minner altfor mye om alt rotet til Sega på midten av nittitallet, og vi vet jo alle hvordan det endte.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pogwag; "If you can't convince them, confuse them" Hahahaha den passa så inn i gamperæva bra

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Kjøp deg en Xbox 360 om du vil spille Xbox 360-spill. Kjøp deg en PS3 om du vil spille PS3-spill og/eller Blu-ray. Kjøp deg en PC om du vil gjøre noe annet. Blir litt teit å krangle om sånt.

Spørsmålet her er vel heller om Elite er verdt pengene i forhold til de andre modellene av Xbox 360. Det synes jeg personlig den ikke er. $200 for en harddisk er dobbelt så mye som alle andre tar. Jeg synes ærlig talt de burde kutte ut Core og Elite, og konsentrere seg om en rimelig, fleksibel løsning ikke ulik Premium slik vi har den idag. Tre forskjellige SKUs minner altfor mye om alt rotet til Sega på midten av nittitallet, og vi vet jo alle hvordan det endte.
    Poenget mitt med det tullet med Xbox 360 spill gikk selvsagt på sammenligning opp mot PS3.. Det er ikke til å stikke under en stol at PS3 fortsatt er i startgropa når det det gjelder spill, og de spillene som er ute til Xbox 360 er (enda) vesentlig bedre (IMHO)..

Når det gjelder Xbox 360 vs. Xbox 360 Elite..
    1. Vi vet ikke hvor stor prisforskjellen blir med Elite vs. Premium her til lands. Husk at vi mest sansynlig ikke får Elite versjonen her før til høsten (kanskje t.o.m. aldri). Ikke usansynlig at USA blir prøvekaniner, og at vi i Europa først får nyte den nye versjonen som "Premium XL" når den kommer..

2. Du har helt rett. MS ønsker heller ikke å ha 3 forskjellige SKU, de kommer til å fase ut Premium, og erstatte den med Elite.. Men det kommer ikke til å skje før en stund etterpå. Kanskje de trenger litt tid for å "teste" ut løsninger med Eliten, for å se hva som folk evt. etterlyser, før de kommer med en "billig"-utgave.. Elite er en "early-adaptor"-utgave som skal gi oss det vi ønsker *nå*, men til en litt høyere pris..

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Mye mulig jeg spør veldig dumt nå men om denne har HDMI, støtter den da 1080p gjennom HD-DVD add-on'en eller? Siden component bare støttet 1080i...
    HD-DVD add-on'en er koblet til med USB ikke component.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder støyen. Er ikke den redusert kraftig på de nyere modellene(mener å ha lest at DVD drevene er byttet)? Kan ikke si jeg ble veldig plaget av støyen på en splitter ny 360 iallefall.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    HD-DVD add-on'en er koblet til med USB ikke component.
    Men 360`en er tilkobla bildekilda med component. ;-) Reknar med det var det han meinte.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Men 360`en er tilkobla bildekilda med component. ;-) Reknar med det var det han meinte.
    Men her var det snakk om den nye, som har HDMI

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, difør lurar han på om den nye støttar 1080p via hdmi når den gammle kun hadde 1080i via component.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Ja, difør lurar han på om den nye støttar 1080p via hdmi når den gammle kun hadde 1080i via component.
    Ok... så svaret på spørsmålet blir JA, ihvertfall ifølge IT avisen. :-D
    Xbox 360 Elite kommer før 1. mai - ITavisen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der fikk jeg endelig svaret jeg var ute etter hehe... Takk.

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at de ikke legger ved HD-DVD er jo at vi skal få lov å ha valget. Ikke
    alle som vil ha hd-dvd som følger med xbox, og da er det leit når du vil ha en
    spillemaskin og må punge ut mer enn nødvendig for den

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er vel at man ikke trenger 3 maskiner uten HD-drev. Mener da det måtte ha vært bedre å putte et slikt drev i Elite, også kunne de som ikke vil ha en maskin med slikt drev kjøpt Core-versjonen... Da har man valget.

Synes også Elite har for dårlige specs til at jeg ville byttet ut min Premium. Minstekravet er et HD-drev i en ny konsoll i dag.

Btw: Det er viftene som bråker, ihvertfall på støvsugeren min

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at de ikke legger ved innebygd HDDVD er at xbox360 spill spinner med hastighet 12x og hddvd drevet klarer bare 8x på vanlig dvd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konsole: 1.Pri: Spilling. Syns det er flott at HD-Drevet fortsatt ikke er med, siden det ikke har noe for spillingen å gjøre. Men for meg virker det ut som at det er PS3 entusiaster som absolutt vil ha med det på Xbox'en. Bare for å ha noe å klage på....

Gitaren på Guitar Hero til Xbox rocker iallefall gata . Bare å vente på pedalen nå.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Grunnen til at de ikke legger ved innebygd HDDVD er at xbox360 spill spinner med hastighet 12x og hddvd drevet klarer bare 8x på vanlig dvd.
    Jøss.. da var jo den saken grei.

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt om Eliten nå og det jeg fikk høre er:

Prisen kommer på ca 4500 NOK.. Den har HDMI utgang, 120 G HDD, Svart utseende, Stillere drev(Usikkert) og bedre chip(Usikkert)

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •