PS3 støynivå

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 støynivå

I pressemeldingen fra november 2006 sier Sony at støynivået til PS3 er tilsvarende PS2-Slim. Imponerende hvis dette medfører riktighet, men jeg får det altså ikke til å stemme.

Nivå 1: Rett etter oppstart og <10 minutter er PS3 tilnærmet lydløs i ordets rette forstand. Jeg må <0.5 meter for i det hele tatt å høre viften eller harddisken.

Nivå 2: Etter 10-15 minutter, så går viftestøyen betraktelig opp men det er fortsatt et rimelig behagelig støynivå. (Edit: betraktelig, som i at nivå 1 virkelig er lydløst. Nivå 2 er mao en lav, behagelig susing)

Nivå 3: Etter ca 20 minutter har den maks viftestøy, og den går aldri tilbake igjen til tidligere nivåer. Viftestøyen på nivå 3 er så plagsom at man hører det godt når man ser film.

Jeg vet at støydiskusjoner er høyst subjektiv, men flere rundt omkring hevder å ha PS3 som kun har nivå 1 beskrevet over og noen ganger nivå 2 under spill, men de går tilbake til nivå 1 igjen når maskinen idler (Merk: min har aldri gått ned i viftehastighet).

Finnes det noen oppegående personer (med hørselen i behold) der ute som virkelig har tilnærmet lydløse PS3er? Post gjerne deres erfaringer med PS3 sin viftestøy.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subjektiv men allikevel. Jeg opplever ikke støyen som noe problem. Har du prøvd å sette den på ett mykt underlag slik at "duringen" ikke forplanter seg? Jeg vil påstå at støyen fra PS3 er langt mindre enn en noenlunde normal PC-støy. Jeg har ikke opplevd noe særlig "giring" på vifta, slik jeg kjenner PS3 til nå er den rolig ved oppstart og en anelse mer susing når "booting" er over.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord har du hørt kun nivå 1 og 2 beskrevet over fra din PS3?

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om sony har sendt 2 rangs varer :evil: til europa siden min støyer nesten like mye som min 360 etter 1 times spill.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg prøvde den på HFK før jul var den helt lydløs. Etter et par timers spilling i et trangt rom med MANGE mennesker og varmegivende Classè elektronikk under PS3 sa den fortsatt ingenting. Gikk helt inntil..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støynivåët plager ikke meg, men så bor jeg i blokk ved hovedvei også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke merket noe som helst til plagsom støy fra min ps3, nivå 3 som du beskriver har jeg i all fall aldri opplevd.
    I forhold til 360'en min er den så og si lydløs, den bråker som et fly

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette diskuteres fortsatt livlig i enkelte andre forummer, og det finnes i allefall oppslag både her hjemme, i Sverige, Tyskland, England og Canada. Rart det ikke er flere her som har støyende PS3'er. Min er som beskrevet i post 1.
    Eneste jeg kan tilføye er at den av og til entrer nivå 4 ved folding, men den går tross alt ned til nivå 3 igjen.. Det er jo et godt tegn, men til filmbruk er den tilnærmet ubrukelig da den støyer for mye under stille scener... Nivå 2 hadde vært akseptabelt.
    Rart at det er like varmeutviklende å folde som å stå i XMB, mulig det er cpu-intensivt å kjøre DVD eller BD, men i XMB burde den slappe av max..
    Den støyer i alle fall langt over de 22-25dB som Sony og NF sier den skal. Langt over min stasjonære PC med 5 vifter og 3HD'er som "støyer" nesten ubetydelig...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å sjekke temperaturen både i stereobenken og i rommet generelt samtidig som dere tester støynivå? Prøv å hive på en jakke, sette opp alle vinduer og dører, og se hva som skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen PS3'er støyer forferdelig andre tilsynelatende ikke i det hele tatt.
    Det ser ut som dette er uavhengig av serie nummer, produksjons land
    og hvor de er kjøpt etc. . Se på minhembio.com - de har prøvd alt mulig
    for å finne ut hva som er galt/påvirker støynivået.
    I tillegg blir de behandlet som idioter av de som har solgt maskinene/Sony.
    Jeg satser på at batchen som kommer 19.04 har noen ok eksemplarer.
    Noe som også er rart at INGEN som har testet PS3 har negative kommentarer mht. støy.
    Desto mer merkverdig når mange er så opptatt av mikrodetaljer/tweaking/kabler etc etc etc,
    både på lyd og bilde - men altså ikke når det gjelder PS3 - er det fordi det primært er en spille konsoll???
    Eneste løsningen ser ut til å være å bore hull i veggen
    og plassere PS3'en i ett annet rom - controlleren virket ihvertfall gjennom veggen...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som nevnt i andre tråder ingen problem med støynivå.
    PS3en min blir overdøvet HELT av min toshiba qosmio laptop, som sies å være en av de stillere laptopene på markedet.

jeg synest laptopen min støyer og om jeg står ca 5 meter unna laptop, som da er 1m unna ps3, så hører jeg bare laptopen, ikke ps3en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ps3 bråker og mye, og jeg skrev epost til brukertjenesten til nordisk film om problemet. og fikk til svar at jeg burde bruke folding@home tre, fire netter på rad for at komponentene inni ps3'en skulle sette seg.. så ikke at det hjalp nevneverdig så jeg sendte den heller inn på service.. dette var 19. april, og venter fortsatt på å få tilbake ps3'en.. Håper ihvertfall at ventingen er verdt det og at jeg får en stille ps3 tilbake..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plutoo
    .. så ikke at det hjalp nevneverdig så jeg sendte den heller inn på service.. dette var 19. april, og venter fortsatt på å få tilbake ps3'en.. Håper ihvertfall at ventingen er verdt det og at jeg får en stille ps3 tilbake..
    Post en tilbakemld her når du får den igjen, kan du? Jeg er spent på hva de gjør med den, om noe. Eller om du kanskje får en ny maskin.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke fortelle oss hvordan du har plassert maskinen? Hørt fra mange at dersom man plasserer den i trange TV-benker eller steder med dårlig luftgjennomstrøming generelt så støyer viften ganske kraftig. Jeg har min stående vertikalt, helt åpent ved siden av TVen og hører den aldri, med mindre jeg skrur av alt av lydgenerende utstyr i rommet og da er den knapt hørbar da og.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt, de kommer her med vifter som skal hjelpe til å kjøle ned ps3en men...

"Performance
    Pushes dramatically more air though the PS3. Twist-dial allows manual fan-speed settings. Adds a significant amount of operating noise, however."

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette viser vel at det kan være at det blir noe av det som er blitt kalt PS4!

Maskinen trenger definitivt mer kjøling og lavere støy.

Tror ikke det blir noen PS4 men tror at det vil være et stort marked for en PS3 i et annet kabinett med mer kjøling og noen andre kontakter.

Jeg ville hvertfall mye heller kjøpt en slik versjon en den nåværende, selv om jeg synes designet er helt fint estetisk sett.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-end companiet
    Genialt, de kommer her med vifter som skal hjelpe til å kjøle ned ps3en men...

"Performance
    Pushes dramatically more air though the PS3. Twist-dial allows manual fan-speed settings. Adds a significant amount of operating noise, however."
    Denne er jo egentlig bare latterlig, da den tilfører PS3 enda mer støy..
    Problemet er jo ikke at den blir for varm, emn at den støyer når den blir varm, og det er jo ingen hensikt å sette på vifte for at den skal bli kaldere, når det gjør at den støyer mer.

Ellers tror jeg ikke det kommer noen PS4 på enda noen år, men en PS3 "slim" eller noe annet fancy kommer nok ganske sikkert, akkurat som PS->PS-one og PS2->PS2 Slimline.

Edit: litt rask, leste ikke at du nevnte at den gjør at PS støyer mer.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Ellers tror jeg ikke det kommer noen PS4 på enda noen år, men en PS3 "slim" eller noe annet fancy kommer nok ganske sikkert, akkurat som PS->PS-one og PS2->PS2 Slimline.
    Da håper jeg at det kommer en "cool and silent" gjerne med innebygget mediacenter og EPG :idea: :idea: :idea:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har mer nivå 1 og nivå 2. Ikke noe nivå 3.

Etter den starter er den som du sier nesten lydløs (nivå 1) en liten stund hvis en ikke gjør noe. Hvis en begynner å spille el se film hører en tydlig vifta. Den bråker vel som en stillegående pc / laptop. Hørbar, ikke noe irriterende, menne den høres.

Ser jeg film/spiller hører jeg den normalt ikke siden jeg da har lyd fra høyttalerne.

Nivå 3 har jeg aldri hørt.

Menne syns det er rart den aldri går tilbake til nivå 1 igjen hvis en bare lar den stå på uten å bruke den. Må skru den av og la den være av en stund så på igjen for å få tilbake nivå 1. Menne som sagt med engang jeg gjør noe går den fort til nivå 2 og blir der til den blir slått av igjen senere.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •