PS3 støynivå - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg skjønner **** ikke hvorfor folk klager på PS3 støy, eg synst det ikke er noe spes støy. Hører den såklart når det er stille i rommet, men film og spill da hører man ingenting.
    Såklart har noen filmer stille scener og da hører man jo støy fra både pj, forsterker og ps3. Så det er helt vanlig, er filmen god nok legger man ikke merke til noen lyder i stille scenen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte ps3 i dag! Og i mitt tilfelle ble det ialefall en meget stillegående maskin! Min 360 støyer MYE mer enn ps3! En kraftig forbedring!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PS er stille rett etter at den skrus på, men så går viftehastigheten gradvis oppover i den grad at det blir plagsomt når det er stille partier i en film. Viftehastigheten går aldri nedover igjen, noe den burde gjøre når den bare står påslått uten at det spilles film eller spill...

Skrur jeg den av og på igjen er den stille en liten stund, før viftehastigheten øker gradvis.

Ødelegger litt av gleden ved en ellers helt topp spillkonsoll! :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å oppdatere litt - min PS3 er merkbart roligere nå, selv om den gjør akkurat det samme som før.. like varm er den iallefall, så det kommer godt med på disse kalde høstkveldene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

Jeg har også hatt perioder med nivå 3. Dette mest under spilling av GH3.
    Viften poppet også opp på nivå 3 når jeg kjørte en DVD. Ps'n min sto inne i en steriobenk, men etter at jeg flyttet den på gulvet, og børstet av litt støv, stilte den vertikal, så datt den ned på nivå 2 etter kanskje 1 min. Er litt snedig de greiene der. My guess er at man må passe på at alle inn, og uttak er støv, hybelkanin fri.

Litt kjipt hvis grunnen til at man åpner vinduet er pga ps'n må få frisk luft.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nøyaktig samme problemet med 60GB'en jeg kjøpte i november 07. Det var ikke til å leve med, så jeg gikk til butikken og fikk en ny 60GB... med akkurat samme problemet. Tilbake igjen, og de sendte hele boksen på "service" i 2 måneder. Visa endte med at jeg fikk en 40GB i stedet, og mellomlegget i prs tilbake.

40GB'en er helt grei i støy, så jeg er fornøyd nå. Den begynner også på "nivå 1", og går opp til "nivå 2" etter en stund med aktiv bruk, men "nivå 2" på denne maskinen er uansett mindre støyende enn "nivå 2" på 60GB'en.

Litt leit at jeg mistet bakoverkompatibiliteten, men pytt - masse bra spill til PS3 nå. Jeg er veldig fornøyd.

En liten ting til: jeg hadde en sånn bundle med to spill som jeg kjøpte først (Restistande og Motorstrom), og jeg leverte inn alt sammen når maskinen dro på service. Det skulle jeg jo ikke ha gjort - de i butikken sa at det ikke hadde spilt noen som helst rolle for dem om jeg hadde beholdt spillene (og den ekstra håndkontrolleren, antar jeg) - så det skulle jeg nok ha gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PS3 går også ganske raskt opp til nivå 3 og blir der, uansett plassering. Har nå gjemt den ned i benken da den uansett kjører maks viftehastighet. Selv der nede overdøver den PJ som henger rett over hodet. Volumet må ganske høyt på film for å ikke legge merke til støyen. Kjenner at jeg er litt misunnelig på de som har fått versjoner som går ned i viftehastighet igjen! Venter på en grei BD-spiller med bitstream HD-lyd!

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt samme problemet selv. og andre små problemer underveis. leverte inn ps3'en for.. snart en måned siden. ikke hørt noe enda.. så trur det tar litt tid ja.. =( men har man ikke krav på en utlånsvare i mellomtiden? hørt no om det.

edit: har 60 gb versjonen som jeg kjøpte noen dager etter lansering. og den ble bare værre og værre fra desember og utover.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 60 gb PS3 kjøpt noen dager etter lansering som har en god del viftestøy uansett hvordan den brukes. Kjøpte i går en ny 40 gb PS3 som skal benyttes som dvd og blueray-spiller i stuen og den er knapt hørbar på 4 meters avstand. Den lager en veldig lav suselyd enten jeg spiller av en blueray-film, dvd eller setter i gang med et spill. Ikke i nærheten av støyen fra 60 gb'en, selv etter at 40 gb'en har stått på i mange timer.

Den er plassert i et hjørne, godt skjult grunnet en reol men med masse luft rundt seg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 viftestøy

Jeg har ikke hatt noen støyproblemer med min ps3 frem til i helgen da jeg måtte bruke den optiske utgangen for å få 5.1 lyd på en pioneer AX4 receiver, med bilde over HDMI. Ganske raskt gikk vifta på max rpm og den bråker så høyt at det i prinsippet gjør ps3'en ubrukelig til blu-ray avspilling for min del.

Det er åpenbart at det er den optiske utgangen som er kilden til trøbbelet på min maskin, eventuelt kombinasjonen med bilde over HDMI.

Er det noen som opplever det samme? Hvis noen av dere har reklamert på dette eller funnet en annen løsning så vil jeg gjerne høre om utfallet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaptenen, det må være helt tilfeldig. Bruk av optisk skal ikke ha noe å si. Signalene går til utgangen uansett om du kobler til en kabel eller ikke.
    Ta ut den optiske kabelen og se inni om det er lys når du spiller CD/DVD - det er dette lyset som bringes videre i kontakten og kabelen - lydløst!

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok tru at de nye 40bg ps3`n er "stillere" da disse har ny cpu teknologi. Bruker vel 45nm kontra 65 på den første 60gb`n. Jeg har selv den første, levert på lanserings dagen. Den går opp til nivå 3 og går aldri ned igjen. Uansett så bråker min projectiondesign pj MYE mer. Ville vært mer skeptisk til å bruke min ps3 i stua fremfor kinorommet.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri, men trykk på aldri, vært plaget av støy fra min PS3.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også bekrefte at min ps3 60gb kjøpt i mai 2007 støyer. Er stille med engang den skrus på så går den opp et hakk etter en liten stund og blir der.

Den bråker da endel mer enn min htpc. Er veldig kjipt under stille deler av filmer, irriterende at Sony ikke fikser det slik at de skrur seg ned igjen vifte hastigheten.

Uansett er dvd oppskalering mye bedre med htpc enn ps3! Ved bruk av ati 3870 og powerdvd ultra.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere burde ta med om deres maskin står eller ligger. Det er viktig i forhold til hvor varm den blir, da luften kommer ut på siden (evn. på toppen om den står). Jeg tror det også er viktig hvor mye lufting som er rundt maskinen, og ikke minst at en er litt obs på hybelkaniner i åpningene.....

Min var veldig stille når jeg fikk den (60gb), men når den ble lagt ned så begynte den å bråke. Har satt den opp igjen nå, men den bråker litt fortsatt. Skal teste litt videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jigs
    Ville nok tru at de nye 40bg ps3`n er "stillere" da disse har ny cpu teknologi. Bruker vel 45nm kontra 65 på den første 60gb`n. Jeg har selv den første, levert på lanserings dagen. Den går opp til nivå 3 og går aldri ned igjen. Uansett så bråker min projectiondesign pj MYE mer. Ville vært mer skeptisk til å bruke min ps3 i stua fremfor kinorommet.
    45 nm cell'en er ikke klar enda. Det er 90 nm Cell i 60 GB versjonen, men 65 nm i 40 GB'ene.

Visstnok er en 45 nm versjon av Cell under utvikling, men det har blitt litt kluss i kabalen der. Egentlig skulle Sony gjøre denne miniatyriseringsbuten selv, men gav opp og ba Toshiba (tror jeg) ta over krympe-prosessen.

[EDIT: Det er IBM som skal krympe videre, ikke Toshiba! Dette ble annonsert i slutten av januar 2008, uten noen indikasjon på når 45 nm'en skal være ferdig, så det kan nok drøye!]

Det vil ta en god stund før Cell'en er ferdig krympet til 45 nm, og det er heller ikke sikkert at den da vil bli tatt i bruk - siden Sony må betale mer til Toshiba [EDIT: Nei til IBM!] for 45 nm'en enn om de hadde krympet den selv. Hvem vet hva som vil skje, men før eller senere blir vel PS3 enda mer stille (og en god del mindre) enn den er i dag.

[Edit: Visstnok skal 45 nm Cell trekke 40 % mindre strøm enn 65 nm Cell].

En annen ting på programmet er forøvrig at Blu-Ray drevet skal byttes ut med et mindre og mer effektivt et. Jeg har ikke hørt noe til selve drevet personlig, men det trekker jo også strøm (ikke minst laseren), så effektivisering betyr støyreduksjon.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dere burde ta med om deres maskin står eller ligger. Det er viktig i forhold til hvor varm den blir, da luften kommer ut på siden (evn. på toppen om den står). Jeg tror det også er viktig hvor mye lufting som er rundt maskinen, og ikke minst at en er litt obs på hybelkaniner i åpningene.....

Min var veldig stille når jeg fikk den (60gb), men når den ble lagt ned så begynte den å bråke. Har satt den opp igjen nå, men den bråker litt fortsatt. Skal teste litt videre.
    Min 60GB går opp i nivå 3 uansett om den ligger eller står. Den har mye luft rundt seg da den står helt fritt på toppen av mediabenken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikkert .. Min 1. Generasjon ps3 bråker langt over 60 db og jeg har nå fått nok jeg rivern i filler og ser om jeg kan bytte pasta pån

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerHungry
    En ting er sikkert .. Min 1. Generasjon ps3 bråker langt over 60 db og jeg har nå fått nok jeg rivern i filler og ser om jeg kan bytte pasta pån
    Jeg mener også at 1.gen bråker vesentlig mye mer nå en når maskinene kom på markedet...

Min teori
    At dette er noe de har endret i en oppdattering eller flere...
    De ser at flere og flere 1.gen går varm, koker og kommer tilbake med Yello-Light-Of-Death (YLOD)...

Den jeg har nå bråker noe hinnsides, kikker derfor etter en stillegående multimedia-boks/streamer dings... Irriterende å se film med så mye viftestøy, musikk enda værre...

Edit : se min kommentar fra 2007
    Nå er det den som bråker mest, samme Projektor...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84

Den jeg har nå bråker noe hinnsides, kikker derfor etter en stillegående multimedia-boks/streamer dings... Irriterende å se film med så mye viftestøy, musikk enda værre...

Da anbefaler jeg Boxee Box, og til musikk anbefaler jeg Sonos over Squeezebox.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •