Wii på høyoppløslige lcd skjermer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer sidenone sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wii på høyoppløslige lcd skjermer

Noen som har erfaringer fra å koble Wii til høyoppløslige lcd skjermer? Fra 37" og oppover.

Har selv kun testet den på min egen 32" crt tv, og noen få realtivt små lcd skjermer.Har sett mye klaging på at de ikke satset på HD ved lansering av Wii, men jeg må si at jeg er overrasket over hvor skarpe og fine bilder maskinen gir.

Går med planer om å kaste ut crt tv'en og erstatte den med en, muligens full hd, lcd skjerm. Lurer derfor fælt på hvordan bildene fra Wii'en fungerer i slike forhold... Oppløsning på bildene fra Wii er vel vanlig SD på 720x576 tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har ingenting for seg å satse på fullhd skjerm når du skal bruke noe så dårlig som wii som audiovisuell kilde.

Greit nok, wii har jævlig fet reklame, men maskinen er jo syyyyykt dårlig.
    Er rett og slett en meget elendig maskin!

Designet på selve boksen er jo fin og selve konseptet med gyroskop, o.l., er jo stilig, men grafikken er jo sånn ca. 8 år tilbake i tid. Av en eller annen merkelig grunn, har en del folk noe slags attatchment til Nintendo. Jeg har egentlig aldri likt nintendo siden jeg hadde en transparent bærbar nintendo for antall år siden.. Sorthvitt lcd skjerm og spillet starwars var jo litt fett..

Men etter den gang, N64 og det greiene der, barnslig konsoll.

Det hjelper lite om du hiver ferrarri spoiler på en lada.. Det ser kanskje fett ut så lenge resten av bilen er skjult bak en hekk, men når du skal ut å kjøre, ser du med en gang at det bare er en lada med stor spoiler på bagasjeluken.

Anyhow, jeg hadde et poeng ja: grafikken som kommer ut av denne boksen ser rett og slett <sett inn stygt ord her> på en 42" lcd/plasma, jeg har sett det på broren min sin.. Det er ikke fullhd engang, men den støtter 1080i (720p lcd). Det er en skjerm som koste(r/t) 18.000kr. xbox 360 ser en del nicere ut i grafikken på en så stor skjerm enn wii gjør.. Samme gjelder PS3 <3 hdmi <3

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil komme med innvendinger på det slaktermannen sier her.

For det første: Prøv å spille tennisdelen av Wii Sports 2-4 stykker. Det fjernet enhver tvil jeg må ha hatt mot Wii. Tror det er det morsomste tv-spillrelaterte opplegget jeg har prøvd siden Duck Hunt på Nintendo.
    Nå skal det også nevnes at jeg spiller nevnte Wii Sports på en BenQ PE8720, og jeg synes bildet blir kjempebra. Selvfølgelig blir det ikke høyoppløst, men det ser bedre ut enn bildet på vanlige DVD-filmer, og det tror jeg de fleste kan leve med.
    Å sammenligne Wi med en Lada er passelig fjernt, synes jeg. Jeg ville heller sammenlignet den med en snerten og lettkjørt el-bil som du kan parkere hvor som helst og som andre folk synes er morsom å kjøre. Men så interesserer jeg meg omtrent like mye for bil som for flatlus.

For meg er det viktige at spillene er morsomme, og jeg vil protestere mot påstanden om at Nintendo er barnslig. De mest barnslige spillene jeg vet om, er spill ala Gears of War -prepubertale, selvhøytidelige og flåsete.
    De fleste Nintendo-spillene handler bare om å ha det gøy.
    Kjipt hvis det skal forbeholdes mindreårige.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke vært mer enig med deg "gratulerer". Det skal være gøy å spille!

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Wii på 70" og har null problem. Men den støtter ikke 1080i eller 720p som dabutcher sier.. Den støtter maks
    480p. Men igjen, ingen problem! skarpt bilde OG grafikk er ikke alt! Skal kjøpe meg en 360 en dag og får jeg liker
    jo høy grafikk på spill og. Men wii er en ganske avslappende konsoll og jeg angrer ikke kjøpet

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Wii på en 42" LCD som har 1080 oppløsning. Bruker de medfølgende kablene, og synes grafikken i SD ser helt akseptabel ut. Det er selvfølgelig ikke i nærheten av grafikken jeg får fra Xbox 360 på den samme skjermen, men det er ikke det det handler om på Wii. Wii handler om å se ut som en (eller flere) armveivende idiot(er) og å ha det veldig-veldig-veldig-gøy™.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    egz: Hvis de medfølgende kablene betyr at du bruker kompositt-overføring av bildet vil jeg på det sterkeste anbefale å investere i en komponent eller RGB-scart kabel.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    De mest barnslige spillene jeg vet om, er spill ala Gears of War -prepubertale, selvhøytidelige og flåsete.
    Er det mulig å ikke like Gears Of War da? uansett alder?

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    egz: Hvis de medfølgende kablene betyr at du bruker kompositt-overføring av bildet vil jeg på det sterkeste anbefale å investere i en komponent eller RGB-scart kabel.
    Bruker kompositt, og synes som sagt det ser helt akseptabelt ut, men det blir vel en RGB scart på meg snart uansett. Kunne gått for komponent, men har ikke flere komponentinnganger igjen på TVen og vil heller ha XBOX 360en på komponent enn Wii :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med folk her om at Wii er utrolig gøy. Har hatt mye(!) mer moro med min Wii, enn jeg noen gang har hatt med PlayStation2 som nå bare ligger å samler støv. Greit nok at PS3 har hd oppløsning og bedre grafikk, men er dette virkelig nok? Jeg mener... det er jo fortsatt mer eller mindre den samme type konsollen, bare med forbedret grafikk og oppløsning.

Kjøpte meg nylig first-person shooter/sword spillet; Red Steel, til Wii. Utrolig artig gameplay. Utrolig å leve seg inn i spillet

For de som er heldige å ha flatskjerm, så er nok component tingen som flere her sier. Fant en fin link som illustrerer forskjellen på vanlig video kompositt og komponent. Bare last inn siden, og hold så musa over et av bildene for å vise komponent versjon. Mye skarpere og mer detaljert bilde.

Link:
    Wii Hands-On: Hardware, Wii Channels, and Virtual Console - Features at GameSpot

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Hva koster en slik kabel da? 400-500kr? Tviler sterkt på at jeg kommer til å koste på meg en komponent kabel til wii for å få endret så lite. Dem skriver på den siden du ga at wii ikke støtter HD, men "en vær liten ting hjelper". (litt omskrevet da, men slik jeg oppfattet det).
    Før man holder musa over bildet så ser det ut som en mørk innstilt tv, men når det andre bilde kommer så ser det mere ut som at de har stilt inn tv skikkelig.
    Men no har ikke jeg en LCD skjerm, så kjøper ikke det som står på siden.
    Jeg stiller meg kritisk værtfall, men får ta med noe "godt" og da, wii er morro.
    Bra underholding :-) Ser sikkert dumt ut om noen fra gaten ser meg gjennom vinduet når jeg står der og veiver med henderne :-)

En ting må jeg si og, hvordan f*** kan han som kritiserte wii så mye sammenligne den med xbox360? Er så laaaaaaaaaaangt fra mulig å sammeligne, værtfall grafikken. Xbox360 rocker grafikk messig, begge er underholdenes.
    .....

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Hva koster en slik kabel da? 400-500kr? Tviler sterkt på at jeg kommer til å koste på meg en komponent kabel til wii for å få endret så lite.
    .....

Sjekk ut QXL
    Der får du component til rund 100 spenn.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Men no har ikke jeg en LCD skjerm, så kjøper ikke det som står på siden.
    Jeg stiller meg kritisk værtfall...
    Forskjellen mellom komposittsignal og RGB (scart) eller komponent-video er godt synlig selv på en bilderørstv.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play.com selger Mad Catz komponent kabelen til ca 190kr inkl frakt. Denne er litt rimligere enn den orginale Nintendo kabelen.

Ja, tror nok kompositt er en stor forbedring.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kanskje!?

Jeg kjøpte meg en komponent kabel til wii fra modnet.no det kom på ca 200kr med frakt og den lå i postkassen min en dag jeg kom hjem fra jobb :-) godt å slippe hentingen!
    Jeg er usikker på hvor mye bedre det ble eller om det ble bedre, nå har ikke jeg giddet å stilt så mye på tven.
    Det er jo ikke super kvalitet som kommer ut av wii så hva kan man forlange!?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •