PS2 spill på norsk PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS2 spill på norsk PS3

Kan noen poste sine erfaringer med PS2 spill på sin norske PS3?

Det er jo en del rykter som går på at bare 50% av alle PS2 spill vil fungere på PS3.

Hva med PS1 spill?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke vi skal være så veldig bekymret. Hvis 50% av alle spilltitler støttes så tilsvarer vel det i overkant av 10.000 spill. Jeg vil også tro at de fleste større titler støttes greit og da sitter man kun igjen med de smale og sære spillene. I værste fall blir man kanskje nødt til å plukke frem sin gamle PS2, men skal man absolutt ha nostalgikveld så bør det gjøres skikkelig

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen planer om å ha både PS2 og PS3 i hjemmekinoen.

Jentungen har en del PS1 og PS2 spill som det blir fullstendig krise om ikke virker.

Planen med denne linken var å lage en liste over hva som virker og ikke.

Hvis noen finner en link til en ekstern side som tester slike ting er jeg selvsagt intressert i det.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sette PS2 på jentungens rom da vet du :-)
    Slik blir det her i huset. Far vil ha PS3 i stua. Mens PS2 nok fortsatt blir stående på gutungens rom.
    :-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Jeg tror ikke vi skal være så veldig bekymret. Hvis 50% av alle spilltitler støttes så tilsvarer vel det i overkant av 10.000 spill. Jeg vil også tro at de fleste større titler støttes greit og da sitter man kun igjen med de smale og sære spillene. I værste fall blir man kanskje nødt til å plukke frem sin gamle PS2, men skal man absolutt ha nostalgikveld så bør det gjøres skikkelig
    Bitteliten overdrivelse der, du må nok fjerne en null.

By the end of 2006, there were 8,571 PS2 titles released worldwide (4,745 in Asia, 1,375 in North America, and 2,451 in Europe).
    Harrison har uttalt at ca. 1000 titler støttes ved lansering, og det blir flere etterhvert. Han sier imidlertid ingenting om PS1, og heller ikke om "flere" betyr "resten" eller "et par til".

Når det gjelder hva som støttes...Microsoft sa det samme, de viktigste titlene støttes, men de viktigste titlene inkluderte visst floppen Barbie Horse Adventure, men ikke kritikerfavoritt Panzer Dragoon Orta. Jeg tviler egentlig litt på om viktighet har så mye med mottakelse, mer med størrelse på lisensen.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder hva som støttes...Microsoft sa det samme, de viktigste titlene støttes, men de viktigste titlene inkluderte visst floppen Barbie Horse Adventure, men ikke kritikerfavoritt Panzer Dragoon Orta. Jeg tviler egentlig litt på om viktighet har så mye med mottakelse, mer med størrelse på lisensen.
    Du kødder ikke med Barbie

Barbie horse adventure er kanskje det mest spilte spillet her i huset, så det er svært subjektivt hva som er bra og dårlig.

Spillmaskin på rommet er uaktuelt, hun har allerede PC og det holder.

Men, det er uansett ikke poenget.
    Jeg vil ha færrest mulig bokser i kinoen og at ungene bruker hjemmekinoen til spill er positivt for da får jeg flere timer på pæra.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er (correct me if i'm wrong) er at i den Europeiske PS3 er det kuttet ut en hardware-duppedings som sørget for støtte for PS2 spill for at det egentlig skal gjøres via software som ikke var ferdig ved første lansering.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis førstemann som får kloa i en norsk ps3 og som har buzz kunne bekreftet at disse 2 er kompatible med hverandre, så vil min samboer bli euforisk. I motsatt tilfelle tror jeg det blir stor sorg i heimen

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper virkelig flest mulig PS2-spill virker på PS3, da mye av årsaken til at jeg kjøper en er at jeg forhåpentligvis kan spille PS2-spill uten underscan, og sist men ikke minst over HDMI med hva det måtte medføre av bedre bildekvalitet

..og så kan jeg muligens spille av en BD-film eller to etter hvert..

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Som pogwag sier, det er snakk om 1.000 av de beste PS2-spillene som skal være spillbare ved lansering.

2. Dette tallet vil gå opp etterhvert som Sony kommer ut med software-oppgradering.

3. Hva er det som får folk til å tro at det ikke vil bli laget et nytt buzz/singstar/guitar-hero for PS3? Disse spillene er jo syyyyyyyyyykt populære og er revolusjonerende i den forstand at de har brakt videospill ut til et mye bredere publikum enn klassikere som Metal Gear Solid, Final Fantasy eller Resident Evil noengang kunne ha klart. Selvfølgelig vil det bli laget nye versjoner til next-gen-maskinene. Guitar Hero er jo allerede ut til X360'en!.

Når utviklerne av spillet ble spurt om hva de drev på med nå etter Guitar Hero-suksessen sa de (løst parafrasert):

Well.. I can tell you one thing: We're not working on Accordian Hero".

4. On-topic: den listen du prater om vil bli gjort tilgjengelig på nettet 23. mars. Jeg husker ikke den nøyaktige URLen (den kan sikkert andre finne).

5. "Alle" eller "nesten alle" PSX-spill vil være PS3-kompatible siden de ikke bruker PS2s emotion engine.

Håper dette klarner opp i et par ting.

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3. Hva er det som får folk til å tro at det ikke vil bli laget et nytt buzz/singstar/guitar-hero for PS3? Disse spillene er jo syyyyyyyyyykt populære og er revolusjonerende i den forstand at de har brakt videospill ut til et mye bredere publikum enn klassikere som Metal Gear Solid, Final Fantasy eller Resident Evil noengang kunne ha klart. [b
    Selvfølgelig[/b] vil det bli laget nye versjoner til next-gen-maskinene. Guitar Hero er jo allerede ut til X360'en!.

Når utviklerne av spillet ble spurt om hva de drev på med nå etter Guitar Hero-suksessen sa de (løst parafrasert):

Well.. I can tell you one thing: We're not working on Accordian Hero".
    Nye Singstar til PS3 med mulighet for downloading av nye melodier og musikkvideoer kommer ut i juni. Guitar Hero 3 for PS3 er estimert til å komme ut på slutten av året i år. Ser ikke bort i fra at denne har downloading mulighet av de melodiene fra Guitar Hero 1 og 2 + nye låter. Buzz versjonen til PS3 har jeg enda ikke hørt noe om. Ser ikke bort i fra at denne kommer til høsten. :-)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tar selvkritikk for en pen liten overdrivelse på antall spilltitler
    Uansett, 1000 titler er ikke så rent lite det heller. Tror problemet i praksis er mindre enn skrekkscenariene vi leser om i nettaviser for tida.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Tror problemet i praksis er mindre enn skrekkscenariene vi leser om i nettaviser for tida.
    Well duh!

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Hvis førstemann som får kloa i en norsk ps3 og som har buzz kunne bekreftet at disse 2 er kompatible med hverandre, så vil min samboer bli euforisk. I motsatt tilfelle tror jeg det blir stor sorg i heimen
    Dette er også et kriterie for kjøp her i huset. Ingenting er som å rettferdiggjøre et kjøp med at det er like mye til begge

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom hun trodde at det ville fungere uansett, så ble vår bestilt før problemet oppstod. Men at det fungerer vil nok gjøre ting veldig mye bedre enn at far sitter og spiller bilspill alene gitt

Newcomer hingst sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det lister over alle ps3-kompatible spel

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PLAYSTATION®3

Jeg har tatt for meg det jeg anser som "klassikere" på PS2 og sjekket dem opp mot listen. Listen deler mellom 3 ulike grader av kompatibilitet:

* Spill som ikke har bugs (de som funker utmerket)
    * De som har små bugs
    * De som har store bugs

Alle spillene i denne threaden er hører til en av disse kategoriene og ER KOMPATIBLE med PS3, hvis jeg ikke sier noe annet (f.eks "spill x er ikke kompatibelt i det hele tatt")

Canis Canem Edit spilles ikke bra. Det var jo en liten skuffelse. For sørge for å runde dette på PS2en før jeg investerer i 3'ern.
    Alle buzz-spill funker utmerket.
    Devil May Cry 3 funker utmerket.
    Eyetoy Play funker utmerket men Eyetoy play 2 har bugs.
    Fahrenheit funker utmerket (WOHOO!!)

Final Fantasy X har store bugs
    Final Fantasy XII har små bugs (Dette er litt krise)

God of War funker utmerket (WOHOO!!)
    God of War II funker utmerket (WOHOO!!)

Gran Turismo 3 og 4 har små bugs (litt krise)

Gran Theft Auto 3 og Vice city går utmerket (WOHOO!!)

Gran Theft Auto San Andreas har store bugs (krise!)

*** Guitar hero-spillene er ikke kompatible med PS3 foreløpig *** (stor krise.. helt til Guitar Hero 3 kommer ut på PS3 )

Killer 7 funker utmerket.

Kingdom hearts og Kingdom hearts 2 funker utmerket (WOHOO!!) men det var ulike versjoner av kingdom hearts 1, og bare 1 av dem funket utmerket, de andre hadde store bugs...

Metal Gear Solid 3 Snake Eater og MGS 3 Subsistence funker utmerket (WOHOO!!), men mgs3 snake eater var samme som kingdom hearts 1.

Okami har store bugs (krise!)

Psychonauts funker utmerket.

Resident Evil 4 er i 2 versjoner, den ene med store bugs og den andre med små bugs. (Krise!)

Resident Evil X Codename Veronica funker utmerket.

Shadow of the colossus funker utmerket.

Silent Hill 2 har store bugs. Director's cut har minor bugs. (krise!)
    Silent Hill 3 er ikke kompatibelt med PS3 i det hele tatt (enorm krise!!!)
    Silent Hill 4 har major bugs (krise!)

Alle singstar utenom Singstar Anthems har store bugs (krise, helt til neste singstar til PS3 kommer)

Soul Calibur 3 har store bugs. Soul Calibur 2 er ikke kompatibelt i det hele tatt (krise.)

Tekken 4 og 5 funker utmerket.

På PSX

Final Fantasy VII og VIII er ikke kompatibel med PS3 i det hele tatt (enorm krise!!)

Resident Evil 1 funker utmerket
    Resident Evil 2 og 3 er ikke kompatibelt i det hele tatt (enorm krise)
    Silent Hill 1 har små bugs.

--------------

Konklusjon:

Jeg er litt skuffet. Mest pga manglende PSX-støtte til sentrale spill i katalogen (Final fantasy, Resident Evil, Silent Hill). Noen av disse spillene funker delvis, andre funker ikke i det hele tatt.

Jeg er også skuffet over at mange av klassikerne fra PS2 må spilles med enten minor eller major bugs. Nå vet jeg ikke hva de legger i dette, så man skal ta dommedagsprofetiene på forhånd... men jeg hadde forventet bedre enn dette.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lkke bruk 60 Hz og nettverksmodi (som kan ha en merkbar grafikkforstyrrelse som ikke finnes i hovedspillet).
    Urk. En hel masse spill blir skikkelig sirup uten 60 Hz. Listen var også ganske skuffende, må ærlig innrømme det.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte på Fahrenheit med en gang jeg så den beskjeden. Jeg testet det først på et vanlig 50hz-tv og da var introen hakkete og ustø. Når jeg fikk testet på mitt tv, så virket det mye bedre.

Kjipt!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en svært skuffende liste ja, fant mange av favorittspillene med bugs. Dette regner jeg med at sony retter opp temmelig kjapt på et eller annet vis, man kan da ikke slå seg på brystet og flagge bakoverkompabilitet som en viktig egenskap med PS3 når spillene bare virker sånn HALVVEIS!!

:evil:

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •