Erfaringer med xbox 360? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    dvdtom, la meg gjette, du spiller stort sett actionspill, kanskje litt sport? Viftestøy er ikke noe problem med masse effekter og et bråkete soundtrack, men i endel spill er faktisk atmosfære viktig. Er liksom ikke så skummelt å snike rundt i Resident Evil, der eneste lyden man hører er fottrinn på knirkete gulv, kanskje litt ambiente strykere i bakgrunnen, når maskinen durer som verst. Kan vel si det samme om film, støynivå er ikke noe problem på Bruckheimerske filmer, men går man over på Kurosawa blir det plutselig et vanvittig irritasjonsmoment.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    Har hatt xbox 360 men den er solgt nå. Hvorfor:

1. støyer helt forferdelig
    2. det at du kan vippe den rundt og risikere å ødelegge spillet inni bare sier noe om kvaliteten på boxen. ikke helt ferdiglaget "jo send den ut, vi må tjene penger nå"
    3: spillene er bra grafikkmessig, men hva hjelper det når du ikke kan leve deg inn i dem
    4. dårlig kontroll
    5. man ser tydelig at det er en windows-fabrikken som har laget den (plutselig popper ett vindu opp, akkurat som om man sitter på en pc jo!)
    6. utrolig mange spill holder ikke mål
    7. laget av microsoft, som lager programvare for pc
    1.Ja det gjør den...
    2.Hvorfor skal du flytte på den mens du spiller?
    3.Det har da ingenting med konsollen å gjøre hvorvidt du lever deg inn i et spill eller ikke...
    4.Det er en vane/smaksak. Synes fortsatt at PS2 har litt bedre kontroll, men 5 år med PS2 kontra 1 uke med 360 er vel noe av årsaken.
    5.Har nå spilt 4 spill på 360 og ingen av dem har plagsomme pop-up som du beskriver, annet enn et lite pling i ny og ne når man har greid en "achievment" i spillene.
    6.Det er da rimelig mange PS2 spill som heller ikke holder mål. Nok en gang, så er det ikke konsollen men de som lager spill som bestemmer innholdet...
    7.Hva er poenget ditt?

Du har åpenbart bestemt deg for å hate Xbox 360, så å diskutere noe videre er vel uansett håpløst. Jeg skal nok ha meg en PS3 etterhvert, men til nå er jeg meget fornøyd med min 360. Mangel på HDMI og høyt støynivå er det eneste negative jeg har å si om den. At den koster halvparten av PS3 er heller ikke dumt (jo da, man får med blu-ray på PS3, men pr i dag bryr jeg meg ikke om å betale 3000kr ekstra for det). Et annet problem som kan dukke opp med 1.generasjons PS3 er diverse "barnesykdommer" på lik linje med de som360 hadde i starten.

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Viftestøy er ikke noe problem med masse effekter og et bråkete soundtrack, men i endel spill er faktisk atmosfære viktig. Er liksom ikke så skummelt å snike rundt i Resident Evil, der eneste lyden man hører er fottrinn på knirkete gulv, kanskje litt ambiente strykere i bakgrunnen, når maskinen durer som verst.
    Helt enig. Men PS2 (og sikkert PS3) lager da lyd den også, dog ikke i nærheten av hva Xboxen gjør. Det beste er vel uansett å lage en hushbox-løsning, som jeg for tiden holder på med

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg tok med Xbox360'n sin til meg for å prøve den på HD oppløsninger. Det funket veldig bra. Eneste minus med konsollen er at det i noen spill er tentenser til dårlig AA.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min 360 i forrige uke. Den går rett tilbake i butikken igjen etter jobb på onsdag. De kan jo ikke mene seriøst at noe som vanligvis plasseres i stuen skal bråke så mye. Jeg tåler vanligvis mye viftestøy (har PAPST-vifter i PCn), men dette tar kaka.

30-dagers returrett på Elkjøp skal brukes. Inn med Wii eller PS3 før jul sier nå jeg. Microsoft har mest peiling på software.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reagerte også på støyen da jeg hørte den for første gang. Enkelte papst-vifter er jo stille da. SilentX og MIST gjør derimot underverker, desverre flytter sistnevnte ikke så mye med luft.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å nevne det; AA er like fremtredende på PS3 som på Xbox 360. Ikke noe å bytte konsoll for iallefall.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har forstått er det vel gennomgående bedre AA (dvs mindre jaggies) på 360 versjonene av multiplattformspill? Mitt største ankepunkt er vel at jeg knapt nok bruker den fordi jeg ikke liker spillene som er ute, og at den låter som en løvblåser.

Gleder meg til blue dragon, mass effect og trusty bell. Da blir det nok andre boller

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gothor
    Kjøpte min 360 i forrige uke. Den går rett tilbake i butikken igjen etter jobb på onsdag. De kan jo ikke mene seriøst at noe som vanligvis plasseres i stuen skal bråke så mye. Jeg tåler vanligvis mye viftestøy (har PAPST-vifter i PCn), men dette tar kaka.

30-dagers returrett på Elkjøp skal brukes. Inn med Wii eller PS3 før jul sier nå jeg. Microsoft har mest peiling på software.
    Papst vifter er jo noe av det ypperste.. hadde skjønt at du tålte støy om du hadde hatt DELTA i maskina... merkelig sammenligning

PS: vet at papst også har noen som støyer litt..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe en 360 til media stasjon, hvordan er lyden ?
    Hvordan er det å koble den til en reciver for å oppnå DTS/DD eller lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den så hadde vært vifteløs hadde den neppe vært mere stillegående når man spiller. Det er jo dvd spilleren man hører.. den spinner i voldsom fart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få skikkelig surround ut av den boksen??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øystein
    Er det mulig å få skikkelig surround ut av den boksen??
    Kan bruke optisk kabel. Full 5.1 surround.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten oppdatering...

Som trådstarter så bare må jeg ta en liten opdatering

xbox360 er kjøpt for vel 2 mnd siden. Godt fornøyd, men du verden for en støy. Det nærmeste vil være å sammenligne det med en slik liten støvsuger man bruker til smuler eller i bilen. Det er dvd-drivverket som lager støyen, ikke viftene, spiller man demoer, der man ikke trenger dvd-rommen, er den stille som bare det.

Støyen kan jeg leve med, men at den spiser dvdplater til frukost er verre! Under lastingen til Laguna Seca banen på Forza2 la treskeverket inn ett ekstra gir jobbet overtid. Bildet tok en "freeze", slo av 360'en, ut med plata og ganske riktig der var det kommen noen riper.

Kan ikke forstå at dette skal skje, xboxen har stått på samme plass siden den kom i hus. Jeg var alene i rommet og utførte ikke høye kneløft, så det var ingen forstyrrelser på den måten. Spillet fungerer, men jeg kan ikke kjøre Laguna Seca banen og det begrenser jo spillbarheten betraktelig.

Sitter med følelsen av at microsoft skylder meg ett spill. Hva mener dere?:-?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •