Blir xbox 360 billigere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Blir xbox 360 billigere?

Lurer på om xbox 360 blir billigere nå som PS3 kommer for fullt. Har Microsoft planer om å senke prisene i et forsøk å konkurrere ut PS3?

Noen som vet?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner på at dette ikke er harde fakta, plukker det her rett fra hukommelsen, så ikke deng meg om jeg bommer en smule

Fullstendig utkonkurrering kan vel hverken Microsoft eller Sony håpe på, men såvidt jeg vet har Microsoft tjent 70dollar eller deromkring på hver 360 siden i sommer, mens Sony taper langt mer enn dette per konsoll, og vil gjøre det lenge enda.

Hovedpoenget er at Microsoft har en del å gå på, og vil fortere enn Sony få enda mer å gå på. Dermed kan Microsoft dra inn penger videre på 360 mens Sony taper penger, og når Sony senker prisen og taper enda mer penger(om ikke Sony klarer å drastisk senke produksjonskostnadene) vil Microsoft lett kunne svare, og PS3 vil fremdeles fremstå som(og være) veldig, veldig dyr.

Glimtet såvidt over en uttalelse fra en Sonymann her en dag hvor han blank avviste noen prisreduksjon til høsten. Hva som skjer mot julesesongen sa han lite om. At Sony f.eks. da setter prisen ned en tusenlapp på dyreste versjon tør jeg tippe på, men med forventede prisdropp på 360 vil PS3 fremdeles være dobbelt så dyr, og fremdeles latterlig dyr.
    Dessuten er Sony-konsernet hardt presset økonomisk, så det skal bli spennende å se hvordan de takler balansegangen mellom å justere prisen på konsollen, og hvor mange spill de får solgt per konsoll. Selve konsollen er et rent tapsprosjekt i mange måneder(om ikke mer) enda, så de må dra inn penger på spillene. Vet ikke hvor mye penger jeg hadde hatt igjen til spill etter å ha blakket meg på konsollen men jaja...
    De trengs også sårt noen skikkelige kvalitetsspill som trekker folk. Det jeg har sett til nå er fint lite imponerende.
    For hvem vil ha en dyr konsoll med middelmådige spill? For prisen av PS3 får man 360, HD-drivverk og tre fete spill...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sier høres fornuftig ut. Allerede nå er jo xbox 360 billig i forhold, men det skulle ikke forundre meg om det kommer noen kjempetilbud på 360 i slutten av denne måneden. Det hadde iallefall vært fornuftig av Microsoft å gjøre det, da gir de egentlig ikke gjerdesitterene (les meg) noe valg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe valg nå? Prisen på en PS3, en eller flere ekstra håndkontroller, noen spill og en kabelstump nærmer seg fryktelig fort 10000...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Har du noe valg nå? Prisen på en PS3, en eller flere ekstra håndkontroller, noen spill og en kabelstump nærmer seg fryktelig fort 10000...
    Har alltids ett valg, men gresset er mye grønnere på plenen til Bill, ja.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er i samme båt der kh74, sitter og venter på Premium til 2.5 eller lavere, da kjøper jeg. PS3 er for dyr for meg som kun er det man vil kalle casual gamer, og jeg vil uansett ikke bli sittende og spille time etter time.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de har premium bundle med Gears of war til rett under 3k på elkjop, det tilsvarer en pris på konsollen til under 2500, pluss at du får det feteste spillet til konsoll med på kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi kan stole på ryktet om det snart vil lanseres en ny Xbox360 med HDMI output og 120GB HD, så vil nok den eksisterende modellen bli betraktelig billigere..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Vi er i samme båt der kh74, sitter og venter på Premium til 2.5 eller lavere, da kjøper jeg. PS3 er for dyr for meg som kun er det man vil kalle casual gamer, og jeg vil uansett ikke bli sittende og spille time etter time.
    Hold utkikk ! Snublet innom Smartclub i november og der så jeg en solid stabel Premiums til 2500,-. Vrengte lommeboka og kunne fornøyd konstatere at den lå på 3200,- igjen uka etter.

For meg som liker bil og sportspill er den helt super. FPS har jeg ikke felt fått tak på enda, savner musa... Men COD3 imponerer stort selv om jeg blir kanonføde..

En variant med HDMI, innebygd HDDVD, og mindre støy kan bli en killer !

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dab0ne
    Hvis vi kan stole på ryktet om det snart vil lanseres en ny Xbox360 med HDMI output og 120GB HD, så vil nok den eksisterende modellen bli betraktelig billigere..
    Aha, sier ryktet noe om når denne kan ventes?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Aha, sier ryktet noe om når denne kan ventes?
    Ryktet sier slipp parallelt med PS3 i Europa, men det er som sagt et rykte...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer nok ikke Bønna, PS3 er jo rett rundt hjørnet bokstavelig talt, om Microsoft har ikke sagt noe.

MS har ikke sagt noe offisielt om at denne "Zephyr" kommer, men det har gått rykter om at det vil skje noe før/etter sommeren. Xbox-Scene postet et bilde av en 360 med HDMI-utgang, ikke vet jeg hvordan de fikk tak i den, men det kan jo tyde på at det er hold i disse ryktene.

Uansett vil det nok komme en større HDD til oss som har vanlig 360 med tiden. Og prisnedgang kommer garantert, millionspørsmålet er bare når.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zephyr-ryktene snakker om lansering i slutten av april. Blant annet Game Informer har meldt dette. På den annen side dukker det ofte opp mindre sannferdige nyheter i april måned...

En del av utviklerboksene skal være utstyrt med HDMI. Det er mye mulig at det er en slik en bildene stammer fra.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den kommer, vil det helt sikkert bli massivt reklamert i god tid før lansering. Så at den kommer i april virker lite sansynlig.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med elkjøp, mail og butikk, om prisen kommer til å synke på xbox360. Det hadde de ikke fått noen indikasjoner på. PS3 blir i en annen prisklasse uansett var svaret.

Kommer nok til å satse på Xbox360, skal bare ha litt is i magen, kan jo hende det skjer noe etter i morgen (PS3 lansering!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om det kan være litt sannhet i ryktene om ny versjon.. men merkelig at de ikke vil ha innebyget HD-DVD når de først skal oppgradere boksen..
    Ny Xbox 360 på vei? ( , IT-Telekom )
    Xbox 360 To Get HDMI Support, Larger Drive

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK! Ny Xbox 360 Elite er på vei. Skal jeg vente eller kjøpe xbox360 nå?

479 usd, hva bli prisen i norge da?

Må jeg ha hdmi og 120 gb harddisk?
    Blir bildekvaliteten mye bedre på min epson emp-tw600 og LG LC3R med den nye...hva skal jeg gjøre?

Synspunkter?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    OK! Ny Xbox 360 Elite er på vei. Skal jeg vente eller kjøpe xbox360 nå?

479 usd, hva bli prisen i norge da?

Må jeg ha hdmi og 120 gb harddisk?
    Blir bildekvaliteten mye bedre på min epson emp-tw600 og LG LC3R med den nye...hva skal jeg gjøre?

Synspunkter?
    Du kan ta deg en bolle på at den store harddisken også blir å finne som løssalg, så sånn sett kan du bare finne deg en 360 av nåværende modell.
    Man skal jobbe hardt, eventuellt legge innn hele cd-samlingen for å fylle 20gb-versjonen som nå er tilgjengelig. Per dags dato er det ikke stor mer enn spilldemoer og noen videoer som tar nevneverdig plass, men i USA kan man jo laste ned f.eks. de siste tv-episodene, og får vi den muligheten her til lands blir 120gb fort en nødvendighet.

Men, det o'store her er HDMI-utgangen. Jeg håper Microsoft har vett til å gi oss HDMI 1.3, da vil vi få ut alt av HD-formater, både på lyd- og bildesiden, og således få utnyttet HD-drivverket man også får kjøpt. Dette åpner også for spill i full HD og med HD-lyd
    Med dagens modell får man bare ut digital lyd, altså maksimalt standard Dolby Digital eller DTS. Angående bilde er man begrenset til komponent, og med en god kabel er det intet i veien med det, men da er man begrenset til 720p, altså ikke full HD. Man kan snike seg rundt problemet og hente ut 1080p med en VGA-kabel, men det blir fremdeles analog bildeoverføring, og ingen HD-lyd.

Så, har du planer om å kjøpe deg 1080p og en av reciverne med alle HD-formater som kommer til høsten er Elite-versjonen og et HD-drivverk veien å gå. Har du ikke de 30000 man fort må ut med for en 1080p projektor og reciever med alle HD-formater klare, klarer man seg fint med Premiumversjonen. Så får du heller kjøpe større disk om så skulle bli nødvendig.

EDIT: Angående prisen er gjelder fremdeles urgamle jungelregler, gang amerikansk listepris med 10, hvilket gir 4790, så jeg tipper du får den for 4500 på elkjøp om en måned eller to.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka raskt prisen på 360 i USA og ligger rett under 400$ altså er den nye versjonen bare ca 500kr dyrere.. så min gjetning blir rundt 3500/4000kr i norge, i og med at det virket som om at den skal erstatte premium versjonen. Merk at de sier det skal følge med Hdmi kabel til denne i motsetning til PS3 som koster dobbelt så mye og alikevel får man ikke med kabel som muligjør full HD som de selv bruker som et stort salgs argument for konsollen!! Når det gjelder spill med full HD lyd og bilde til 360 stiler jeg meg vel litt tvilende til at det kommer, da det allerde er milioner av 360 der ute som ikke støtter dette.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •