xbox 360 og Sony VPL-VW50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xbox 360 og Sony VPL-VW50

hvordan skal man koble xbox 360 til en prosjektor for å få best bilde?
    Jeg kobler for tiden komponentkabelen fra xboxen inn på Pioneer forsterkeren VSX-AX4ASi-S, og videre ut med en lang komponentkabel til prosjektoren (10m). Det jeg lurer på om det fins en bedre måte å koble opp på, slik at jeg får bedre bilde? ( bildet er bra for øyeblikket også)

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har mulighet til å koble VGA kabel fra xboxen og inn i projektoren er vel dette den beste løsningen etter det jeg har hørt, har ikke testet dette selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Om du har mulighet til å koble VGA kabel fra xboxen og inn i projektoren er vel dette den beste løsningen etter det jeg har hørt, har ikke testet dette selv...
    Rent bortsett fra at du får MYE blassere farger med VGA.. Var overrasket selv over hvor stor forskjellen virkelig er.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst til å kjøre xbox spill i 1080p, og har lest at det bare er mulig gjennom vga kabel, stemmer dette?
    Og en annen ting jeg lurer på. Er det noen forskjell å koble komponent ledningene via forsterkeren eller å kjøre de direkte fra xboxen til prosjektoren?
    Det er som sagt ca 10 m fra xboxen og til prosjektoren, finnes det noen form for å skjøte opp 2 komponentledninger. Den som er med 360'en er jo bare 1 meter lang

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, spilla er ikke laget i oppløsningen 1080p, så det må eventuelt bli en oppskaleringssak! De fleste nye er laget i 720p!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pfordal
    Har lyst til å kjøre xbox spill i 1080p, og har lest at det bare er mulig gjennom vga kabel, stemmer dette?
    Det stemmer. Komponent gir deg maks 720p.
    VGA gir deg mye mer fleksibilitet med tanke på hvilke oppløsninger du kan velge.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pfordal
    Og en annen ting jeg lurer på. Er det noen forskjell å koble komponent ledningene via forsterkeren eller å kjøre de direkte fra xboxen til prosjektoren?
    Det er som sagt ca 10 m fra xboxen og til prosjektoren, finnes det noen form for å skjøte opp 2 komponentledninger. Den som er med 360'en er jo bare 1 meter lang
    Jeg tror nok du har funnet den beste løsningen allerede. Selv har jeg plassert alt av-utstyret bak med prosjektoren, da jeg har den på en hylle midt på veggen. Da kan jeg gå xboxen sin komponentkabel direkte i prosjektoren.

Men den eneste grunnen til at jeg gjør det er at jeg ikke har forsterker som kan brukes som hub. Når jeg får meg ny forsterker skal jeg koble det slik som du har gjort. Jeg har PE 8720 da, så jeg får kun 720p uansett. Men jeg synes bildet er kanonbra som det er ved hjelp av komponent.

Hadde jeg vært deg hadde jeg latt det være som det er. Som andre påpeker så får du muligens noe skarpere bilde med VGA, men fargene blir mye dårligere. Dette har jeg ikke testet selv, men mange andre hevder dette.

Når det gjelder å skjøte ledningene så har jeg sett noen rca-skjøtestykker. Vet ikke hvor bra de er da.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dab0ne
    Det stemmer. Komponent gir deg maks 720p.
    VGA gir deg mye mer fleksibilitet med tanke på hvilke oppløsninger du kan velge.
    Feil. Begrensningene gjelder ved avspilling av SD DVD og HD DVD. For spill gir komponent full 1080p.

Her er mulighetene:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •