På tide å kjøpe xbox, folkens?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På tide å kjøpe xbox, folkens?

Har jo hatt min en stund nå, sliter med å få tid til å spille alt det grome som kom ut før jul, men det ser ut til at jeg skal få det enda verre:
    http://xbox.ign.com/articles/474/474759p1.html

Sinnsykt mye fett som kommer i år!!!!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg stiller for høye krav, men jeg fant egentlig få virkelige must haves på verken Xbox eller PS2-lista. Greit, kommer vel til å plukke opp Final Fantasy XII og Onimusha 3, men de regnes liksom ikke. Champions Of Norrath må jeg vel også ha, og Darkwatch senteressant ut. Hvis jeg kjøper en Xbox etterhvert (meget sannsynlig, må bare handle resten av høyttalerne og slikt først), må jeg vel ha Ninja Gaiden, og BC virker lovende. Skal også bli gøy å se om de får Dead Or Alive Ultimate til å funke, har lenge ventet på et online slåssespill. Greit nok, ville foretrukket Virtua Fighter eller Soul Calibur, men det kunne vært verre (ie Mortal Kombat).

Men spill jeg bare MÅ ha, som ikke er oppfølgere, remakes eller spinoffs? Dårlig med slikt gitt.

Her er for øvrig PS2-lista: http://ps2.ign.com/articles/474/474314p1.html

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig gleder jeg meg mest til Fable, Jade Empire, sudeki og Ninja gaiden. Darkwatch kommer til xbox også, men kom ikke opp inn på listen.
    Av oppfølgere bør jo halo 2, doom 3, splinter cell 2, otogi 2 og halflife 2 nevnes.

Synes at spinoffs og oppfølgere må telle, da det legges ned ekstremt med ressurser i akkurat disse, selv om du kanskje har "sett det meste før". Det jeg har sett av hl2 virker ganske så revolusjonerende i forhold til forløperen f.eks. Meeeeeeen...konsoll er vel strengt tatt ikke helt ideelt til fps.

Rallisport challenge 2 og silent hill 4 er vel også "must haves" for meg

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kommer ekstremt mye bra utover i 2004. Halo 2 er uten tvil det største spillet for meg, men du har også mye for de som ikke liker FPS. Rallisport Challange 2, Ninja Gaiden, Fable, Kameo, B.C., Starcraft Ghost, Jade Empire og mange mange fler.

Dette kommer til å bli et veldig bra spillår - uten tvil.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes konsoll er ganske så bra til FPS jeg. Det konsoll ikke er ideelt til er PC-konverteringer. Half-Life hører hjemme på PC, TimeSplitters på konsoll.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Mulig jeg stiller for høye krav, men jeg fant egentlig få virkelige must haves på verken Xbox eller PS2-lista. Greit, kommer vel til å plukke opp Final Fantasy XII og Onimusha 3, men de regnes liksom ikke. Champions Of Norrath må jeg vel også ha, og Darkwatch senteressant ut. Hvis jeg kjøper en Xbox etterhvert (meget sannsynlig, må bare handle resten av høyttalerne og slikt først), må jeg vel ha Ninja Gaiden, og BC virker lovende. Skal også bli gøy å se om de får Dead Or Alive Ultimate til å funke, har lenge ventet på et online slåssespill. Greit nok, ville foretrukket Virtua Fighter eller Soul Calibur, men det kunne vært verre (ie Mortal Kombat).

Men spill jeg bare MÅ ha, som ikke er oppfølgere, remakes eller spinoffs? Dårlig med slikt gitt.

Her er for øvrig PS2-lista: http://ps2.ign.com/articles/474/474314p1.html
    Sier ikke Grand Turismo 4 deg noe?
    Eller Metal Gear Solid: Snake eater?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men de er oppfølgere. Og jeg regner det som lite sannsynlig at begge disse dukker opp her i 2004. Husk at både MGS1 og 2 kom ut i USA i November, og i Europa i Februar/Mars.

Når det gjelder GT er jeg ikke spesielt interessert i bilspill, men jeg kommer sikkert til å kjøpe det uansett.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp Metal Gear Solid: Snake eater blir kult.Derfor har jeg playstation 2 og Xbox :wink:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg synes konsoll er ganske så bra til FPS jeg. Det konsoll ikke er ideelt til er PC-konverteringer. Half-Life hører hjemme på PC, TimeSplitters på konsoll.
    Du har visse FPS som er helt skrekkelig på konsoll, som James Bond: Agent Under Fire, men så har du spill som har utmerkede kontroller, som Halo.

Hvis det gjøres riktig er FPS på konsoll veldig underholdene!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært noe bedre på PC? Noen spill har rett og slett dårlig kontroll, uansett hvor man finner dem.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det... Når siktet fester seg på karakterene en halvmeter unna blir det ikke moro, synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal mye til for at jeg gidder å kjøpe en X-Box som ikke er flashet (en ikke-flashet X-Box er ikke verdt det).

Det er så få eksklusive spill som kommer. Vel, de hadde jo Halo og Star Wars: Knights of the Old Republic, men etter litt så kom jo disse spillene på PC og. Det samme tror jeg kommer til å skje med Halo 2 og Fable også.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok rett, Fable og Halo 2 kommer nok på PC i 2006-2007. Men hva med Ninja Gaiden, Rallisport Challange 2, Jade Empire, Project Gotham Racing 2, Psychonauts, Rare-spillene og BC, for å nevne noen? Og hvis du først nevner Xbox-spill som kommer på PC etter noen måneder, kanskje år, bør du jo nevne alle de "eksklusive" PS2-spillene som dukker opp på Xbox og GC etter noen måneder eller år.

Det å si at det kommer få eksklusive Xbox-tittler er direkte feil. Hvis det ikke er noen som frister deg, greit nok, men det er faktisk mange andre som setter de eksklusive spillene på Xbox foran de på GC og PS2.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frorrari
    Du har nok rett, Fable og Halo 2 kommer nok på PC i 2006-2007. Men hva med Ninja Gaiden, Rallisport Challange 2, Jade Empire, Project Gotham Racing 2, Psychonauts, Rare-spillene og BC, for å nevne noen? Og hvis du først nevner Xbox-spill som kommer på PC etter noen måneder, kanskje år, bør du jo nevne alle de "eksklusive" PS2-spillene som dukker opp på Xbox og GC etter noen måneder eller år.

Det å si at det kommer få eksklusive Xbox-tittler er direkte feil. Hvis det ikke er noen som frister deg, greit nok, men det er faktisk mange andre som setter de eksklusive spillene på Xbox foran de på GC og PS2.
    BC kommer garantert på PC, og siden Rallisport gjorde det kommer sikkert oppfølgeren og. Jeg tipper Halo 2 kommer på PC i 2005/6. Fable vil jeg ikke påstå noe om, om Ninja Gaiden kommer mer eller mindre garantert til å holde seg på Xbox, helt til Team Ninja lager oppfølgeren til PS3 eller noe slikt (de har som policy å bare utvikle spill for den kraftigste konsollen).

Som jeg nevnte i en annen tråd, Xbox har en klar fordel når det gjelder actionspill, særlig multiplayer. Den henger derimot etter på særlig slåssespill, survival horror og klassisk konsoll-RPG. Ingen bombe egentlig, da disse hovedsakelig er japanske spesialiteter.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At BC garantert kommer på PC er jeg ikke enig i. Det er mulig det gjør det, men ser muligheten som rimelig liten. Rallisport Challange 2 derimot kommer, er tydeligvis ikke helt våken.

Og Halo 2 kommer ikke på PC før etter Xbox 2 har kommet på markedet, som kommer tidligst høsten 2005 i USA. Det satser jeg årslønnen min på!

Helt enig med deg at Xbox henger etter på de sjangrene du nevner(vi ser jo hvor bra det går i Japan :P), men personelig bryr jeg meg ikke om disse sjangrene. Hvis du derimot gjør det så er PS2 en bedre konsoll for deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •