Er i Japan, vurderer PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er i Japan, vurderer PS3

PS3 er nede i under 3000 for en 60Gb og det må jo sies å være billig i forhold til i Norge. Jeg er ikke veldig bevandret i spillverdenen og hvordan PS3 er bygget opp. Vet at den i utgangspunktet ikke spiller PAL signal og at Bluray blir regionkodet. Er det utsikter til at det kommer en modifisering som gjør at en japansk PS3 vil spille pal dvd og kanskje europeiske BR? Selv om det er relativt billig med PS3 er det litt drøyt å kjøpe en hvis det ikke finnes noen mulighet i horisonten for at jeg kan spille de gamle filmene mine. Er det noen der ute som vet litt om dette og som kan komme med noen råd?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen ekspert selv, men er ikke NTSC og PAL erstattet av HD formatene 720p/1080i/1080p ? Du vil mao ikke få noe prolematikk rundt annet enn en eventuell regionkoding av film. Spill skal i utgangspunktet ikke regionsperres, så de kan du fint kjøpe i europa.
    Om ikke annet så kan du nok få solgt maskinen her i Norge og tjene en tusenlapp

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Jeg er ingen ekspert selv, men er ikke NTSC og PAL erstattet av HD formatene 720p/1080i/1080p ?
    Dette stemmer når det gjelder HD-DVD/Blu-ray, men ikke når det gjelder DVD.
    En japansk PS3 vil antagelig bare kunne spille av NTSC filmer fra sone 2, og sånn sett være temmelig ubrukelig som DVD-spiller her til lands...

Det kan jo hende et klokt hode hacker firmware'n til å takle PAL DVD'er, men det har man jo ingen garanti for...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en DVD spiller fra før burde ikke det være noe problem...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •