16:9 på DVD fra 360?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

16:9 på DVD fra 360?

360'en min er i utg pktet satt til HD; 720p (som er et 16:9 format). Det er det projectoren min støtter og fungerer utmerket.
    Når jeg da setter i en vanlig DVD som er 480/576p, switcher xboxen over til vanlig 4:3.
    Jeg finner ikke noe plasser i oppsettet som kan fikse dette. Jeg antar jeg ike er den eneste med dette problemet?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du spiller av dvd kan du skifte bildeformat underveis... Få opp avspillingskontrollene, trykk 'Advanced' og finn ratio eller format eller hva-det-nå-står.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på den, men den endrer kun på bildet i selve 4:3 formatet. Jeg har da store sorte "tomrom" rundt bildet.
    "TVen" er en projector PJ-TX200, men den skal ikke ha noe å si på dette..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne på FAQen til MS:
    Television does not automatically switch to widescreen mode
    When you use the HD AV pack in widescreen (16:9) ratio while displaying in 480p, 720p, or 1080i mode, note that you may have to manually adjust your television to fit the Xbox display to the shape of the screen.

At the time the Xbox video game system was developed, there was not an established standard for alerting a monitor to a 480p wide-screen mode switch. Therefore, the Xbox console does not send a mode-switch signal while outputting in 480p, 720p, or 1080i mode. The console does send such a mode-switch signal while in 480i mode, as an established signal standard did exist for this mode when the Xbox video game system was developed.

Stemmer virkelig dette!??

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sett bryteren på kabelen til sd igjen, gå inn i settings og sett til wide + 60 hz. Sett bryter tilbake til HD og gå inn i settings igjen og sett HD oppløsning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •