Resident evil 5 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tar LETT Resident Evil 4 fremfor Gears of War, har ingen problemer med manglende muligheter til å beine rundt mens man skyter. Tviler igrunnen sterkt på at 5 er noe mer gammeldags enn 4, så blir nok kjøp på lanseringsdagen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking res5

nei da riktig morro å stå helt i ro mens det står "undead" i kø foran deg i vent på å bli skutt :roll:

litt som å stå i kø på obs på en lørdag

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir gøy å prøve uansett8) Kontrollen og konseptet er jo det som har gjort Resident Evil til det det er for oss fans

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble skuffet av PS3 demoen... Hvis kontroll systemet blir som det er på demoen kommer ikke jeg til å kjøpe det her. Å stoppe opp for å skyte osv blir for dumt. Mangler mye opp til kontroll systemet til COD4 eller F.E.A.R. 2 demoen.

For min del blir det 4/10 på demoen. Dårlige kontroller trekker ned utrolig mye, eneste positive er grafikken. Historien osv i spillet kan man ikke bedømme av en så kort demo, så det kan jo fort tippe opover på skalaen når hele spillet blir gitt ut.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig er det litt pussig hvordan folk mener man kunne løpe og skyte samtidig. Noen som faktisk har prøvd dette i virkeligheten?

Etter å ha testet et par ganger til var det ikke så ille som førsteinntrykket, men jeg er likevel ikke helt fornøyd med hva de har gjort her. Kontrollen i RE4 var da helt ok, om enn noe gammeldags, så hvorfor gjøre et slags halvhjertet forsøk på å gjøre det til Gears of War? Dobbel analog + løpeknapp er iallefall en håpløst dum idé. Hadde vært bedre om de enten hadde holdt seg til et uforandret bevegelsessystem a la RE4, eller byttet det helt ut med noe i retning Gears eller Uncharted. Å stoppe på halvveien slår meg iallefall ikke som særlig smart.

Fullt dagslys i en afrikansk landsby føles heller ikke særlig...gotisk. Håper det blir mer klassisk Resident Evil etterhvert.

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Irriterende kontroller

Har spilt gjennom det meste av RE 5 nå, og en ting irriterer meg mye når det gjelder kontrollen. Når man bruker kniven så flytter fiendene seg bakover etter hvert som man slår dem. For å følge opp må man da slippe knappen som får frem kniven, gå etter, trykke (holde) inn knappen for kniven, og så knappen for å slå. Ofte rekker fiendene å hente seg inn mellom hver gang. Det blir derfor også vanskelig å få til kombinasjonene med å bruke kniv/slå som man blir oppfordret til.

I tillegg kan man som nevnt ikke bevege seg mens man sikter med skytevåpen, og det gjør jo også ting vanskeligere. Det betyr at man må gå frem fra dekning, så sikte og skyte. Dette tar litt ekstra tid, spesielt med rifle (sniper).

Bortsett fra dette har jeg kost meg fælt til nå i alle fall!

Er det forresten noen som vet om man kan spille dette co-op over Live, eller om det bare fungerer med system-link?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er igang med 2. gjennomkjøring nå. Jeg ser poenget til de som ikke liker kontrollene. Det føles kanskje litt annerledes når vi har spill som Uncharted og Fallout (som da er de nærmeste sammenlignbare spillene).

Allikevel så har ikke kontrollene ødelagt noe av gleden. Det er mulig jeg tilgir for mye nå, men jeg syns ikke det gjør noe at RE-spillene er litt clunky å spille. Det har de vært siden dag 1 i '96, og de har aldri gått bort ifra dette kontroll-scheme'et.

Jeg er også redd for at RE5 blir altfor lett når du kan bevege deg å skyte samtidig. I mange sammenhenger er det da bare å gå bakover mens du skyter. Du har vanligvis samme tempo som dine fiender, og med den metoden så vil du sjeldent bli innhentet. Da forsvinner litt av terroren, syns nå jeg da.

Ellers er jo spillet kongen på haugen når det gjelder grafikk og scope. Det siste kapittelet og de 2 siste bossene er jo tøffere enn toget. Det skal mye til for å toppe den bossen på båten. Fy søren så stilig!

Nei, nå er det bare God of War III som kan toppe dette i år. Ellers er dette en soleklar 6'er og en *veldig* sterk GOTY-contender.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

res5