Problermer med Ethernet kabel Media center - xbox 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problermer med Ethernet kabel Media center - xbox 360

Hei

Har følgende problemstilling, har en xbox 360 som skal kobles opp mot 360'en for å vise filmer og bilder, dette må gjøres i kabel.
    Har problemer med å finne pcen(gatewayen). Er for meg ikke et must å få xbox-live via denne kabelen.

Utstyr eg har

Allied Telesyn 634 (monster bredbånd fra BKK)
    Philips Wireless router snb 6500 til pcen (FØR LIVE og Media Center tilkobling til pcen, men pga to trådløse nett ble signalene for dårlige)
    XP Media Center PC med siste oppdateringer
    Xbox 360 med deaktivert og utplugget trådløs nett og ethernet kabel til MC PC.
    PC er koblet trådløst mot Phlips ruteren, og 360 er ønsket kablet mot pcen.

Sliter voldsomt med å få xbox 360'en til å finne pcen via kabel.
    Har hatt den oppe og gått både mot den trådløse ruteren(Xbox Live) og trådløst mediacenter FØR. Disse koblingene er slettet...
    Har prøvet å stille inn TCP/IP innstillinger selv og latt både pc og xbox gå på automatisk TCP/IP innstillinger fått problemer med at den ikke finner gateway.
    Har og prøvet å lage en bro mellom den kablete koblingen mellom 360 og pc og den trådløse internettilkoblingen til den stasjonære pc'en,,,
    Dette funker heller ikke. Sier at den ikke får kontakt med gateway, har prøvet å bruke både pcen og den trådløse ruteren som gateway, men er ikke blitt godtatt sålangt:-(

Er det noen som har noen tips?

Eg er grønn på dette området og eg kan absolutt ikke nettverk så dersom det
    er mange dumme spørsmål og eg har utelatt å nevne noe er det bare å gi en lyd... Med forbehold om utelatte ting!!

Venter spent på tips!!

MVHFonneZen

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kobler du ikke 360`n og MCE Pcen din i en og samme switch og kabel derifra til bredbånd modemet/routeren din ?

Eller når du har mulighet for å ha begge trådløst er jo det lettere.
    Prøve å stille ip adresse manuelt når du sier du ikke har peiling er heller ikke å anbefale ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi eg da må trekke kabel over hele stuen og gangen.
    Og fordi at eg ønsker at pcen skal være trådløs mot nettet..

Det letteste er å koble lcd-tven sammn med mc som står i et annet rom, uten å gå via x360, men eg ønsker i det lengste å bruke den.

MC og xbox 360 klarer ikke å levere gode nok signal for overføring av film trådløst når det er to nett

Klart eg kan litt, men frustrerende når noe så enkelt ikke virker...
    Det eneste eg ønsker er jo "EGENTLIG" å kjøre noen bilder gjennom fra pcen og via 360, kankke skjønne at det skal være så vanskeligt...men å få det til?
    det klarer eg ikke... :-(

MVHKristian

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox360 til pc

Har selv koblet xboxen til pc'n tidligere, uten problemer...
    Bruker du krysset kabel mellom maskinene? Det er i allefall første punkt som må være på plass om du ikke skal via en svitsj. Pc'n jeg brukte på det tidspunktet var ikke mce, men det funket fint med bilder og musikk. Alt gikk smertefritt og automatisk så vidt jeg kan huske.

Når du har koblet sammen maskinene må du opprette deling på trådløs-kortet ditt, og da skal xboxen greie å få kontakt med gateway, og Live...

Dersom du vil prøve begge trådløst igjen;
    Hvor stor avstand er det fra aksesspunktet til pc og xbox? Mye hindringer i veien? Regner med du har sikret trådløsnettet ditt godt, men for å bedre ytelen hjelper det ofte å bruke simplere kryptering. Har selv et d-link-aksesspunkt, og den er mye mer stabil når jeg kjører kun wep og skjult ssid. Meget skuffende i forhold til min gamle, så det er stor forskjell på aksesspunkt/trådløse rutere selv om de er i samme prisklasse. Hadde en belkin-sak, og den var suveren med maks sikkerhet (skjult ssid, mac-filtrering, sterkeste kryptering), stabil (to restarter på 2 år, still going strong, står hjemme hos gamlingene), meget god rekkevidde osv...
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •