Xbox 360 v2,Kodenavn Zephyr m/HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360 v2,Kodenavn Zephyr m/HDMI

Neste versjon xbox 360 med en 65nm processor, 120GB harddisk og HDMI port for full 1080p avspilling.
    The second Xbox 360 revealed: codename Zephyr

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artikkelen sier ingenting om den versjonen kommer til å ha innebygget HD DVD spiller. Lurer også på om det blir HDMI 1.3 på denne versjonen ??:-?

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha denne uansett om det er HD DVD eller ikke. ENDELIG Hdmi microsoft! På tide med en konsoll som skal være neste generasjon, men som mangler neste generasjon utganger! Håper den bråker litt mindre også.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 1.3 med Dolby True HD og innebygget HDDVD spiller - det hadde vært noe.
    Stillegående er også et must for at jeg orker å legge ut for en slik sak.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det mulig å oppgradere de eldre versjonene ?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Blir det mulig å oppgradere de eldre versjonene ?
    De må vel lage den nye xboxen slik at de med eldre xbox, kan kjøpe oppgraderinger, ellers blir den nye mye bedre enn de gamle og da blir mange sure kan jeg tenke meg.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jævlig irriterende når man for bare et par mndr sia kjøpte 360..så kommer denna nå. :| fanteri!

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den greia der er et rykte, hverken mer eller mindre. Dersom dere leser tråden under bildet vil dere se at det er flere som påstår de har sett bildet før, og at det er snakk om en "debug" modell, som ikke er beregnet for salg. Jeg skjønner ikke helt hva man skal med HDMI utgang uansett, alle HD-Ready skjermer har jo component inngang også...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Den greia der er et rykte, hverken mer eller mindre. Dersom dere leser tråden under bildet vil dere se at det er flere som påstår de har sett bildet før, og at det er snakk om en "debug" modell, som ikke er beregnet for salg. Jeg skjønner ikke helt hva man skal med HDMI utgang uansett, alle HD-Ready skjermer har jo component inngang også...
    HDMI er jo fremtiden da. Som regel så har flatskjermer en component og flere HDMI. Jeg bruker min component til dvd så hadde vært kjekt om folk begynte å bruke HDMI siden man har noen ledige av dem.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om det kommer hdmi på v2 så burde det i hvert fall komme en kabel for hdmi til v1.. ellers blir jeg grinete..

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vel ligget i kortene lenge.....

Uansett dårlig av MS å holde på sånn, noe som heller ikke akkurat er nytt...

Jeg er vel dum nok til å bytte ut xboxen jeg har nå til den nye, akkurat som MS vil

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    HDMI er jo fremtiden da. Som regel så har flatskjermer en component og flere HDMI. Jeg bruker min component til dvd så hadde vært kjekt om folk begynte å bruke HDMI siden man har noen ledige av dem.
    Fremtid eller ikke. Det gir ingen bildemessig forbedring over component uansett. Ligger så utrolig mye hype i hdmi at det er sjukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes egentlig ikke at dem som har kjøpt allerede har blitt så veldig lurt av følgende grunner:

1. Alle HDMI-fanatikere visste meget godt at det ikke var HDMI på den, men kjøpte likevel. Dette vil nok i langt større grad bli et irritasjonsmoment av prinsipell årsak enn irritasjon over dårlig bilde.

2. Å inkludere HDDVD er vel relativt lite sannsynlig (selv om dette er et ankepunkt) da dette vil heve prisen på konsollen betraktelig.

3. Brukere har nok allerede fått massevis av spilleglede og får det nok i lang tid fremover. Så jo ut som om en eventuell v2 ikke ville komme før midten av 2007, og dette vil i tilfelle være i USA. Vi snakker med andre ord sannsynligvis senhøst i Norge.

Det eneste kjipe er for oss som akkurat var i ferd med å kjøpe konsollen fordi vi akkurat har spart opp nok penger Er lite keen på å vente enda lenger, men vil jo ha mest hardware for penga....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss si at man har handlet relativt nylig, kanskje siste året en ny TV. Utrolig mange av disse vil være snakk om LCD skjermer med 1366x768 oppløsning dersom det i utgangspunktet har vært klart at den vil bli brukt til spilling også.

En haug av disse igjen vil ikke støtte 1366x768 oppløsningen via DVI/HDMI grensesnittet grunnet TV industriens månesyke, så om det kommer en HDMI X360 modell, eller bare en HDMI kabel for AV Interconnect utgangen, så vil den løsningen uansett i mange tilfeller være mindreverdig en HD VGA kabel, da denne sender 1366x768 til TV'en slik at man får 1:1 pixelmapping. Det er altså ikke sikkert at MS kommer til å legge inn støtte for 1366x768 på en eventuell HDMI utgang/kabel, og om de gjør det er det slettes ikke sikkert at TV'en til folk vil støtte det.

Bevares, det hadde vært flott med en HDMI kabel til X360'en, men den eneste grunnen til at jeg ønsker det er fordi det er så langt kabelstrekk fra X360'en til projektoren hos meg, da er det flott å kunne beholde signalkvaliteten hele veien. Og projektoren er jo 720p så da får jeg jo 1:1 pixel mapping uansett.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Uansett dårlig av MS å holde på sånn, noe som heller ikke akkurat er nytt...
    En oppgradering er dårlig nytt fordi..?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Fremtid eller ikke. Det gir ingen bildemessig forbedring over component uansett. Ligger så utrolig mye hype i hdmi at det er sjukt.
    Ja slenger meg på den der, har både HDMI og component som jeg kjører gjennom receiver og det er ikke mye forskjell å se, over lengre strekk har det nok mer å si, hvis du skal ha 10m til en prosjektor feks. men å kjøpe en DVD spiller til 1500kr med HDMI å tru at du kommer til å få perfekt bilde så er man på bærtur.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    En oppgradering er dårlig nytt fordi..?

Oppgraderinger er aldri dårlig nytt!

Saken er vel at MS skal melke den berømte kua for det den er verdt.....

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Oppgraderinger er aldri dårlig nytt!

Saken er vel at MS skal melke den berømte kua for det den er verdt.....
    Det ville ikke være så veldig ulikt dem nei..

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Samma om det er bedre bilde eller ikke. Det fleste nye tv'er har flere HDMI innganger og bare en component. Dessuten er det digital lyd i HDMI. sånn jeg ser det så er det stor fordel med HDMI.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Samma om det er bedre bilde eller ikke. Det fleste nye tv'er har flere HDMI innganger og bare en component. Dessuten er det digital lyd i HDMI. sånn jeg ser det så er det stor fordel med HDMI.
    Min erfaring er at de fleste HD-Ready skjermer har en av hver port. Det er kun nå i det aller siste at flere modeller kommer med 2 HDMI og en Component. Å sende HDMI til TV'en er ofte nokså unødvendig da man som regel uansett sender lyden til et skikkelig lyd anlegg. De fleste som har en receiver har uansett 2-3 Component innganger på den, slik at det uansett ikke er behov for mer enn en Component inngang på TV'en.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •