Xbox 360 v2,Kodenavn Zephyr m/HDMI - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Min erfaring er at de fleste HD-Ready skjermer har en av hver port. Det er kun nå i det aller siste at flere modeller kommer med 2 HDMI og en Component. Å sende HDMI til TV'en er ofte nokså unødvendig da man som regel uansett sender lyden til et skikkelig lyd anlegg. De fleste som har en receiver har uansett 2-3 Component innganger på den, slik at det uansett ikke er behov for mer enn en Component inngang på TV'en.
    Nå er HDMI den nye standarden om du liker det eller ikke. Component er eldre standard med MYE fler kontakter og masse styr. HDMI er én enkel kontakt. Mye eklere.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktigste for meg med hdmi er vel egentlig 1080p støtte.
    HDMI er også bedre for kabelsalaten.....

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan godt mene at hdmi ikke har noen fordeler fremfor komponent, vinylfolket mener vel at CD ikke har noe for seg fremdeles, og det finnes sikkert noen som bruker vga-kabel til pc-skjermene sine også. Det betyr ikke at hdmi ikke er bedre enn komponent på alle måter unntatt kabellengde og kanskje kabelpris.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk skulle bli så sinte på Microsoft for dette heller (og jeg tar vanligvis ikke mye for å være sinte på dem). Det var mange sinte på engadget-tråden. Dersom hdmi faktisk kommer på xbox360 er det jo bare Microsoft som prøver å bedre konkurranseevnen mot PS3. Det endrer på ingen måte den dealen folk tok da de kjøpte analog-xbox360.

Men er det riktig at man kan kjøre 1360x768 på vga-kabelen? I så fall ser jeg jo at hdmi kan være unødvendig for de som også har kjøpt 768-TV uten annen digital skjerminngang enn en lobotomert hdmi-inngang.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Men er det riktig at man kan kjøre 1360x768 på vga-kabelen?
    Tror du meg ikke?! Jeg kjører VGA på min Samsung LE40R72B og setter da X360'en til 1366x768.

Har ikke forsøkt enda, men har forstått det som at den over VGA kabelen oppscalerer DVD til 1366x768 også. Det er jo bare helt nydelig å slippe scalering i 2 omganger. X360'en er jo ikke helt borte i veggen gal på DVD i utgangspunktet. Bråker litt bare, men ikke så mye som under spilling.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Men er det riktig at man kan kjøre 1360x768 på vga-kabelen? I så fall ser jeg jo at hdmi kan være unødvendig for de som også har kjøpt 768-TV uten annen digital skjerminngang enn en lobotomert hdmi-inngang.
    Jeg har lest at component er å foretrekke på xbox360 over VGA. Var noe med sort/hvitt balansen som var bedre på component og muligens hdmi. Som sagt noe jeg har lest for lenge siden, mulig det bare er tøys. :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Jeg har lest at component er å foretrekke på xbox360 over VGA. Var noe med sort/hvitt balansen som var bedre på component og muligens hdmi. Som sagt noe jeg har lest for lenge siden, mulig det bare er tøys. :roll:
    Component er ofte bedre pga 1 ting. Og det er bildebehandling. Ved analoge signaler blir signalet behandlet i selve tv'en og ikke i kilden. Og hvem har mest påkostet bilde elektronikk? En plasma/lcd til 15k+ eller en xbox til 2500,- ?

Har man f.eks en dvd spiller til 5k + kan man begynne å tenke på HDMI. Under der er det component som er saken med annet man har en Coop lumatron tv selvfølgelig.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Component er ofte bedre pga 1 ting. Og det er bildebehandling. Ved analoge signaler blir signalet behandlet i selve tv'en og ikke i kilden. Og hvem har mest påkostet bilde elektronikk? En plasma/lcd til 15k+ eller en xbox til 2500,- ?

Har man f.eks en dvd spiller til 5k + kan man begynne å tenke på HDMI. Under der er det component som er saken med annet man har en Coop lumatron tv selvfølgelig.
    Aha det er sånn det er Takk for info. Da skal vaffal ikke jeg kjøpe HDMI dvd spiller til 1.500!

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Aha det er sånn det er Takk for info. Da skal vaffal ikke jeg kjøpe HDMI dvd spiller til 1.500!
    Nå er det jo alltid viktig å sammenligne epler med epler og bananer med bananer. En X360 skal man jo i utgangspunktet ikke behandle bildesignalet fra når den benyttes til det den er beregnet på, nemlig spilling. DVD avspilling er en helt annen frukt.

Jeg kan ikke forstå at Revox har helt rett i sin påstand om bildebehandling, tror faktisk det blir riktigere å si at det er omvendt. Bildet på en DVD film er lagret i et digitalt software basert format med et fargesystem kjent som YCbCr, og i region 2 er bildet lagret som 576 interlacede linjer. Med component kabel må man i DVD spilleren da utføre en digital til analog konvertering fra YCbCr til YPbPr og med eventuell de-interlacing og oppskalering før signalet sendes til Skjermen. Med HDMI kabel kan man sende YCbCr signalet uten kvalitetstap helt frem til skjermen.

Det som Revox sier er i utgangspunktet korrekt, men jeg tror han har stokket det om litt. Med en DVD spiller av god kvalitet med HDMI utgang vil du sikre signalkvaliteten hele veien. Om TV'en din er av noenlunde kvalitet ønsker man billedbehandlingen skal foregå inni den, da vil man altså ønske å sende signalet som 576i, om man gjør det med HDMI eller Component kabel vil ikke ha så mye å si med mindre det er mye elektrisk støy i rommet, da vil HDMI være å foretrekke.

Når jeg bruker X360 til spilling på LCD TV'en min så benytter jeg VGA kabelen, vær så snill å tro meg når jeg sier at billed kvaliteten er MYE mer avhengig av å slippe intern skalering i TV'en enn den er av hvilket format det sendes i. Har du TV eller projektor med 720 fysike linjer så bruk gjerne component kabelen og send 720p. Men med 1366x768 oppløsning vil VGA kabelen være best.

Jeg tror at en DVD spiller til ca. 1500Kr absolutt har sin funksjon mot billigere TV'er, men man kan også spørre seg selv om toppmodell TV'en du kjøpte for 2 år siden kan måle seg i billedbehandling i en splitter ny DVD spiller til 1500,-

Legger ved link under som viser egenskapene til mange DVD spillere, legg merke til at "Vinneren" har en MSRP på $200 og fåes kjøpt for 1500Kr i Norge, mens andre plassen går til en DVD spiller med MSRP $3500!! Legg også merke til at X360 er å finne på listen både orginal og med HD-DVD spiller.

LINK

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo alltid viktig å sammenligne epler med epler og bananer med bananer. En X360 skal man jo i utgangspunktet ikke behandle bildesignalet fra når den benyttes til det den er beregnet på, nemlig spilling. DVD avspilling er en helt annen frukt.

Jeg kan ikke forstå at Revox har helt rett i sin påstand om bildebehandling, tror faktisk det blir riktigere å si at det er omvendt. Bildet på en DVD film er lagret i et digitalt software basert format med et fargesystem kjent som YCbCr, og i region 2 er bildet lagret som 576 interlacede linjer. Med component kabel må man i DVD spilleren da utføre en digital til analog konvertering fra YCbCr til YPbPr og med eventuell de-interlacing og oppskalering før signalet sendes til Skjermen. Med HDMI kabel kan man sende YCbCr signalet uten kvalitetstap helt frem til skjermen.

Det som Revox sier er i utgangspunktet korrekt, men jeg tror han har stokket det om litt. Med en DVD spiller av god kvalitet med HDMI utgang vil du sikre signalkvaliteten hele veien. Om TV'en din er av noenlunde kvalitet ønsker man billedbehandlingen skal foregå inni den, da vil man altså ønske å sende signalet som 576i, om man gjør det med HDMI eller Component kabel vil ikke ha så mye å si med mindre det er mye elektrisk støy i rommet, da vil HDMI være å foretrekke.

Når jeg bruker X360 til spilling på LCD TV'en min så benytter jeg VGA kabelen, vær så snill å tro meg når jeg sier at billed kvaliteten er MYE mer avhengig av å slippe intern skalering i TV'en enn den er av hvilket format det sendes i. Har du TV eller projektor med 720 fysike linjer så bruk gjerne component kabelen og send 720p. Men med 1366x768 oppløsning vil VGA kabelen være best.

Jeg tror at en DVD spiller til ca. 1500Kr absolutt har sin funksjon mot billigere TV'er, men man kan også spørre seg selv om toppmodell TV'en du kjøpte for 2 år siden kan måle seg i billedbehandling i en splitter ny DVD spiller til 1500,-

Legger ved link under som viser egenskapene til mange DVD spillere, legg merke til at "Vinneren" har en MSRP på $200 og fåes kjøpt for 1500Kr i Norge, mens andre plassen går til en DVD spiller med MSRP $3500!! Legg også merke til at X360 er å finne på listen både orginal og med HD-DVD spiller.

LINK
    Oki takk for enda mer utfyllende info Men blir jo litt forvirret også da. Når jeg fra før trodde at jo bedre kabel jo bedre signal og bilde, men så sies det at det er viktig at tv'en selv må få behandle signalet.

Men i bunn og grunn må man vel si seg enig med at det faktisk er best med den beste type signal overføring? Altså HDMI over component.

Men er litt usikker på det med VGA kabel til xbox. Er det ikke på samme måte som jeg fikk fortalt med den? At det er best med xboxen til å behandle signaler? Da må jo VGA være best!

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du meg ikke?! Jeg kjører VGA på min Samsung LE40R72B og setter da X360'en til 1366x768.
    Joda, jeg tror deg gjerne, ville bare være sikker på at det ikke kom ut feil. :-D Det er jo en kjempenyhet, kanskje bare nytt for meg, men veldig bra for xbox-eiere. Det vil altså si at spillene rendres skikkelig i 1360x768 og all grafikk er skarp og fin og ikkeno tullball? Det er milevis over hva jeg hadde forventet, men så er det jo datafolk som har laget den maskinen, tross alt, og ikke de fjernsynsbrødhuene som kom frem til at 1366x768 var en flott oppløsning. (Hvor det da igjen er paradoksalt at den eneste grunnen til å velge noe sånt jeg har kunnet komme på er å tilpasse seg dataverdenen). Men da er jeg veldig enig med deg også, analogt vil være best så lenge man han brødhue-TV som bare tar 720p og 1080i på hdmi. Jeg tar heller et analogt signal som passer skjermen enn et digitalt som ikke gjør det, såpass rasjonell skal jeg kreve av meg selv å være.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Folk henger seg vedlig opp i hdmi.

Tror iallefall det største ankepunktet som ikke er diskutabelt er støyen.

Den nye (om den kommer) skal ha en 65nm prosessor og da vil man ha mindre varmeproduksjon noe som igjen vi si stillere Xbox360 i tråde med PS3.

Det vil da naturlig nok ikke være mulig å selge sin "gamle" støyende 360.

Et meget lurt trekk.

Det ryktes om at en kabel til "de gamle" 360 med hdmi er påvei (om det er en trøst).

120GB hardisk kontra 20 idag.

Usikker om den kommer med innebygd HD-spiller, men jeg tror den kommer med det, slik at de kanskje forsatt kan bekjempe "lovbryterene".

Bare spekulasjoner fra min side.

Også usikker på om "den gamle" 360 er i stand til å levere 1080p +støynivå da.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •