Jeg har nettopp gått til innkjøp av XBOX'en og er forsåvidt fornøyd, bortsett fra at jeg har fått problemer med at den kun sender ut tokanalslyd via den optiske utgangen. Det rare er at det fungerte av og til med 5.1-lyd de første dagene, men nå gir den kun lyd i stereo. Dette gjelder både på dvd-film og spill.

Jeg trodde først det var noe med kabelen, men har prøvd den jeg bruker til filmavspilling fra HTPC'n og problemet er der fortsatt. Har valgt "Dolby Digital 5.1" i audio-oppsettet i XBOX'en.

Fant følgende på Microsoft sine sider:
Microsoft is aware of an issue with Dolby Digital sound in some Xbox consoles. Customers using Dolby Digital report distorted sound such as pops, crackles, static or other distortion after verifying correct setup. Dolby Surround will work fine. The same receiver will output sound to several different other devices without problems. This problem may exist with different AV packs and types of cable. If customer is experiencing this problem with Dolby Digital, stop troubleshooting and initiate a repair.

Er det noen som har hatt liknende problemer eller har noe forslag? Kan det være en "mismatch" mellom min surroundprosessor og XBOX360?