Synspunkter på Wii

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Synspunkter på Wii

Ja, hva syntes dere om konsollen? Svarer den til forventningene? Negative ting / positive ting?

Personlig så syntes jeg den innfridde alle forventninger og mye mere til. Koser meg gløgg ihjel jeg.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare gøy hittill, dama står og skal kaste en ku i rayman as we speak. Grafikken er ikke no spess, men det hadde jeg aldri ventet heller.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt den, men testet den i London... Og jeg kan ikke si mere enn at dette var skuffende, rett og slett dårlig. Og hdtv støtte? neppe... Det gøyale med kontrollen varer i ca. et kvarter så begynner man å bli lei, grafikken er dårlig, enkelte ps2 spill er bedre og reaksjonstiden på kontrollen er for lang... Og utvalget av spill er jo samme som man har fått på nintendo i alle år, barne spill. Men det visste jeg på forhånd. Denne funker godt foran en 20 tommer på barnerommet, men på en større skjerm og for oss eldre er det nok bare en stor kjedelig skuffelse... Bruk 2500 på no annet.. Men har du unger så er dette kanskje tidenes julegave.:-D

zelda er ikke såååå bra heller...

men dette er kun et førsteinntrykk, men tror ikke senere inntrykk kan redde denne fra mitt førsteinntrykk...

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Xbox 360 koster nesten like mye (om ikke mindre) og kan brukes til mye mere.
    Prøvde den på Elkjøp i dag, håndkontrolleren er nydelig å holde på med (Wii sports stod på). Men jeg tviler det er nok. Grafikken så verre ut enn PS2 syns jeg, og dette var en på en _liten_ skjerm. Personlig holder jeg meg heller til PS2 enn å kjøpe en Wii. Skal jeg ha meg ny konsoll blir der Xbox 360, til tross for at jeg ikke liker MS så veldig

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grafikken har jo ikke spessielt å si, når ting er så gøy som dette . Er akuratt som når ejg fikk hendene i min første konsole, NES. Har liksom skjedd så lite frem til "Revolution". Men har jo blitt mere knapper og bedre grafikk.. men læl. Xbox 360 har jo akuratt begynt å få sine "råeste" spill, mens PS3 enda ikke har noe spessielt gode titler...

Kos dere med Wii . HDkvalitet har dem aldri sagt den leverer! Uansett, koser meg med 360 nå. Men vil gjerne over til naboen igjen(som fikk Wii i dag).

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Har ikke kjøpt den, men testet den i London... Og jeg kan ikke si mere enn at dette var skuffende, rett og slett dårlig. Og hdtv støtte? neppe... Det gøyale med kontrollen varer i ca. et kvarter så begynner man å bli lei, grafikken er dårlig, enkelte ps2 spill er bedre og reaksjonstiden på kontrollen er for lang... Og utvalget av spill er jo samme som man har fått på nintendo i alle år, barne spill. Men det visste jeg på forhånd. Denne funker godt foran en 20 tommer på barnerommet, men på en større skjerm og for oss eldre er det nok bare en stor kjedelig skuffelse... Bruk 2500 på no annet.. Men har du unger så er dette kanskje tidenes julegave.:-D

zelda er ikke såååå bra heller...

men dette er kun et førsteinntrykk, men tror ikke senere inntrykk kan redde denne fra mitt førsteinntrykk...
    Nintendo har jo satset på spillbarhet og IKKE fancy grafikk og sånn. Syntes de har fått det virkelig bra til jeg. Skjønner ikke at reaksjonstiden er dårlig? Spillene er ikke for barn bare nei. Har jo kommet red steel, need for speed, call of duty. Jeg sitter vaffal på en 42" plasma og syntes alt ser skikkelig fint ut jeg. Veit grafikken kunne vært bedre, men spillbarhet er så mye mer viktig

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel komponent kabel til den? Det bør gi et ganske bra løft på bildekvaliteten. Kompositt kabel på en flatskjerm idag er jo verre enn en 1hoders VHS spiller som prøver å tracke seg igjennom en 30år gammel film. Kunne godt tenkt meg en Wii men da blir det obligatorisk å bytte ut kompositt kabelen. Har de ikke kabelen kjøper jeg maskinen et annet sted.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Får vel komponent kabel til den? Det bør gi et ganske bra løft på bildekvaliteten. Kompositt kabel på en flatskjerm idag er jo verre enn en 1hoders VHS spiller som prøver å tracke seg igjennom en 30år gammel film. Kunne godt tenkt meg en Wii men da blir det obligatorisk å bytte ut kompositt kabelen. Har de ikke kabelen kjøper jeg maskinen et annet sted.
    Joda kommer komponent kabel og RGB kabel heldigvis Skal ha meg så snart de kommer. Blir nok endel bedre grafikk da ja. Helt idioti og levere en konsoll i 2006 med kompositt kabel

Tar vel tid før de får de inn på lager tipper jeg... så får holde ut med drittkabel.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget positiv overrasket. Spillbarhet > grafikk anytime.

Wii er den eneste konsollen jeg vurderer å kjøpe meg av de tre nye.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FPS spill og eyecandy er forbeholdt pc spørr du meg. Misforstå meg rett, jeg har hatt xbox og har og xbox360. Morrofaktoren pluss det at en kan være litt mer sosial med wii "vanlige" folk joiner er et stort pluss

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er heller ikke noe imponert over Wee. Det sportspillet minnet veldig om eye-toy til PS2, bare at det var MYE dårligere. Både på grafikken og reaksjonstiden (tennisspilleren reagerte ikke alltid da jeg slo etter ballen med Wee!!) er bedre med eye-toy, og jeg synes det er mye morsommere at når man først beveger seg så skal maan bruke HELE kroppen og at man ser seg selv som f eks løper bortover

Fikk dessverre ikke prøvd Zelda, men så på at noen spilte og det aner meg at man blir ganske fort lei av og alltid måtte bevege på armene når man skal spille. Eller trenger man ikke det?

En positiv ting er designet på selve boksen:-D ...nesten like kul som PS38-)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Jeg er heller ikke noe imponert over Wee. Det sportspillet minnet veldig om eye-toy til PS2, bare at det var MYE dårligere. Både på grafikken og reaksjonstiden (tennisspilleren reagerte ikke alltid da jeg slo etter ballen med Wee!!) er bedre med eye-toy, og jeg synes det er mye morsommere at når man først beveger seg så skal maan bruke HELE kroppen og at man ser seg selv som f eks løper bortover

Fikk dessverre ikke prøvd Zelda, men så på at noen spilte og det aner meg at man blir ganske fort lei av og alltid måtte bevege på armene når man skal spille. Eller trenger man ikke det?

En positiv ting er designet på selve boksen:-D ...nesten like kul som PS38-)
    Tror man blir like fort lei av å fikle med håndkontrollere som med å vifte med armene. Dessuten gir det mye mer realisme til spillet, som i zelda så må man fekte med sverdet. Man trenger ikke å veive med armene, man kan sitte ganske rolig og ha kjappe små bevegelser.

Det sportsspillet er med kun får å vise frem kontrollerne. Grafikk og spillbarhet er ikke akkurat overprioritert.

Skreiv du Wii feil eller var det sarkastisk?

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Tror man blir like fort lei av å fikle med håndkontrollere som med å vifte med armene. Dessuten gir det mye mer realisme til spillet, som i zelda så må man fekte med sverdet. Man trenger ikke å veive med armene, man kan sitte ganske rolig og ha kjappe små bevegelser.

Det sportsspillet er med kun får å vise frem kontrollerne. Grafikk og spillbarhet er ikke akkurat overprioritert.

Skreiv du Wii feil eller var det sarkastisk?
    Skrev feil ops:
    Men hvis det er som du sier at man kan gjøre kjappe små bevegelser med hånda tar jeg tilbake noe av kritikken min:-D og nei, jeg har spilt PS2 med vanlig håndkontroll i mange år nå og blir bare mer og mer glad i den gameqube (mulig jeg staver den feil også..) har også kjempe deilig kontroll man ikke blir lei av!

edit: grunnen til at jeg er redd for at man blir lei av å bruke henda aktivt i spillinga er at det er et sånn typisk nytt konsept som høres veldig kult ut og er veldig kult de første gangene man spiller (akkurat som eye-toy), men venter på å få testet ut andre spill som Zelda for å kunn uttale meg fullstendig.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev feil ops:
    Men hvis det er som du sier at man kan gjøre kjappe små bevegelser med hånda tar jeg tilbake noe av kritikken min:-D og nei, jeg har spilt PS2 med vanlig håndkontroll i mange år nå og blir bare mer og mer glad i den gameqube (mulig jeg staver den feil også..) har også kjempe deilig kontroll man ikke blir lei av!

edit: grunnen til at jeg er redd for at man blir lei av å bruke henda aktivt i spillinga er at det er et sånn typisk nytt konsept som høres veldig kult ut og er veldig kult de første gangene man spiller (akkurat som eye-toy), men venter på å få testet ut andre spill som Zelda for å kunn uttale meg fullstendig.
    gamecube konrollen er fæl å bruke... hater de hakkene som joysticken stopper på.. hvis du skjønner

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev feil ops:

Blir spennende å se om folk syntes den er like kul om en stund ja. Håper den holder seg like spennende hele tiden og at det kommer spill som utnytter kontrollerne. Vi trenger jo nye måter å spille på enn å holde i en gamepad hele tiden.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg veit at Nintendo ikke satser på grafikk, men på spillbarhet. Men når kontrollen funker så dårlig i noen tilfeller så hjelper ikke dette utsagnet mye. Jeg synes grafikk teller like mye som spillbarhet, derfor satser jeg på PS3 som har begge delene, tenker på Sixaxis funksjonen på kontrollen, men Ja, det er nok en liten rip-off fra Wii...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig Wii på lille julaften etter 2-3 ukers iherdig forsøk på å få tak i den. Bestilte den til slutt fra Amazon.de (bor i London) og tok bare 2 dager. Må jo bare si at den er helt konge. Jada grafikken er ikke akuratt HD, men akuratt det driter jeg i. Spillbarhet har så mye mer å si enn grafikk. Jeg har selv PS2 men den ga jeg bort når vi flyttet hit.

Satt 2-3 timer med 5 åringen idag og han elsker den. Han synes det er kjempemoro å spille småspillene. Jeg for min del ser frem til å spille Zelda.

Jeg bruker forresten komponent kabel til TV og det ser helt ok ut. I tillegg har den Opera internet browser som fungerte helt greit på TV. Kan nå sitte i sofaen og sjekke internett.

Jeg skal også ha PS3, men det mer av Blu Ray og 2-3 spill som GT og SSX + Buzz og singstar.

Nintendo lager de beste spillene for barn. Så har man barn under 12 år er det bare å få seg en Wii i hus

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Jeg veit at Nintendo ikke satser på grafikk, men på spillbarhet. Men når kontrollen funker så dårlig i noen tilfeller så hjelper ikke dette utsagnet mye. Jeg synes grafikk teller like mye som spillbarhet, derfor satser jeg på PS3 som har begge delene, tenker på Sixaxis funksjonen på kontrollen, men Ja, det er nok en liten rip-off fra Wii...
    Hvis kontrollen din funker så dårlig så har du enten satt den opp feil, eller så er det noe galt med den. Min funker helt topp.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den burde kommet med hdmi eller dvi,jeg synest at det for svakt å komme med ny konsoll i 2006 uten å ha med digital overføring.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Den burde kommet med hdmi eller dvi,jeg synest at det for svakt å komme med ny konsoll i 2006 uten å ha med digital overføring.
    Helt enig. på tide å bytte ut scart og kompositt driten.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •