Wii i hjemmekinoen...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wii i hjemmekinoen...

Jeg er fortsatt litt ør etter en natt uten søvn for å sikre meg Wii, men første test av Wii var ikke like moro som jeg hadde håpet.

Problemer:
    1) Sensoren har ikke lenger rekkevidde enn ca 3 meter
    2) Wii er ment for en liten TV og ikke en storskjerm, noe som betyr at man må montere sensoren på et bord eller noe like foran deg og ikke under skjermen. Man må prøve seg litt frem for å finne en posisjon der peking med Wii-remoten tilsvarer pila på skjermen. Hvorfor i alle dager finnes det ikke en mulighet for å justere dette i menyen??
    3) Delay gjennom en videoprosessor ødelegger hele greia. Ok, ikke Wii sin feil, men hvis den hadde sendt ut progressivt signal hadde en ihvertfall kunne hoppe over deinterlacinga. Koblet den senere direkte til prosjektøren, men fortsatt så henger den etter. Timing er utrolig viktig i spill som feks tennis.

Får håpe av søvn hjelper på litt

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Jeg er fortsatt litt ør etter en natt uten søvn for å sikre meg Wii, men første test av Wii var ikke like moro som jeg hadde håpet.

Problemer:
    1) Sensoren har ikke lenger rekkevidde enn ca 3 meter
    2) Wii er ment for en liten TV og ikke en storskjerm, noe som betyr at man må montere sensoren på et bord eller noe like foran deg og ikke under skjermen. Man må prøve seg litt frem for å finne en posisjon der peking med Wii-remoten tilsvarer pila på skjermen. Hvorfor i alle dager finnes det ikke en mulighet for å justere dette i menyen??
    3) Delay gjennom en videoprosessor ødelegger hele greia. Ok, ikke Wii sin feil, men hvis den hadde sendt ut progressivt signal hadde en ihvertfall kunne hoppe over deinterlacinga. Koblet den senere direkte til prosjektøren, men fortsatt så henger den etter. Timing er utrolig viktig i spill som feks tennis.

Får håpe av søvn hjelper på litt
    Syntes Wii var bedre enn jeg hadde forventet... Det med sensoren og rekkevidde kan du stille på sensor sensitivity, still den på 4-5 så rekker den lengre.

Jeg har 42" skjerm og har sensoren rett under tv'en. Funker som en drøm.

Tror du trenger å sove litt jeg Så tenker jeg nok Wii'en blir bra igjen.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp komponent kabelen til den da. Sier seg selv at kompositt vil gi en dårlig opplevelse på en flatskjerm

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Syntes Wii var bedre enn jeg hadde forventet... Det med sensoren og rekkevidde kan du stille på sensor sensitivity, still den på 4-5 så rekker den lengre.

Jeg har 42" skjerm og har sensoren rett under tv'en. Funker som en drøm.

Tror du trenger å sove litt jeg Så tenker jeg nok Wii'en blir bra igjen.
    Bedre nå Takk for tipset angående sensoren, det hjalp betraktelig - nå sitter sensoren på senterkanalen rett under storskjermen, og det funker fint...bare man passer på å ha fri sikt.

Jeg synes fortsatt reaksjonstiden er litt for dårlig, men har klart å venne meg til den feks i tennis (som er veldig moro).

Jeg tviler på at jeg bare kommer til å spille Wii fremover, men det er noe ganske annet enn 360 - fint supplement!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med sensor rekkevidde burde ha vært satt på max med en gang default. Reaksjonstiden på peke på skjermen er ikke 100%, men gyroskop og sånn er jo kjapt (går via bluetooth). Men pekinga går fint fordi syntes jeg og det kommer sikkert oppdatering som gjør alt bedre om litt skal vi se

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Wii og spiller på en 92", og ja, pekingen blir ikke 100% over hele lerretet. Plasserer du den under lerretet (på rammen), så blir pekefingeren ustabil i øvre bildekant og vice versa. Det nytter dessverre ikke å stille sensitiviteten til 5. Nintendo har nok laget sensorbaren for skjermer opptil 50" eler noe sånt, og det skjønner jeg jo.

Jeg har faktisk også sensorbaren på senterhøyttaleren, for jeg fant ut at det fungerte best. Jo nærmere sitteposisjon jo bedre. Kanskje kan nintendo lansere en ekstra sensorbar, slik at man kan plassere en over og en under storeskjermer/lerreter. Vet ikke om det vil fungere, men jeg er sikker på at det lar seg gjøre.

Har heller ikke komponent, så jeg må bruke kompositt. På et såpass stort lerret, så ser det dessverre helt for jævlig ut. Kommer ikke til å spille Zelda før jeg få skaffet meg komponentkabel.

Bortsett fra små, tekniske problemer, så er Wii-en en utrolig spennende og underholdende konsoll. Wii sports fungerer mye bedre enn forventet, i allfall tennis, golf og bowling.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når de nye kablene kommer? Komponent eller RGB.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at komponentkabelen skal komme rundt den 16. desember. Det er i allfall hva internettbutikkene opererer med.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å forhåndsbestille? Jeg spiller Også på en prosjektor.. vet ikke hvor mange tommer det er men. En ting er helt sikkert. Grafikken ble elendig :?

Blir det stor forskjell med komponent eller RGB?

Ellers vil jeg bare si at Wii var super moro! har hatt en kompiss over og vi spillte tennis i flere timer heh.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •