Gaming/mulitmedia-PC - meninger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gaming/mulitmedia-PC - meninger?

Hei!
    Jeg tenkte å kjøpe denne PCen:
    Komplett.no
    Noen meninger?
    Jeg vil bruker den til spill og koble den til 42"eren min for å se film (serier osv) helst HD (dvi evnt hdmi)

Oppgraderinger jeg vurderer:
    1 -> 2GB ram (2matched 1GB, kanskje opp en modell?)
    256 -> 512MB skjermkort (9750GT)

Nødvendig?
    Noen andre tips?

Liker det at jeg får med kort for oppgradering til VISTA.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Hei!
    Jeg tenkte å kjøpe denne PCen:
    Komplett.no
    Noen meninger?
    Jeg vil bruker den til spill og koble den til 42"eren min for å se film (serier osv) helst HD (dvi evnt hdmi)

Oppgraderinger jeg vurderer:
    1 -> 2GB ram (2matched 1GB, kanskje opp en modell?)
    256 -> 512MB skjermkort (9750GT)

Nødvendig?
    Noen andre tips?

Liker det at jeg får med kort for oppgradering til VISTA.

Den så absolutt veldig bra ut den Hadde oppgradert til 2gb minne hvis du tenker å kjøre vista på den. Ellers hadde jeg lagt noen hundrelapper på ny vifte til skjermkortet (arctic cooling er bra) og en til CPU'en (med heatpipes og stor vifte. helst 120mm). Stod at strømforsyninga var ganske stillegående, så den kan du vel la være i. Regner med at du vil ha den litt stille siden du skal ha den i stua?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Den skal stå i spisesuten, med kabel(?) til TVen i stua. (og trådløst til PS3, når den kommer...)
    Er det et poeng å oppdatere skjermkortet? Eller er det godt nok nå, og heller oppdatere det senere?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Den skal stå i spisesuten, med kabel(?) til TVen i stua. (og trådløst til PS3, når den kommer...)
    Er det et poeng å oppdatere skjermkortet? Eller er det godt nok nå, og heller oppdatere det senere?
    Kjøp en lang DVI/HDMI kabel ja. Funker fint og du slipper bråk i stua

Det skjermkortet som fulgte med er veldig bra! Hvis du har penger til overs og kan bytte inn i et med 512mb ram så er jo det bedre, men du merker bare forskjell på spill da.

Ellers hvis du skal ha det råeste, med direcX 10 som funker i vista så gå for det nyeste geforce 8800gt/gtx. Svindyrt, men det beste

De 8800 korta har HDMI grensesnitt, med HDCP slik at du kan kjøpe deg en HDDVD rom og spille HD-DVD filmer fra den via skjermkortet

Tror noen av de 7950 korta har HDMI og HDCP. Sjekk litt ut og hør med komplett.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for en 10m DVI kabel (har kun en HDMI på TVen)
    Og så må jeg vel trekke lydkabel også... :-(
    Blir ikke så pent.
    Jeg har også funnet et Logitech trådløst tastatur/mus/fjernkontroll (5-600,- ekstra) som skal nå 5meter, da kan jeg trygt ha PCen i spisestuen, og faktisk også spille på TVen!
    Alt i alt kom jeg nå opp i 13000,- noen som egentlig er noen tusenlapper mer en forventer.
    9750GT, med 512 minne er kun 500 ekstra, mens 2GB ram ble 1000 ekstra.
    400GB Hdd = +500,-
    10m DVI = 600,-
    Synd det er vanskelig å trekke optiske kabler i og rundt hjørner, får en utfordring der... Stereo er ikke godt nok!
    (nesten billigere å kjøpe 360 og overføre trådløst, både bilde og lyd)

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv E6600 / 2GB ram / 7950GT, det driver det meste i 1600x1200 uten problemer

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for en 10m DVI kabel (har kun en HDMI på TVen)
    Og så må jeg vel trekke lydkabel også... :-(
    Blir ikke så pent.
    Jeg har også funnet et Logitech trådløst tastatur/mus/fjernkontroll (5-600,- ekstra) som skal nå 5meter, da kan jeg trygt ha PCen i spisestuen, og faktisk også spille på TVen!
    Alt i alt kom jeg nå opp i 13000,- noen som egentlig er noen tusenlapper mer en forventer.
    9750GT, med 512 minne er kun 500 ekstra, mens 2GB ram ble 1000 ekstra.
    400GB Hdd = +500,-
    10m DVI = 600,-
    Synd det er vanskelig å trekke optiske kabler i og rundt hjørner, får en utfordring der... Stereo er ikke godt nok!
    (nesten billigere å kjøpe 360 og overføre trådløst, både bilde og lyd)
    DVI er like bra som HDMI, men er uten lyd ja. Det som er forskjellen.

Kan du ikke trekke spdif kabel? Er jo digitalt det oxo og funker godt rundt hjørner.

Får egentlig gjort jobben like godt med xbox360 ja. hehe. Og blir lettere og spille. + MYE billigere Nå får man visst også kjørt divx på xbox360.

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Nvidia 9750GX2 med 1024 GDDR3 minne, det er ett dual GPU kort
    Kjører nå med 2gig minne, men kunne veldig gjerne hatt 3gig.
    Kjører med nyeste AMD cpu serien, men angrer litt på att jeg ikke gikk for Intel cpu, de er bedre enn AMD i dag.
    Bruker 2 skjermer, og kjører absolutt alle spill i høyeste oppløsning med ALT satt på MAX kvalitet.
    Skal du ha maskinen i nærheten av deg ville jeg satset på vannkjøling, og ett hovedkort som støtter SLI, slik att du kan oppgradere med flere skjermkort hvis behovet skulle komme etter kort tid.
    Hvis du skal satse på å bruke maskinen som HTPC, så ville jeg nok valgt en litt annen løsning, med ett skjermkort som var mer " dedikert " til film, siden gaming skjermkort støyer en del.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er spdif kabel?
    Jeg har minimalt med innganger på surround forsterkeren min.
    Stort sett rødt og hvitt bakpå der men har heldigvis optisk inn.
    Med Xbox kan jeg kjøre lyden via HDMI inn på TV, og så tilbake til anlegget i surround! :-) Må være det beste!

Skal ikke være dedikert htpc nei... vil bruke en Xbox eller PS3 mellom.
    For å se HD fra Xbox bør jeg vel først overføre filmene på harddisken til xboxen, og se derfra, eller vil båndbredden på wlan være god nok?
    Støy er ikke så veldig farlig, Xboxen bråker vel mer enn en PC uansett!
    Sånn sett bør jeg vel kanskje vente på PS3 (skal ha den uansett)

Forslag? Kjøpe PC nå og flytte den inn til TV de gangene jeg skal se film via den, inntil PS3 er på plass? Kan jo bare bruke DVI eller VGA kabel da...

Vannkjøling tror jeg at jeg vil vente litt med... Blir uansett en nytelse iforhold til den jeg har nå!

Hva kan jeg forresten vente å få for en 2.4GHz, 120GB, 512MB RAM, 17" BENQ flatskjerm, GF 5700FX 256MB, dvd brenner, cd-rom, tastatur og høytalere? (4år gammel, selvbygger)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er spdif kabel?
    Jeg har minimalt med innganger på surround forsterkeren min.
    Stort sett rødt og hvitt bakpå der men har heldigvis optisk inn.
    Med Xbox kan jeg kjøre lyden via HDMI inn på TV, og så tilbake til anlegget i surround! :-) Må være det beste!

Skal ikke være dedikert htpc nei... vil bruke en Xbox eller PS3 mellom.
    For å se HD fra Xbox bør jeg vel først overføre filmene på harddisken til xboxen, og se derfra, eller vil båndbredden på wlan være god nok?
    Støy er ikke så veldig farlig, Xboxen bråker vel mer enn en PC uansett!
    Sånn sett bør jeg vel kanskje vente på PS3 (skal ha den uansett)

Forslag? Kjøpe PC nå og flytte den inn til TV de gangene jeg skal se film via den, inntil PS3 er på plass? Kan jo bare bruke DVI eller VGA kabel da...

Vannkjøling tror jeg at jeg vil vente litt med... Blir uansett en nytelse iforhold til den jeg har nå!

Hva kan jeg forresten vente å få for en 2.4GHz, 120GB, 512MB RAM, 17" BENQ flatskjerm, GF 5700FX 256MB, dvd brenner, cd-rom, tastatur og høytalere? (4år gammel, selvbygger)
    s/pdif er det samme som coax (gul audio input som ser lik ut som kompositt kabel) Du har sikkert en sånn bak på anlegget ditt.

xbox360 har ikke HDMI enda. Veldig kjipt, men håper det kommer snart.

Det med å ha xbox i mellom funker ikke alltid like bra. Man kan godt kjøre mp3 filer og streame musikk, men filmer/serier i divx funker ikke! Den støtter bare Windows Media format (URK!!). Så derfor hadde jeg heller kjørt rett fra pc til tv og hatt en mediacenter på pc'en ellernoe. Da kan du kjøre alle formater

Jeg har pcen i en annen etage. Har kjøpt meg en 10 meter VGA kabel som jeg har koblet opp i tv'en. Kjøpt meg trådløs mus/tastatur. Det er som å ha mediacenter det... og pc'en er langt vekke -> null støy.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    s/pdif er det samme som coax (gul audio input som ser lik ut som kompositt kabel) Du har sikkert en sånn bak på anlegget ditt.

Jeg har pcen i en annen etage. Har kjøpt meg en 10 meter VGA kabel som jeg har koblet opp i tv'en. Kjøpt meg trådløs mus/tastatur. Det er som å ha mediacenter det... og pc'en er langt vekke -> null støy.
    To kabler da? VGA og coax? Det skal gå bra! Hvilket tastatur / mus har du? Er det så bra at du kan spille på TVen din?
    Tror det blir løsningen min...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To kabler da? VGA og coax? Det skal gå bra! Hvilket tastatur / mus har du? Er det så bra at du kan spille på TVen din?
    Tror det blir løsningen min...
    To kabler ja Har logitech s 510 pakka med mus og tastatur. Veldig slim og fin. Er ikke så god rekkevidde da (kanskje 3 meter). Så jeg har recieveren til mus/tast hengene ut over rekkverket her. hehe

Er så bra at jeg kan spille på tv'en min ja - blir jo som en digg stor data skjerm bare i plasma da hehe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •