Streaming til Xbox360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streaming til Xbox360

Hei.

Jeg ønsker å streame filmer fra pc til xbox360 gjennom windows media player 11. Dette støtter bare WMV filer. Jeg har fått til å konvertere xvid osv. til wmv ved å bruke VLC. Dette funker greit.

Det jeg lurer på er hvordan kan man konvertere h264/x264 (eller MKV) til WMV-HD?

Jeg har prøvd på en MKV fil (x.264), men bildet blir bare fullt av artifakter og lyden forsvinner.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Hei.

Jeg ønsker å streame filmer fra pc til xbox360 gjennom windows media player 11. Dette støtter bare WMV filer. Jeg har fått til å konvertere xvid osv. til wmv ved å bruke VLC. Dette funker greit.

Det jeg lurer på er hvordan kan man konvertere h264/x264 (eller MKV) til WMV-HD?

Jeg har prøvd på en MKV fil (x.264), men bildet blir bare fullt av artifakter og lyden forsvinner.
    Prøv denne:
    Download at runtime360.com

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øivindo
    Jeg tror du er nødt til å ha windows xp media center edition for å bruke dette. Jeg ønsker å bruke kun windows xp med media player 11. Dessuten encoder transcode 360 "on the fly" mens du streamer filmen. Du skal ha en ganske heftig pc for å gjøre det med HD-materiale uten å få hakking, tror jeg.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVersity har nettopp kommet i en ny versjon som støtter realtime transcoding til Xbox. Har ikke rukket å teste den selv enda, men det er kanskje verdt et forsøk?

TVersity Website

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    TVersity har nettopp kommet i en ny versjon som støtter realtime transcoding til Xbox. Har ikke rukket å teste den selv enda, men det er kanskje verdt et forsøk?

TVersity Website
    Denne har jeg testet, og den funker meget bra til standardoppløste filer. Skal du transcode HD-materiale realtime så trenger du imidlertid en monstermaskin. Jeg greier det ikke med min AMD 64 4000+ med 1 Gb ram.

Det sies på forumene til TVersity at man trenger minst en dobbelkjerne prosessor og muligens en fire kjerners prosessor for å greie det. Det var en på forumet som sa han fikk det til, men han hadde en dobbelkjerne amd 3800+ som var overklokket til 3,6 Ghz eller noe sånt.

Jeg har nå testet ut et drøss programmer og innstillinger og sliter med å få dekodet noe hd-materiale i det hele tatt. Vurderer sterkt å bygge meg en egen HTPC eller media pc, så slipper jeg problemene.

Når det er sagt så streamer jeg HD-filer som allerede er i WMV-HD til 360'en og kvaliteten på det er bare rå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er helt utrolig hvor dårlig mediacenterdelen til xbox 360 er. Ikke støtte for divx og mapper er jo latterlig. Har man mye mediefiler liggende på pc'en blir det jo helt håpløst å lete seg frem til riktig fil. Musikk blir jo sortert på album, artist, men det blir en tidkrevende oppgave når man har flere tusen mapper/Artister. Tversity gjør jo om divx f.eks. til wmv, men opplever til stadighet at den kutter ut de siste 10-15 sekundene av en fil. Hadde håpet jeg kunne ta vekk den gamle xboxen med xbmc når jeg fikk tak i 360, men det er bare å glemme. Gidder ikke gå 10 år tilbake i tid. Men når det er sagt så funker den ihvertfall flott sammen med hd dvd-spilleren.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet ut at programmet TMPGenc 4.0 Express funker til å encode det meste over til wmv, HD-filmer og alt. Jeg har testet ut trial-versjonen da, ikke fått tak i fullversjon. Den koster 99$ da, litt dyrt synes jeg for et sånt program.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •