Mpeg2 Streaming til umodda Xbox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mpeg2 Streaming til umodda Xbox

Er det mulig og bruke en Xbox til å streame video via LAN, uten å chippe den?
    Ser for meg å bruke VLC for å streame til XBoxen, men er usikker på om det lar seg gjøre, og har sjekket en del på xboxscene, men ikke funnet noe.
    Hadde jo vært gøy å brukt den gamle XBoxen til noe fornuftig....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DIY Mekkern
    Er det mulig og bruke en Xbox til å streame video via LAN, uten å chippe den?
    Ser for meg å bruke VLC for å streame til XBoxen, men er usikker på om det lar seg gjøre, og har sjekket en del på xboxscene, men ikke funnet noe.
    Hadde jo vært gøy å brukt den gamle XBoxen til noe fornuftig....
    Skal være mulig å softmodde den gjennom å utnytte noen hull i enkelte spill, men vet ikke hvordan det gjøres da jeg har min xbox chippet. Vil absolutt anbefale deg å få den chippet. Du trenger ikke lodde engang, selv om det selvsagt er den beste løsningen. Får vel en modchip får et par 100 kroner. Etter dette må det legges et nytt dashbord (evolution x f.eks.) og Xbmc. Xbmc er genialt. Den spiller nesten hva det skal være. Streaming fra pc er veldig enkelt. Du trenger bare dele mappene du skal streame fra og deretter kan du spille de av i xbmc. Du kan også lage snarveier ved å redigere en xml-fil i xbmc. ( gamle xboxen klarer ikke hdfiler pga for dårlig hw)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •