X-box 360 som erstattning for DVD spiller (midlertidig)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

X-box 360 som erstattning for DVD spiller (midlertidig)

Min Harman kardon DVD 25 er etter lang og tro tjeneste begynnt på vandrings vei til de evige jaktmarker (får nesten tårer i øynene) :-(

Men jeg har lite lyst på innkjøp av HD\Blueray dvd spiller enda og føler det litt bortkastet og invester i en "dyr" ordinær dvd spiller med HD ikke så fordømt langt fram i tid. Så jeg tenkte på om at en X-Box 360 hadde duget som en midlertidig spiller (samt ordent litt underholdning for gutta boys:-) )

Men det jeg lurte på da, Er det fortsatt nødvendig med det DVD kittet for en 360 som det var på den gammle Xboxen? Er den regionsfri? (det er vel viktigste kriteriet) om ikke, er det en omstendig prosess å gjøre den det?
    og
    klarer Xboxen og lever "relativt" greit bilde på DVD avspillinger?

Skal kobbles opp til en Hitatchu Pj-TX 100 (jaja gamme den også:-) men holder stand og har ikke råd til oppgradering) med en 15 m lang Proson component kabel. Og en H\K 3550 reciver, Hva trenger jeg evt av extra kabler for å koble dette sammensuriumet opp.

PS: Må den plasseres stående eller kan den ligge også?

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei man trenger ikke "DVD-kit" lengere.. Om den er sonefri, det hvet jeg ikke, men tviler på det.

Jeg hadde samme tanke som deg, og jeg måtte rett å slett bare kjøpe meg en ny dvd-spiller(er på vei i posten). Jeg er en av de uheldige som sliter med en skikkelig dritt bilde med mye støy og hvor fargene bytter nyanse ect.. Men dette gjelder kun ved avspilling av DVD-plater, Merkelig:sad: .

Men den leverer et godt bilde så lenge den ikke har de samme problemene som min. Så hvis man ikke har en mandags box ( Jeg mener det er boxen sin feil, men det er alltid den lille prosentdelen at det er jeg som har noe utstyr som ikke passer, men det er boxen som er kødd:lol:

Mvh
    kas

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Xbox360 er ikke sonefri, men den spiller brente dvd'er uten problem.

Den har fått skryt for dvd bilde, og også oppskalering til HD skal være bra.
    spiller også WMVHD filer, musikk og bilder fra pc. (trenger ikke media center lenger, men det er beste løsningen)

Den kan både ligge og stå, men kan ødelegge platen som står i om du flytter den med plate i.

Sjekk også denne tråden: http://avforum.no/forum/hd-software/...box-360-a.html

Willy

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg motatt en stk xbox 360, men nå funderte jeg litt, jeg har en projektor som skal kobles opp til den... Jeg har da en 10m proson komponent kabel som går fra Min Hitatchi TX 100 til min H\K DVD 25. Og en AVR 3550 Reciver.

Fikk med en god bundel med kabler fra vedkommende jeg kjøpte det hos, Bla en HD kabel og 5\2m VGA. Men så har det seg det er jo litt avstand fra projektor til DV\spiller\reciver, Hvordan skal det kobles opp for og nå fram med alt:-D De xbox kablene er jo ikke så lange:-D Og vil helst slippe og ha de løpende over hele gulvet midt på rommet.

Kan jeg gå via DVD\reciver? Eller kan den kun kobles direkte til Proj via komponent? Var ille nok å koble sammen det sammensriumet det ble av DVD\reciver og projektor også nå en xbox på toppen igjen:-D

Hjelp en stakkars uvitende tosk

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en komponent kabel mellom reciver og projektoren så trenger du bare å koble xboxen inn i en ledig komponent-inngang på reciveren det

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå roter jeg sikkert fullstendig,,,, men hvor skal det kobles? Enten er jeg HELT på jordet, eller så har ikke reciveren min de rette koblingene? Er sikkert meg som er på jordet hær men...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Nei man trenger ikke "DVD-kit" lengere.. Om den er sonefri, det hvet jeg ikke, men tviler på det.

Jeg hadde samme tanke som deg, og jeg måtte rett å slett bare kjøpe meg en ny dvd-spiller(er på vei i posten). Jeg er en av de uheldige som sliter med en skikkelig dritt bilde med mye støy og hvor fargene bytter nyanse ect.. Men dette gjelder kun ved avspilling av DVD-plater, Merkelig:sad: .

Men den leverer et godt bilde så lenge den ikke har de samme problemene som min. Så hvis man ikke har en mandags box ( Jeg mener det er boxen sin feil, men det er alltid den lille prosentdelen at det er jeg som har noe utstyr som ikke passer, men det er boxen som er kødd:lol:

Mvh
    kas
    Har du nyeste update?
    Jeg hadde også en del problemer med DVD-avspilling ved launch-tidene. Men etter et par dashboard-oppdateringer så ble alt meget bra.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martyrium
    Nå roter jeg sikkert fullstendig,,,, men hvor skal det kobles? Enten er jeg HELT på jordet, eller så har ikke reciveren min de rette koblingene? Er sikkert meg som er på jordet hær men...
    Ok, du har ikke komponent(3xRCA) video, men composit(1xgul RCA). Med kabelen som følgte med xboxen har du 6.stk RCA plugger. De 3 pluggene med rød,blå og grønn stripe er komponent lederene, og det du må gjøre er å bruke den gule kontakten (composit), plugg den inn i en ledig video-input. Når det gjelder lyden så har du jo stereo lyd(2xRCA) og optisk å velge mellom.

Men du vil ikke få sendt HD-signal ved bruk av composit. Da må du koble komponent kontaktene rett inn i projektoren, eller bytte ut reciveren med en med komponent-video.
    Eller du kan kjøpe 3.stk RCA hun-hun skjøter, og en lang nok komponent kabel som rekker frem til projektoren. Ja jeg mener skjøte kabelen rett og slett

Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Har du nyeste update?
    Jeg hadde også en del problemer med DVD-avspilling ved launch-tidene. Men etter et par dashboard-oppdateringer så ble alt meget bra.

Jeg har den siste updaten, og den hjalp ikke stort :evil:
    Men nå har jeg kjøpt meg en DVD-spiller så jeg gir F

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 360 var også ein skikkeleg mandags-boks. Avspeling av dvd var ikkje mogleg, pga flimring i begynnelsen, og konstant hakking etterkvart(dette på dvd-plater som var henta rett ut av plasten, mao nye) Svært kritikkverdig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmm får ikke til, Snakk om tefeonskalle med null rotasjon og Iq lavere enn gjennomsnittlig romtempratur. Lekker sikkert fra alle åpninger. Får ike respons på noe:-D

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Min 360 var også ein skikkeleg mandags-boks. Avspeling av dvd var ikkje mogleg, pga flimring i begynnelsen, og konstant hakking etterkvart(dette på dvd-plater som var henta rett ut av plasten, mao nye) Svært kritikkverdig.
    Hadde samme problem. Brukte komponentkabelen, og kom frem til at jeg måtte switche tilbake til TV fra HDTV for å få vekk problemene. Håpløs løsning dog. Prøver en VGA HD kabel nå.. skulle visst fungere bedre. Skal få koblet opp i morgen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torgeir
    Hadde samme problem. Brukte komponentkabelen, og kom frem til at jeg måtte switche tilbake til TV fra HDTV for å få vekk problemene. Håpløs løsning dog. Prøver en VGA HD kabel nå.. skulle visst fungere bedre. Skal få koblet opp i morgen.

Har dere prøvd å stille inn til 60hz før dere bytter til HDTV? Om man først stiller inn på 50hz, og så bytter til HDTV så bugger alt seg har jeg merket.

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere prøvd å stille inn til 60hz før dere bytter til HDTV? Om man først stiller inn på 50hz, og så bytter til HDTV så bugger alt seg har jeg merket.
    Er det noen plass en stiller inn 60Hz / 50Hz. Kanskje bare jeg som er blind da.

I følge enkelte nettsider så skal en klare å oppskalere SD DVD'er med 360 spilleren, om en benytter seg av VGA HD AV kabelen. Har koblet til en slik kabel i boxen nå, men da blir det kun krøll.
    Får ikke opp HDTV settings lenger (som kommer når en benytter component), men får velge 1280x720 / 1920x1080 oppløsning.
    Om jeg velger dette derimot, fyller ikke bilde hele skjermen lenger. Mangler plutselig ~20cm på mitt 205cm lerret.

Noen som har vært borti dette?

Kanskje opprette en egen tråd for dette problemet, om dette blir for OT?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en snarttur på clas olson så er 3 stk hun hun skøter anskaffet, funker som bare det:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en snarttur på clas olson så er 3 stk hun hun skøter anskaffet, funker som bare det:-D
    Jepp bruker også det for å skjøte sammen komponentkablene. Har i tillegg forgrenere på slik at jeg får koblet xbox 360 og xbox på samme komponentkabel. Er vel ikke akkurat noen feinschmekkerløsning, men det får duge inntil ms får laget skikkelig mediecenter til 360.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torgeir
    Er det noen plass en stiller inn 60Hz / 50Hz. Kanskje bare jeg som er blind da.
    Ja. Men du må stille om den switchen på AV kabelen til 360 til SDTV først. Da kommer den innstillingen opp. Still så om til 60hz før du stiller den switchen tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT.

Arnis,,, noen spesiell grunn til valg av det navnet? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten litt intrykk om Xboxen. Funker til DVD, men kvaliteten på avspillingen er ikke noe og skryte av, virker lav oppløst?

HD matrialet som er blitt lastet ned er av en HELT annen kvalitet da:-D Fantastisk herlig.

Som Spille maskin,,, greit det:-D Men Dead or Alive 4 er jeg en femøring unna og knuse i småbiter! Er ikke laget for sånne spill.-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT.

Arnis,,, noen spesiell grunn til valg av det navnet? :-)
    Dårlig med kampsport bak det navnet hvis det er det du tenker på. Er bare et navn jeg fikk av kompiser når jeg begynte på skolen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig med kampsport bak det navnet hvis det er det du tenker på. Er bare et navn jeg fikk av kompiser når jeg begynte på skolen.
    Var nok det jeg hadde i tankene ja:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •