Xbox360 + USB Harddisk = Støy?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox360 + USB Harddisk = Støy?

Hei, driver eksprimentere litt med xboxen min. Får fint til å streame wmv video fra laptop til xbox via nettverket.

Så tenkte jeg at jeg skulle prøve å koble til den eksterne usb harddisken min på xboxen. Funker fint, finner både filmer å musikk.

Men jeg får ekstremet med støy på anlegget. Hører godt at lydene kommer fra USB disken, type spinning og knatring.

Hva kan det være?

Andreas

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, eksprimenterte litt nå. Og det støyen forplanter seg tydligvis igjennom USBkabelen fra disken til xboxen, hvordan den kommer seg fra xboxen til annlegget vites ikke.. men det må være enten igjennom strømkabel eller komponentkabel

A

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix

Så tenkte jeg at jeg skulle prøve å koble til den eksterne usb harddisken min på xboxen. Funker fint, finner både filmer å musikk.
    Er det xbox 360 du bruker? eg lurer på en ting, eg har en 360 og en ekstern hdd (USB) til pc`en å kobler den til xboxen men får ikke til å spille av musikk eller noe annet, hvordan finner eg den på xboxen og hvordan koblet du din til? eg koblet min til på usb utaket forran på 360`en, er det foresten en ekstern usb hdd til pc du bruker?

Mvh

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med det samme problemet, hvor skal jeg koble til usb disken?
    360'n finner ingen disk hos meg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg koblet den bare til via usb, og vips var de der. Mne jeg mener ha lest at de ikke liker all slags diker. Dette er en litt elder seagate disk, som er FAT32 formatert. Mulig den ikke liker NTFS? Jeg er usikker, har ikke rørt xboksen siden før jul

Jeg leker for tiden med min nye macbook pro, og apples frontrow mediasenter

Det er saker det!

Mvh.
    Andreas

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    360'en støtter kun disker med FAT32 formatering, så dere må formatere om, hvis dere vil bruke den, mener også at en FAT32 Partisjon ikke kan være større enn 132GB eller noe, så hvis disken er større enn det, må dere dele inn i flere partisjoner...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du egens strømforsyning på USB-disken? I så fall kan det skyldes jordingsfeil. Uten noen direkte sammenligning forøvrig, men jeg min forrige pc hadde lydkort på HK og koblet jeg den til forsterkeren ble det bare ball.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Hmm, eksprimenterte litt nå. Og det støyen forplanter seg tydligvis igjennom USBkabelen fra disken til xboxen, hvordan den kommer seg fra xboxen til annlegget vites ikke.. men det må være enten igjennom strømkabel eller komponentkabel

A
    Prøv kombinasjoner av ujordet og jordet nettstikk på HDD/Xbox/forsterker. Kombinasjoner av dette kan forårsake støy pga jordsløyfer, etc. (signalkablene og jording på begge apparater danner en sløyfe som det kan gå jordsdstrømmer (støy) i )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ha fat32 partisjoner større enn 132gb, er bare at windows xp foreslår ntfs hvis du vil lage større partisjoner enn det. Google litt hvis dere vil finne ut mer.

Erik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •