noen som har erfaring med god stue pc ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

noen som har erfaring med god stue pc ?

tenkte å kjøpe meg en ny ekstern harddisk,men vurderer kansje en stue pc isteden.men hvordan er disse for tiden,bråker de mye,hvor mange gb får man,og hvilke er de beste?
    er det rette tiden å kjøpe en stue pc?

mvh
    bjørn

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rette tiden er det vel =) Nærmer seg vinter og man tilbringer mer og mer tid i stua =) Hvis det er pris du tenker på, så vil det nyeste og beste alltid være dyrt =) Når det gjelder pc så kan man få allt mellom himmel og jord, hvis du heller sier litt om hva du skal bruke denne maskinen til =) Så er det lettere å hjelpe deg =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir vel helst til film og musikk tenkte eg ;-)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av begil
    blir vel helst til film og musikk tenkte eg ;-)
    Denne musikken og filmene.. Skal det spilles av ifra cd-rommen ? Eller skal det lastes/rippes i store mengder og spilles av ? =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir nok det sist nevnte ja :wink:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det lettere =) Ingen vits å kjøpe dyre vinterdekk hvis man kun skal kjøre om sommeren =) hehe... Har selv en maskin som er kun rettet mot musikk og filmer, men det er selvbygd da.. Hvis du kan sette sammen maskinen selv så er det mange kroner å spare =) Hva er smerteterskelen økonomiskt ? Så kan jeg se om jeg finner en ferdig pakke som passer..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe,ja sant det..
    tror det er best å få det ferdigt,har ikkje mekket så mye på data;-)
    fikk tilbake fra skatten i dag,så da er vel kansje bare det beste godt nok,hehe

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.psdata.no/ps.asp?it=128246&mlevel=190102 <-- Grei pris og.. Har en kjenning som kjøpte en slik for ikke så lenge siden.. Og han var stor fornøyd.
    3*320 gb hardiskplass burde holde en liten stund =)

Men det jeg virkelig anbefaler er at du undersøker om du ikke har en liten pc foretning i nærheten.. Dra dit og si at du vil ha en maskin til musikk og film..

Da kan du få spesialbygd en maskin 100% etter dine ønsker.. For å gi et eksempel så hadde jeg kun musikk og film i tankene når jeg bygde min maskin for 3 år siden.. Jeg endte opp med en maskin som hadde veldig bra lyd og grafikk kort og 12 hardisker. Dette til samme pris som en "dyr" ferdigpc.. Men denne maskinen ble mye bedre på di tingene jeg ville bruke den til, enn hva ferdigpc'ene kunne tilby..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såg kjekke ut den ja,men tenkte mer på en pc som kunne stå i stereo benken i samme stil som resten av hifi anlegget.. ;-)
    men er det mye å spare med å få en pc foretning til å sette sammen det man vil ha?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan spar endel penger på det at du ikke vil ha komponenter som du ikke har bruk for i maskina, og heller bruk disse pengene på bedre skjermkort/lydkort og hardisk plass.. =) Så er jo spm hva denne mannen som skal sette dette ihopen tar i timeslønn, og hvor mange timer han beregner på jobben =)

Men det du er ute etter er altså en HTPC ? Dvs en vanlig pc i et mindre kabinett. Her bruker jeg selv en gammel xbox som jeg synes er genial til htpc bruk, og myyyyye billigere. Denne er satt opp i nettverk med den maskina jeg snakket om.. Så den har tilgang på alle hardiskene i den =)

Ta et søk på HTPC her inne, så kommer det garantert opp mange tråder =) Jeg må finne senga før kjærringa våkner og ser at jeg ikke er der =) hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skal eg gjøre,takker masse for tiden og de gode tipsene dine,god natt,hehe;-)

bjørn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •