XboxMediaCenter 2.0.0 released!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XboxMediaCenter 2.0.0 released!

Som kjent har XBMC vært i en "feature-freeze" det siste halve året, nå anser de XBMC så stabil at de slipper versjon 2.0.
    Om en har en relativt ny XBMC, vil en ikke merke mye forskjell siden endringer/forbedringer kontinuerlig blir lagt inn i kildekoden.

Det som stod i kunngjøringen:

Team-XBMC and The XBMC Project is proud to announce the release of XboxMediaCenter 2.0.0. XBox Media Center (XBMC) is an award winning, free and open source media player for the Xbox™ game-console. The XboxMediaCenter 2.0.0 point-release source code has now been set in our CVS. We consider that the current code in the XBMC CVS is as stable as a point-release should be. All XBMC users are highly encouraged to upgrade to this stable Xbox Media Center 2.0.0 point-release. Remember, the XBMC source code needs to be compiled with the XDK, and requires a modded Xbox to run. Our thanks goes out to everyone who has tested, reported bugs, and helped fix them in order to make this release possible.

There are many new features and functions that have been introduced since the 1.1.0 point-release, that we cannot list them all here. A few that are especially worth mentioning are; the enhanced GUI/skin-engine, the Project Mayhem III skin, DVD-Video menu/navigation support (with ISO/IMG image parsing), RAR/ZIP archive parsing, a new audio/music-player (PAPlayer) with crossfade, gapless playback and ReplayGain support, Karaoke CDG-file display, Xored Trainer Engine (gaming-cheats), XLink Kai (online-gaming) front-end, iTunes 6.x DAAP and UPnP-clients, and two surprise features; read-only support for FAT12/16/32 formatted USB Mass Storage Devices up to 4GB in size, and a brand new "skinnable" 3D visualizer.

For a full list of all features/functions and codecs/formats supported by XBMC please visit the "XBMC Features and Supported Formats/Codecs" page in our new online manual.

Help is wanted to get our online-manual (WIKI), and all the language translations up-to-date.

XBMC official web-site: www.xboxmediacenter.com (manual and FAQ)

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEI!!! Jeg som har ventet i hvertfall et år på dette projektet, også solgte jeg xboxen forige lørdag!!!!
    Hva har jeg gjort
    Men det personen har ikke hentet den på posten ennå, mulig jeg blir lurte og i dette tilfellet ville jeg ikke blit "balltre" sur

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laster ned as we speak!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere må ligge inn erfaringer etterhvert som dere får testet da. Vil nok legge dette inn etterhvert jeg også, men er i grunn fornøyd slik det funkerer nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mange erfaringer å dele. Utseendemessig ser det nemlig 100% likt ut. De som er mer teknisk begavet, speak up.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har oppdatert både titt og ofte det siste året etter hvert som nye versjoner av xbmc har kommet, og jeg har vært strålende fornøyd med alle versjoner etter august.

La inn v2.0 på begge boksene mine i dag. Merker ikke store forskjellen egentlig, men jeg har ikke brukt lang tid til nå. Det eneste som irriterer meg bittelitt er hvis man setter til norsk språkpakke og auto update av klokke via internett, så ser det ut som klokken havner 1 time forran. Meg bekjent går det ikke an å velge både norsk språkpakke og samtidig få rett klokke, men mindre det finnes en IP man setter inn i "klokke-server-adressen" som tilhører GMT+1.

Ikke det store problemet egentlig, da jeg bruker engelsk uansett. Prøvde norsk for å se om det var blitt bra, men engelsk språkpakke er mest safe stort sett. Norske språkpakker er litt for ofte gjort på "ca et kvarter" og virker uferdig.

SMB server mot linuxboksen er satt opp og tv-seriene ruller inn i xbmc

DrE

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DrErling.
    Jeg har ikke lagt merke til at klokken stiller seg til 1 time før om en bruker norsk språkpakke. Men jeg bruker bare sette på autoupdate et lite sekund til klokkeslettet er mottat, så skrur jeg det av. Mulig jeg bruker sette norsk språk etter det. Prøvde forøvrig sette på auto update nå, klokken endret seg i hvert fall ikke i løpet av det ene minuttet jeg prøvde.(norsk språk)

Testet også USB minne støtten som XBMC har fått...
    Ja funket helt fint det . Min Ipod nano lookalike Mp4 spiller med 1 GB ble detectert helt fint, gikk fint browse og spille mp3 fra den.

Tok noen dårlige bilder med et Fujifilm f420 med 128 Mb minne brikke, den ble også detectert og en kunne browse å se på bildene.

Legger ved noen bilder, de 3 nederste tok jeg på projektor lerrete,, ble ikke bra.. :?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får du usb på xboxen?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Hvordan får du usb på xboxen?
    Selv om kontaktene til kontrollerene ikke ser usb ut, så er det de de er. Det finnes overganger for montering rett i kontroller-kontaktene, og det finnes usb-kontakter for chassis-montering andre plasser på xboxen (slik som f.eks på bildene i posten over din)

Dog, det er usb1.1, så hastigheten blir ikke noe å skryte av... (EDIT)

DrE

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontroller portene er på xboxen er så å si helt lik usb, eneste forskjell er at de har 5 ledninger ikke 4 som vanlig usb.
    Enkleste måten lage usb er strippe opp kontroller ledningen for deretter lodde/feste de 4 ledingene i en vanlig usb hun til ledingene inni. (den gule brukes ikke)
    Jeg brukte et asus usb kort hvor jeg loddet ledningene til kontoller 3 og 4, er litt mere styr da en må kappe og tilpasse det inni. (har linux på den så er greit med usb porter)

Du finner veiledning for alt dette her: http://www.xbox-scene.com/xbox-tutorials.php?p=191|#191

Edit: ja var litt treg der... Ja er ikke så raskt, tok rundt 1-2 sek åpne et bilde på ca 2 MB fra digitalcameraet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan legger jeg til 3d game-iconene som følger med ene versjonen av xbmc v2? Hvor skal disse legges?

Newcomer wariusffs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har SmartJoy FRAG (Keyboard and Mouse Adapter). Det går vel ikke å hooke opp keyboard som funker med XBMC med denne? Noen som har prøvd? Jeg har ikke keyboard å prøve med...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •