xbox 360 video, tv straming problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xbox 360 video, tv straming problem

hei

jeg har problemer med å streame video, tv etc. fra min data (media center edition) til xbox 360. jeg får til musikk, men tv, video får jeg ikke til. i xbox extender progrtammet står det at den ikke finner noen xbox 360. det virker som om xboxen oppfatter dataen som vanlig xp og ikke media center. ja, jeg har prøvd å slå av alle brannmurer det fungerer fortsatt ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Først og fremst må du installere media center extender programvaren. Jeg regner med at det du kaller xbox extender er det samme, men i installasjonsprosedyren der så parer du jo opp pc og xbox.
    Etter dette skal du jo kunne slå på xbox'en, gå inn på mediacenter og få opp den vanlige mediacenter menyen på xboxen.

(Husk å last ned og installér transcode 360 ellers får du stor sett ikke spilt av film filer - Ved bruk må du bruke info - more... - transcode i menyen på xboxen for å starte en film istedet for å bare trykke play)

Et godt sted å begynne er på denne adressen:

www.xbox.com/pcsetup - Den tar deg gjennom de nødvendige trinnene for å ta i bruk mediasenteret.

Et lite utdrag fra hjelpefilen (Du finner'n under Tilbehør/Media Center):

Bruke installasjonsnøkkelen
    Windows Media Center Extender har en åttesifret installasjonsnøkkel som du må bruke for å opprette forbindelse mellom Extender (også Xbox 360™-konsollen og originalutgaven av Xbox®-konsollen) og datamaskinen som kjører Media Center. Du må bruke denne nøkkelen den første gangen du kjører installasjonsveiviseren for Windows Media Center Extender.

Du finner den åttesifrede installasjonsnøkkelen på skjermen som er koblet til Extender-enheten og originalutgaven av Xbox-konsollen, eller i Media-området til Xbox 360-konsollen (se fremgangsmåten nedenfor). Skriv ned installasjonsnøkkelen og ta den med deg til datamaskinen som kjører Media Center. I løpet av installasjonen ber installasjonsveiviseren deg om å angi denne nøkkelen for å opprette forbindelse mellom enheten og datamaskinen.

Bruke installasjonsnøkkel for å koble til Xbox 360-konsollen
    I Xbox Dashboard går du til Media-området og velger Media Center.
    Velg knappen Media Center og følg instruksjonene på skjermen.

Viktig!

Hvis du starter Extender-enheten, originalutgaven av Xbox-konsollen eller datamaskinen med Media Center før du fullfører installasjonsveiviseren, må du bruke en ny installasjonsnøkkel for å fullføre installasjonen. Du får en ny installasjonsnøkkel for Xbox 360-konsollen ved å følge fremgangsmåten ovenfor.

Obs!

Installasjonsnøkkelen er både en sikkerhetsforanstaltning og oppkoblingsinformasjon. Hvis du bruker feil installasjonsnøkkel for å fullføre installasjonsveiviseren, blir du bedt om å bekrefte installasjonsnøkkelen og taste den inn på nytt. I enkelte tilfeller kan du bli bedt om å oppgi en ny installasjonsnøkkel før du kan fullføre installasjonen. Når det gjelder Xbox 360-konsollen, følger du trinnene ovenfor. For andre Media Center Extender-enheter vises en ny installasjonsnøkkel når du starter enheten på nytt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •