Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 250 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 4992
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Så når HD lydene er klare skal jeg velge uncompressed? Men man kan også velge bitstream, da PS3 da vil støtte bitstreaming?
    Hvis du bruker HDMI, og skal bruke den i dag, så bruk PCM Uncompressed.

Hvis du har ny forsterker, så kan du velge Bitstream, men PS3 gir ikke dette fra HD formatene ennå. Men vil nok gjøre det i fremtiden. Da kun over HDMI.

Ved optisk, så kjør bitstream. Men velg HD lydene i menyen på filmer, for å få det lille ekstra som man får når PS3 nedskalerer til DTS.

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ved optisk, så kjør bitstream. Men velg HD lydene i menyen på filmer, for å få det lille ekstra som man får når PS3 nedskalerer til DTS.
    Hva stiller man inn for å få den til å skalere ned til DTS? Jeg får enten Dolby Digital eller PCM (Stereo) via min optiske kabel. Har testet alle lydvalgene på 300 BluRay.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagkr
    Hva stiller man inn for å få den til å skalere ned til DTS? Jeg får enten Dolby Digital eller PCM (Stereo) via min optiske kabel. Har testet alle lydvalgene på 300 BluRay.
    Bare la den velge alle under den optiske tror jeg. Du kan ha Dolby Digital, DTS og PCM stereo stående.

Så velger du ett HD sport fra filmen, og den skal automatisk nedskalere fra f.eks. Dolby True HD til DTS 1.5 Mb som er beste mulig format fra den optiske. Dolby Digital stopper på 448 Kbps.

Kjør eventuelt en restart av maskinen, slik at du må stille inn automatisk igjen.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge FAQ`en:

4.3 Kan jeg bruke spill kjøpt i andre land på min norske PS3?
    Ja, det er ingen soneinndeling på PS3-spill, men PS/PS2 spill er fortsatt soneinndelt.

Men se på www.play.com. Der står det klart å tydelig under "region": PAL: Will play on UK and European Playstation3 only. ( http://www.play.com/Games/PlayStatio...k/Product.html )

Dette må da være en feil!!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Ifølge FAQ`en:

4.3 Kan jeg bruke spill kjøpt i andre land på min norske PS3?
    Ja, det er ingen soneinndeling på PS3-spill, men PS/PS2 spill er fortsatt soneinndelt.

Men se på www.play.com. Der står det klart å tydelig under "region": PAL: Will play on UK and European Playstation3 only. ( http://www.play.com/Games/PlayStatio...k/Product.html )

Dette må da være en feil!!
    Det er nok feil ja. Henger sikkert igjen fra PS2. Play har nok ikke fått med seg alt ennå.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke kjøpt meg newgen-konsoll, og er fortsatt litt i tvil. Kommer derfor med et par spørsmål angående PS3 (mulig de allerede er svart på, men orker ikke lese alle sidene)..

Leste i FAQ'en at det gikk å installere Linux. Er dette vanskelig å installere? Vanskelig å bruke?
    Vil PS3 kunne sammenlignes med moddet Xbox på mediasenter delen da?
    Fungerer alle funksjonene med egetinstallert OS (PSNetwork, spill osv osv)?
    Tror dere Sony vil fjerne denne muligheten med en oppgradering av firmwaren?

Bruker Folding@Home spesielt med båndbredde?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Har enda ikke kjøpt meg newgen-konsoll, og er fortsatt litt i tvil. Kommer derfor med et par spørsmål angående PS3 (mulig de allerede er svart på, men orker ikke lese alle sidene)..

Leste i FAQ'en at det gikk å installere Linux. Er dette vanskelig å installere? Vanskelig å bruke?
    Vil PS3 kunne sammenlignes med moddet Xbox på mediasenter delen da?
    Fungerer alle funksjonene med egetinstallert OS (PSNetwork, spill osv osv)?
    Tror dere Sony vil fjerne denne muligheten med en oppgradering av firmwaren?

Bruker Folding@Home spesielt med båndbredde?
    Linux funker nesten på PS3. Det er en gjennomgang av den funksjonen på Hardware.no (fra forrige uke). Hvor ikke alt er rosenrødt.

Men det skal være enkelt å installere, og man kan i oppstarten velge hvilket PS man skal bruke. Det som er der i dag blir som det er, og kan brukes slik.

Når du innstallerer så formaterer PS3 disken, og setter av 10 Gb til Linux, og resten til PS3 delen.

Sony fjerner nok ikke dette i fremtidige oppdateringer. Det er noe de har reklamert for muligheten til.

Folding og båndbredde kan man vel stille inn hva den kan bruke tror jeg. Men har ikke giddi å kaste bort strøm på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis du bruker HDMI, og skal bruke den i dag, så bruk PCM Uncompressed.

Hvis du har ny forsterker, så kan du velge Bitstream, men PS3 gir ikke dette fra HD formatene ennå. Men vil nok gjøre det i fremtiden. Da kun over HDMI.

Har ny receiver, 3808, og kjører HDMI. Når jeg skal velge lydspor inne på DVD'en har jeg bare 2 valg. Det er Engelsk uncompressed eller Dolby Digital.

Skjønner ikke helt hvor denne bitstream er.

Er det bitstream som man må velge når PS3 støtter HD? Da burde man ikke velge PCM dersom man vil ha beste lyd?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt tips til alle PS3-brukere, spesielt de nye:

1) RTFM. Les brukermanualen. Hele. Nøye.
    2) Gå gjennom menysystemet i PS3. Hele. Prøv å endre på de innstillingene du vet hva er for å se hvilken effekt det gir. Notér deg de du lurer på og som du ikke "tør" prøve ut selv.
    3) Les gjennom de trådene du finner interessante, for å se om dine spørsmål allerede er besvart n ganger.
    4) SÅ kan du stille spørsmål på forumet.

EDIT: la til punkt 3 og flyttet gamle punkt 3 til punkt 4...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ny receiver, 3808, og kjører HDMI. Når jeg skal velge lydspor inne på DVD'en har jeg bare 2 valg. Det er Engelsk uncompressed eller Dolby Digital.

Er det bitstream som man må velge når PS3 støtter HD? Da burde man ikke velge PCM dersom man vil ha beste lyd?

Står masse om dette,hvis du blar deg bare litt tilbake..
    Bitstream er et valg du har i lydmenyen fra Playstation 3..
    Om du vil sende det ut i dette eller Pcm

Det ukomprimerte lydsporet vil være bedre en dd

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 støtter foreløpig ikke overførsel av bitstream HDlyd, så sett den til auto/pcm. husker ikke helt hvilke valg man har...
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    PS3 støtter foreløpig ikke overførsel av bitstream HDlyd, så sett den til auto/pcm. husker ikke helt hvilke valg man har...
    Valgene er Bitstream eller PCM. Inntil videre er PCM det 'riktige' valget på HDMI hvis man vil ha HD-lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble klokere nå. Har lest gjennom, men tydeligvis ikke godt nok

Noen som har idè når støtte for HD vil kommer til PS3? Regner med det er noe det jobbes hardt med?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det da støtte fro HD allerede, både lyd og bilde. Skjønner ikke helt hvor du vil, eneste 'begrensningen' er at PS3'n ikke sender ut HD-lydformatene som bistream, men kun som PCM. I tillegg støttes ikke DTS-HDMA enda, men det kommer nok i en firmware ganske snart. Ikke at noe særlig andre, hverken avspillere eller recievere, støtter DTS-HDMA heller..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Det da støtte fro HD allerede, både lyd og bilde. Skjønner ikke helt hvor du vil, eneste 'begrensningen' er at PS3'n ikke sender ut HD-lydformatene som bistream, men kun som PCM. I tillegg støttes ikke DTS-HDMA enda, men det kommer nok i en firmware ganske snart. Ikke at noe særlig andre, hverken avspillere eller recievere, støtter DTS-HDMA heller..
    Så det er HD lyd i bitstream som vil være det beste?

Forresten, fant ikke bitstream da jeg skulle velge lyd på HDMI. Velger mellom TV og PJ når jeg spiller og ser film. Må da stadig velge lyd via HDMI. Finner bare PCM i forskjellige frekvenser. Hvor er denne bitstream da?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært inne her på en stund og er ikke helt oppdatert på PS3 i det siste, men om det er noe jeg skal endre på i FAQ side 1, så gi beskjed. Gjerne om det er noen nytt jeg skal legge til.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo legge til på førstesiden en kort innføring i instillinger for lyd, som er diskutert utrolig mye i det siste. Det virker som om det er mange som tror de har HD lyd, men ikke har det.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er HD lyd i bitstream som vil være det beste?

Forresten, fant ikke bitstream da jeg skulle velge lyd på HDMI. Velger mellom TV og PJ når jeg spiller og ser film. Må da stadig velge lyd via HDMI. Finner bare PCM i forskjellige frekvenser. Hvor er denne bitstream da?
    Det er flere steder man må stille på lyd. Du har den som du er inne på, så er det enda en som er lenger ned på første rad av valg under innstillinger.

Start på toppen og gå inn i hver, så finner du den lett. Den er nok ganske langt nede,

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til FAQ

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har ikke vært inne her på en stund og er ikke helt oppdatert på PS3 i det siste, men om det er noe jeg skal endre på i FAQ side 1, så gi beskjed. Gjerne om det er noen nytt jeg skal legge til.
    Ser at konsollguiden omtaler støtte for IR via USB. Det er enklere enn den linken til opplegget med overgang:

Konsollguiden.no - Norges mest oppdaterte spillnettsted - IR-støtte via USB

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat nå kjører jeg RGB scart fra Monster til plasma'en fra PS3, og sliter med grønt bilde ved avspilling av Blu-ray. det er en liten bryter på Monstercablen som heter "Game" og "DVD", setter jeg den på DVD blir fargene normale. men å måtte gjøre dette hver gang jeg skal se på Blu-ray virker utrolig tungvint.

finnes det en bedre løsning?

Side 94 av 250 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •