Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 250 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 4992
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Noen som har fått lastet ned demoen til fifa 08??
    Den ligger på den amerikanske Store'n, lastet ned derfra for noen dager siden.

Litt ulogisk egentlig, at et fotballspill kommer i USA før Europa

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatt fra en artikkel hos Highdefdigest.com : word on the street is that DTS is working with Sony to add internal DTS-MA decoding to the PS3 before Christmas.

Håper dette stemmer.
    Og at de ikke er nye maskiner som får det men at vi bare kan oppgradere firmware'n.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et rykte fra ifjor sa også at PS3 skulle få DTS-MA i arpiloppdateringen i år, hvilket vi ikke så noe til. På den annen side har Sony hele tiden sagt at PS3'n skal være i tet teknologimessig i flere år, så DTS-MA kommer nok etterhvert. Kanskje de holde det igjen av strategiske grunner, hva vet jeg.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel henge seg på og kjøpe en PS3 da :-)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Et rykte fra ifjor sa også at PS3 skulle få DTS-MA i arpiloppdateringen i år, hvilket vi ikke så noe til. På den annen side har Sony hele tiden sagt at PS3'n skal være i tet teknologimessig i flere år, så DTS-MA kommer nok etterhvert. Kanskje de holde det igjen av strategiske grunner, hva vet jeg.
    Tror det har mer å gjøre med at DTS Labs. ikke leverer. Dersom DTS hadde levert varene, tror jeg nok BDA mer enn gjerne ville sett DTS-HDMA fra første stund. Om ikke som bitstream, men i hvertfall som intern dekoding i spillerne som med TrueHD...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye teknisk info om PS3 - så mye at jeg ikke orker å lese gjennom alt for å finne det jeg leter etter nå :-D

Jeg er i ferd med å kjøpe en PS3 med 60GB HD, primært for å bruke den for å se Blu-Ray filmer - sekundært for å spille litt.

Har Pioneer VSX-AX2AS-S receiver og kommer til å kjøre lyd/bilde gjennom receiver med HDMI, og HDMI fra receiver til Sony KDL-40D3000.

Receiveren støtter jo ikke de nye lydformatene fra DTS og Dolby - den har HDMI 1.2 mens LCD-skjermen har HDMI 1.3 - spørsmålet blir da :

* Har PS3 innebygd dekodere for de nye lydformatene fra DTS og Dolby, som gjør at jeg kan hente lyden ut via PCM som min receiver støtter ???

* Eller må jeg på sikt investere i ny receiver med HDMI 1.3, for å få de nye lydformatene ???

* Hvis PS3 ikke har dekodere - er PS3 som Blu-Ray spiller så bra og verdt pengene at evnt lyd i standard DTS/DD kan sees på som greit nok, i påvente av oppgradering på receiver-fronten ???

*EDIT* * Bør jeg kable med HDMI via receiver, eller HDMI fra PS3 til LCD og HDMI fra PS3 til receiver ???

Mange spørsmål, som sikkert er besvart tidligere i dette fora - men håper dere bærer over med meg

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    Her var det mye teknisk info om PS3 - så mye at jeg ikke orker å lese gjennom alt for å finne det jeg leter etter nå :-D

Jeg er i ferd med å kjøpe en PS3 med 60GB HD, primært for å bruke den for å se Blu-Ray filmer - sekundært for å spille litt.

Har Pioneer VSX-AX2AS-S receiver og kommer til å kjøre lyd/bilde gjennom receiver med HDMI, og HDMI fra receiver til Sony KDL-40D3000.

Receiveren støtter jo ikke de nye lydformatene fra DTS og Dolby - den har HDMI 1.2 mens LCD-skjermen har HDMI 1.3 - spørsmålet blir da :

1- Har PS3 innebygd dekodere for de nye lydformatene fra DTS og Dolby, som gjør at jeg kan hente lyden ut via PCM som min receiver støtter ???

2 Eller må jeg på sikt investere i ny receiver med HDMI 1.3, for å få de nye lydformatene ???

3 Hvis PS3 ikke har dekodere - er PS3 som Blu-Ray spiller så bra og verdt pengene at evnt lyd i standard DTS/DD kan sees på som greit nok, i påvente av oppgradering på receiver-fronten ???

4 Bør jeg kable med HDMI via receiver, eller HDMI fra PS3 til LCD og HDMI fra PS3 til receiver ???

Mange spørsmål, som sikkert er besvart tidligere i dette fora - men håper dere bærer over med meg
    Satte ett tall foran dine spørsmålstegn:

1-PS3 støtter alt utenom DTS HD og DTS Master HD. Men det skal komme etter hvert. Resten tar den nå

2-Du kan godt gjøre det, men PS3 sender heller ikke True HD og DTS HD formatene i Bitsteam enda, så det er bortkastet penger.

3-PS3 gir god nok valuta via den optiske, da den nedskalerer True HD og PCM til DTS 1.5 Mb, så du får utnyttet litt av lyden men ikke alt.

4-Skjønte ikke helt spørsmålet, men PS3 har ikke mulighet for 2 HDMI utganger, hvis du da ikke tenker å sette en splitter i mellom. Med din forsterker, så går det kjempe greit å gjøre HDMI fra PS3-til receiver og videre til TV. Gjør dette selv med forsterkeren som er modellen over din.

PS3 er en meget god avspiller. Har selv Sony S300 ved siden av, og syntes den er hakket bedre igjen. Men det er fordeler frem og tilbake mellom dem. Men så lenge du også har lyst til å spille litt, så er ikke PS3 noe dumt valg.

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    PS3 er en meget god avspiller. Har selv Sony S300 ved siden av, og syntes den er hakket bedre igjen. Men det er fordeler frem og tilbake mellom dem. Men så lenge du også har lyst til å spille litt, så er ikke PS3 noe dumt valg.
    Som dedikert BD-spiller, vil Sony BDP-S300 gi meg alle de høyoppløste DTS- og Dolby Digital-formatene ???

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor god er PS3 som DVD spiller SD.. ????

Slår den Yamaha DVD-S1700 ??? på lyd og bilde (SD) ???

Har snart en Yamaha RX-V3800 på vei ca 10 dager til så hadde det vær morsomt og prøve litt HD format film.
    Og i og med at broder`n (Scorpionen84) kjøpte PS3 er det jo like greit at jeg også kjøper en :-)

Mest kjøper jeg for og ha en ny og god spillmarskin til tvn og BR/"mediasenter" som bonus er jo bra :-)
    Pluss alt som skal komme med ekstern hardisk og tv-tuner kan det bli et morsomt leketøy :-)

Så til de som har PS3....

Lyd... hva er best. Via Optisk eller HDMI ???
    Leser at PS3 sliter med lydformater :-O
    Hvilke formater tar den og hvilke tar den ikke ???

Lydformat på spillene til PS3 ??? er det 5.1 ???

Kjøper nok PS3 i morgen

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rgb/s-vhs

Jeg kjører min ps3 på en philips crt tv. Jeg bruker RGB kablene, men tv har også s-vhs inngang. Det er mulig å kjøpe s-vhs kabel til ps3 for bedre grafikk? Spørsmålet er: Blir det mye bedre og ikke minst hvordan vil ps3 funke som vanlig dvd spiller med s-vhs kabel ?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg kjører min ps3 på en philips crt tv. Jeg bruker RGB kablene, men tv har også s-vhs inngang. Det er mulig å kjøpe s-vhs kabel til ps3 for bedre grafikk? Spørsmålet er: Blir det mye bedre og ikke minst hvordan vil ps3 funke som vanlig dvd spiller med s-vhs kabel ?
    RBG er klart bedre enn S-Video når det kommer til bilde kvalitet! Hvor har du hørt at S-Video er bedre enn RBG?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hm...

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    RBG er klart bedre enn S-VHS når det kommer til bilde kvalitet! Hvor har du hørt at S-VHS er bedre enn RBG?
    Det står faktisk på Sony's egen ps3 side.
    PLAYSTATION 3-tilbehør

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er bedre enn den vanlige AV kabelen men ikke bedre enn RBG (Komponent) som du bruker!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hvor god er PS3 som DVD spiller SD.. ????

Slår den Yamaha DVD-S1700 ??? på lyd og bilde (SD) ???

Har snart en Yamaha RX-V3800 på vei ca 10 dager til så hadde det vær morsomt og prøve litt HD format film.
    Så til de som har PS3....

Lyd... hva er best. Via Optisk eller HDMI ???
    Leser at PS3 sliter med lydformater :-O
    Hvilke formater tar den og hvilke tar den ikke ???

Lydformat på spillene til PS3 ??? er det 5.1 ???

Kjøper nok PS3 i morgen
    Yamahaen har vel fordel med at den kan være sonefri på DVD.

Lyd er absolutt best via HDMI hvis man har mulighet, kan da få full HD lyd. Noe som er meget stor forskjell fra vanlig. Men merk at kvaliteten her på vanlig DVD ikke er der.

PS3 støtter enda ikke DTS HD formatene, tar da bare ut DTS Core av dem. Og støtter ikke Bitstream av Dolby True HD, men dekoder.

Den har i dag 5.1 ja, men kan vel kanskje få 7.1 når det trengs. Det har begynt å komme noen filmer med det.

Men om den er bedre en Yamahaen på bilde siden må du nok prøve ut selv, se hvem som oppskalerer best, eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får man True HD når PS3 støtter dette? Kan bare velge Dolby Digital og uncompressed? Uncompressed er PCM, men går dette under True HD og DTS HD etc?

En annen ting, dere sier støtte for HD lyd kommer. Men er dette bare en firmware-oppdatering? Hvordan kan software støtte HD? Er PS3 allerede bygd for HD? I såfall, hvorfor kommer software-oppdateringen så sent?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Hvordan får man True HD når PS3 støtter dette? Kan bare velge Dolby Digital og uncompressed? Uncompressed er PCM, men går dette under True HD og DTS HD etc?

En annen ting, dere sier støtte for HD lyd kommer. Men er dette bare en firmware-oppdatering? Hvordan kan software støtte HD? Er PS3 allerede bygd for HD? I såfall, hvorfor kommer software-oppdateringen så sent?
    Når du du velger hvilke lydformat som skal sendes over HDMI, så velg PCM, da omgjør PS3 True HD til PCM, og sender det til recceiver.

Hvis du velger under en annen meny, og tar valget Bitstream, så sender den Dolby Digital og DTS udekodet videre, men formater som True HD osv som den ikke støtter bitstreaming av enda, vil da bli omgjort til DTS tipper jeg.

Hvis du kun har mulighet for å bruke den optiske, så er det bare å velge Bitstream for den optiske. For ellers så blir det kun stereo PCM.

PS3 bruker software, altså programvare til å dekode ting. Siden den har den kraftige Cell prossessoren om bord. Når det kommer nye ting, eller ting må justeres, så kommer dette i en oppdatering.

Når vi snakker om DTS sine HD formater, så var ikke de klare når PS3 ble gitt ut, og de kommer da etter hvert i en oppdatering.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Uææææ!

Den er bedre enn den vanlige AV kabelen men ikke bedre enn RBG (Komponent) som du bruker!

Gnar! Jeg kjører AV kabel... Standard kabelen som følger med ps3... Joink!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil du mest sannsynlig få et løft i bildet om du går for S-video kabelen ja! Men beste billedkvalitet får du med RGB (komponent) eller HDMI kabelen!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Jepp...

Da vil du mest sannsynlig få et løft i bildet om du går for S-video kabelen ja! Men beste billedkvalitet får du med RGB (komponent) eller HDMI kabelen!
    Det er jeg fullstendig klar over, men jeg har gått tilbake til den gode gamle crt tv'en. Selv om lcd er mye bedre til spill og hd materiale så svikter den på mye annet. Derfor blir det crt noen måneder til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Når du du velger hvilke lydformat som skal sendes over HDMI, så velg PCM, da omgjør PS3 True HD til PCM, og sender det til recceiver.

Hvis du velger under en annen meny, og tar valget Bitstream, så sender den Dolby Digital og DTS udekodet videre, men formater som True HD osv som den ikke støtter bitstreaming av enda, vil da bli omgjort til DTS tipper jeg.

Hvis du kun har mulighet for å bruke den optiske, så er det bare å velge Bitstream for den optiske. For ellers så blir det kun stereo PCM.

PS3 bruker software, altså programvare til å dekode ting. Siden den har den kraftige Cell prossessoren om bord. Når det kommer nye ting, eller ting må justeres, så kommer dette i en oppdatering.

Når vi snakker om DTS sine HD formater, så var ikke de klare når PS3 ble gitt ut, og de kommer da etter hvert i en oppdatering.
    Så når HD lydene er klare skal jeg velge uncompressed? Men man kan også velge bitstream, da PS3 da vil støtte bitstreaming?

Side 93 av 250 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •