Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 250 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 4992
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Mente det lå en begrensning i FAT32 både på partisjonstørrelse og filstørrelse. Hvis dette ikke er tilfelle så skal jeg lege meg flat og ta selvkritikk
    Det er ikke en begrensning i filsystemet, det er en kunstig begrensning som MS bruker for å tvinge folk over på NTFS, som de har patent på. Hovedproblemet med FAT32, som igrunnen er en beingammel standard, er at det ikke støtter filer på over 4 GB, noe som kan bli relevant i disse HD-tider.

Sitat Opprinnelig postet av harman kardon
    Kjører pr. idag jeg component via vga når det gjelder progresiv DVD, og component via s-video på PS2 som er interlaced.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal bruke siden menyene til PS3 er 576i som er interlaced, og i manualen til sp 4800 står det at HDTV og progresiv DVD 1080i, 720p skal kjøres via VGA adapteren.

Når jeg skulle sette opp Video out på PS3 var det kun ved valg av multi /rgb jeg fikk avsluttet oppsettet, valgte jeg component fikk jeg bilde og opløsningen var 576P tror jeg, men klarte ikke å lagre settings og komme videre.
    Jeg hadde egentlig tenkt å legge ved et spørsmålstegn, bare gjettet på at den ikke hadde komponent. ops:

Jeg bruker iallefall komponent til SD-display selv. Kjører 720p, synes det ga litt bedre bilde enn 576p.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet har løst seg, men vet ikke hvorfor, nå er spørsmålet hva bør jeg velge av 1080i vs 720p

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en av de siste oppdateringene,skulle det ikke da være mulig å trykke på en av knappene på playstation kontrollen så discen kommer ut(eject)?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykker du på trekanten kommer det en liten meny opp hvor du bl.a kan velge eject..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer med ett sikkert veldig dumt spørsmål men here goes :

Inn på menyen Settings - Sound Settings - Audio Output Settings - Digital Out (Optical) - Så kommer opp følgende :

Dolby Digital 5.1 Ch.
    Dts 5.1 Ch.
    Aac
    Linear PCM 2 Ch. 44.1 kHz
    Linear PCM 2 Ch. 48 kHz

Det er hake på alle valgene (alle er velgt), De 2 nederste går ikkje det ann å ta vekk hakene på..

Problemstilling : Når ej skal sjå film eller spille så blir det automatisk valgt Dolby Digital og siden det ikkje er ett 7.1 lydformat så spiller bare 5 av høyttalerne..har det noe å seie at ej tar vekk hakene på alle som ikkje må ver haket ut? pga ej vil ha Dolby PLII Movie på reciveren når ej ser film/spiller..

Har det nokke å sei for lydkvaliteten at ej ikkje haker ut dei forskjellige lydformatene inne på ps3 menyen?

PS. dette er bare ei problemstilling frem til ej får ny reciver men hadde vert kjekt å visst..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Kommer med ett sikkert veldig dumt spørsmål men here goes :

Inn på menyen Settings - Sound Settings - Audio Output Settings - Digital Out (Optical) - Så kommer opp følgende :

Dolby Digital 5.1 Ch.
    Dts 5.1 Ch.
    Aac
    Linear PCM 2 Ch. 44.1 kHz
    Linear PCM 2 Ch. 48 kHz

Det er hake på alle valgene (alle er velgt), De 2 nederste går ikkje det ann å ta vekk hakene på..

Problemstilling : Når ej skal sjå film eller spille så blir det automatisk valgt Dolby Digital og siden det ikkje er ett 7.1 lydformat så spiller bare 5 av høyttalerne..har det noe å seie at ej tar vekk hakene på alle som ikkje må ver haket ut? pga ej vil ha Dolby PLII Movie på reciveren når ej ser film/spiller..

Har det nokke å sei for lydkvaliteten at ej ikkje haker ut dei forskjellige lydformatene inne på ps3 menyen?

PS. dette er bare ei problemstilling frem til ej får ny reciver men hadde vert kjekt å visst..
    Det er de formatene som den optiske utgangen takler å sende.

Det som platen har sendes ut, om det er DD, DTS eller PCM for stereo.

Skal du ha noe annet, som 7.1 osv må du bruke HDMI kontakt, da får du opp en enda større liste.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hepp...

Hvordan ser Blue-Ray ut i 720P?
    Jeg har en Samsung M87-32" og jeg lurer litt på om jeg skal skaffe meg en PS3...
    Sist, men ikke minst. Hvordan funker den som en vanlig DVD spiller?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skjønner eg..men har det noe å sei om at eg haker vekk dei forskjellige innstillingene å heller velger innstillinger på reciveren? vil ps3 bare sende det som stereo til reciveren eller?

Problemstillinga er: Vil ha Dolby PLII Movie som default, men det blir Dolby Digital som default når eg har hake på den på sound settings på ps3..kan eg da bare velge vekk dolby digital på surround settings å velge Dolby PLII Movie på forsterkeren uten at eg taper nokke på dette?
    litt styr å kvar gang måtte trykke til ej får Dolby PLII Movie når det starter som Dolby Digital..

Vanskeli å forklare men håper dere skjønner..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skjønner ej..men har det noe å sei om at ej haker vekk dei forskjellige innstillingene å heller velger innstillinger på reciveren? vil ps3 bare sende det som stereo til reciveren eller?

Problemstillinga er: Vil ha Dolby PLII Movie som default, men det blir Dolby Digital som default når ej har hake på den på sound settings på ps3..kan ej da bare velge vekk dolby digital på surround settings å velge Dolby PLII Movie på forsterkeren uten at ej taper nokke på dette?
    litt makk å kvar gang måtte trykke til ej får Dolby PLII Movie når det starter som Dolby Digital..

Hvorfor vil du bruke PLII i stedet for Dolby Digital?

Dolby Digital har jo 6 separate kanaler med lyd, slik at det blir skikkelig surround. Hvis du huker dette vekk på PS3, og sender i PCM Stereo.

Så lager du først ett stereo signal av ett surround signal, for så å lage ett surround signal av stereo signalet igjen. Det ødelegger hele lyden.

Pro Logic burte kun brukes ved originale stereo spor, hvor det gjør en god jobb. Men å ikke bruke ett original surroundspor når det finnes er jo egentlig bare tull.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Hvordan ser Blue-Ray ut i 720P?
    Jeg har en Samsung M87-32" og jeg lurer litt på om jeg skal skaffe meg en PS3...
    Sist, men ikke minst. Hvordan funker den som en vanlig DVD spiller?
    Det heter Blu-Ray (uten E). i 720p så er det nok fortsatt mye bedre enn vanlig DVD. Husk at ett bedre utgangspunkt (1080p fra plate) vil alltid gi ett bedre siste resultat.

Som DVD spiller så gjør PS3 (Med siste firmware) en meget meget bra jobb med DVD. Så skal du kun se sone 2 filmer (europa) så er det ingenting som burte hindre deg i å bruke den.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bruke Dolby Digital PLII Movie pga da er det 7.1, med Dolby Digital er det bare 5.1

Dvs at jeg må trykke opp til PLII hver gang?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skjønner ej..men har det noe å sei om at ej haker vekk dei forskjellige innstillingene å heller velger innstillinger på reciveren? vil ps3 bare sende det som stereo til reciveren eller?

Problemstillinga er: Vil ha Dolby PLII Movie som default, men det blir Dolby Digital som default når ej har hake på den på sound settings på ps3..kan ej da bare velge vekk dolby digital på surround settings å velge Dolby PLII Movie på forsterkeren uten at ej taper nokke på dette?
    litt makk å kvar gang måtte trykke til ej får Dolby PLII Movie når det starter som Dolby Digital..

Hva betyr makk og ej for noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    makk = styr
    ej = eg, jeg

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare skrive det i innleggene dine da, lettere å forstå for oss andre på forumet..

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunnmøringer....... :evil: hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EG står over å kommentere
    Men hadde vert ok å fått hjelp istedenfor dialektkritikk..

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EG står over å kommentere
    Men hadde vert ok å fått hjelp istedenfor dialektkritikk..
    Det er lettere å få hjelp hvis man skriver et språk som folk forstår.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det heter Blu-Ray (uten E). i 720p så er det nok fortsatt mye bedre enn vanlig DVD. Husk at ett bedre utgangspunkt (1080p fra plate) vil alltid gi ett bedre siste resultat.

Som DVD spiller så gjør PS3 (Med siste firmware) en meget meget bra jobb med DVD. Så skal du kun se sone 2 filmer (europa) så er det ingenting som burte hindre deg i å bruke den.
    Ah, der tok du meg. I mitt hode har jeg bare tenkt Blue p.g.a den blå laseren.
    Uansett, jo mer jeg hører om ps3 jo mer får jeg lyst på den. Jeg har tenkt litt på Nintendo Wii også, men det har mer med spillbarheten å gjøre. Den virker rett og slett kulere som spill maskin. Blu-Ray derimot virker jo lovende.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor lage en stor diskusjon om det? Jeg forstår jo det og har endra inlegget, ikkje alltid man tenker over å skrive så alle forstår..
    Men hjelp til spørsmålet mitt hadde ikkje gjort noe

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å gi eget navn på mapper for bilder.?

Eksempelvis vil jeg ha fereituren i en mappe å bilder av hundene i en annen mappe å helst gi de et navn så jeg kjenner de igjen, er ikke dette mulig.?
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Side 85 av 250 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •