Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 83 av 250 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 4992
    Newcomer SpeeS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering PS3 & 40W2000

Heisann har PS3 å et Sony 40W2000 1080p TV, å lurer på åm noen har det samme å har kalibrert bilde til å få det så å sei perfekt me kontrast osv. jeg er en fersking på område men tenker meg farger osv, kan bli bedre enn kun plug and play såm stort sett alle jør. Jeg har spillt PS3 i butikk å det var faktisk bedre enn når jeg spilte hos ein kompis med et samsung 40 720p lcd tv..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Sorry, Så ikke at det var AVi versjonen du har, har selv ASi. (At man ikke kan ha større forskjell på navnene??? )

Det Pioneer sier om de nye HD lydene, er kun delvis feil. Min ASi støtter MPCM over HDMI, og siden mine killder dekoder HD formatene, utenom DTS Master, så får jeg full utnyttelse.

Det Pioneer mener, er at de nye støtter dekoding av alle formatene selv. Altså innebydg dekoding av True HD og DTS Master, noe min ikke gjør.

Mener også å ha hørt at den TVen ikke tar 60Hz, rare greier. Men siden AVien ikke støtter 1080p, kun opptil 1080i, selv på Passthrough, så er nok eneste alternativ å kjøre HDMI direkte til TV.

Ved bruk av Optisk som lyd, så kan du på filmen velge Dolby True HD, og det blir da omgjort til det optiske signalet. Noe som vil si at du vil få bedre lyd, selv om du ikke får full utnyttelse. Når utgangspunktet er godt, så blir selv omgjort lyd bedre enn hvis den kommer ferdig.

Tror ikke du vil bli skuffet over den optiske lyden hvis du tester.
    Hmm
    Her må jeg da velge mellom lyd eller bilde mest opptimalt..
    Er vel mer å gå på med tanke på den nye tven å gå direkte med hdmi,så jeg får utnyttet 1080p 24hz,eller for jeg egentlig det med plasmaen min?
    Blir det skalert ned til 1080i 24hz eller 720p 24 hz(hvis det er noe som heter det??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpeeS
    Heisann har PS3 å et Sony 40W2000 1080p TV, å lurer på åm noen har det samme å har kalibrert bilde til å få det så å sei perfekt me kontrast osv. jeg er en fersking på område men tenker meg farger osv, kan bli bedre enn kun plug and play såm stort sett alle jør. Jeg har spillt PS3 i butikk å det var faktisk bedre enn når jeg spilte hos ein kompis med et samsung 40 720p lcd tv..
    Det er ingen god ide å kopiere andres innstillinger. Grunnen er at lysforholdene hos deg vil være forskjellig, i tillegg til utstyret.

For å få det best mulig uten proff utstyr anbefaler jeg deg å kjøpe en bildekalibrerings dvd, som f.eks. DVE. Søk på nettet for å finne best pris på denne. Vil kommer på noen hundrelapper.

Effekten av kalibreringen vil avhenge av hvor langt ut på viddene kalibreringen er i utgangspunktet fra fabrikk. Mao kan det gi fra stor til liten/ingen forskjell. Fordelen uansett er at du kan slå deg til ro med å ha gjort det du kunne for bildekvaliteten.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hmm
    Her må jeg da velge mellom lyd eller bilde mest opptimalt..
    Er vel mer å gå på med tanke på den nye tven å gå direkte med hdmi,så jeg får utnyttet 1080p 24hz,eller for jeg egentlig det med plasmaen min?
    Blir det skalert ned til 1080i 24hz eller 720p 24 hz(hvis det er noe som heter det??
    Hva er oppløsningen på TVen? Hvis den ikke er native 1080p, så er det vel ingen grunn å skale bilde både her og det. Da hadde jeg personlig kjørt 720p via forsterker for å få litt bedre lyd. Hvis det var mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er oppløsningen på TVen? Hvis den ikke er native 1080p, så er det vel ingen grunn å skale bilde både her og det. Da hadde jeg personlig kjørt 720p via forsterker for å få litt bedre lyd. Hvis det var mulig.
    PDP-508XD Pioneer Plasma-TV - Plasma TV

Nå sitter jeg å forsøker litt frem og tilbake..
    Gått inn og huket av 1080p oxo i innstillingsmenyen til Playstation 3
    Nå har jeg koblet hdmi rett fra Playstation 3 til plasmaen og da kommer det opp 1080p 36 bit når jeg er i hovedmenyen på filmen,som gjør seg om til 1080i 36 bit når jeg starter filmen..
    Hva står 36 bit for?
    Trodde det ville stå 24 hz etter 1080i
    Og hva er grunnen til at det kommer opp 1080p i menyen?

Men når jeg gjorde dette koblet jeg en optisk fra Playstation 3 til reciver:

Pioneer VSX-AX4AVi-S - www.pioneer.no

Gikk innom lydinnstilling på playstation menyen og aktiverte optisk ut..
    Nå får jeg ikke spilt av dolby/digital eller dts sporet..Lyden kommer ut,men kun de forskjellige surround modusene fra reciver
    Hva er galt??

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen lage en liste over alle video formatene som er støttet av ps3 med den nye firmwaren, prøvde å finne men var bare AVCHD som stod der..

forstår at man må "bytte container" i .mkv filer med ps3video9 for å kunne spille av i ps3.

har ikke fått prøvd dette enda, men man kan vel overføre video via en ekstern harddisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonefri dvdspiller?

HVis jeg bruker blue-ray spilleren i ps3 som dvd spiller, er den da sonefri?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Kan noen lage en liste over alle video formatene som er støttet av ps3 med den nye firmwaren, prøvde å finne men var bare AVCHD som stod der..

forstår at man må "bytte container" i .mkv filer med ps3video9 for å kunne spille av i ps3.

har ikke fått prøvd dette enda, men man kan vel overføre video via en ekstern harddisk?
    Mang spørsmål besvares ved å lese igjennom FAQ som er laget her

Ang ekstern harddisk får du svar på her:
    Q: The PS3 doesn't recognize my external USB HDD. Why is that?
    A: Your external HDD needs to be formatted as a FAT32 partition. Windows XP normally only formats in NTFS. Another quirk is, that Windows XP will only format partions of up to 32GB as FAT32. FAT32 supports partitions much larger than that. To format a partition larger than 32GB using Windows XP, use this freeware tool: Ridgecrop Consultants Ltd

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Q: What video formats can be played on the PS3?
    A: MPEG-4 SP (AAC LC)
    H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (AAC LC)
    MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)
    MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)
    MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2)

Technically, more can be played using Linux, but the above mentioned are the ones inherently supported by the PS3.

Fin FAQ steinis linket til, anbefales!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SyntaxError
    HVis jeg bruker blue-ray spilleren i ps3 som dvd spiller, er den da sonefri?
    Nei. Kjøpt i Norge så gir den kun Sone 2 filmer, samme på BD spilleren, kun Sone B.

Jeg tror Sony folkene tenkte seg litt om denne gangen. Når de ga ut sonefri spill, så skjønte de at da gadd ingen å cracke spilleren, siden de som kjøper den for det meste spiller. (min teori)

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettverk trøbbel, resetter router..

Jeg har en Linksys router (Blå typen)

Når jeg plugger i kabelen fra PS3 blir routeren helt mørk, før den kommer igang igjen å så blir mørk igjen...

Jeg har resatt routeren...
    Jeg prøde også Wireless, som er helt uten sikkerhet men får ikke tildelt IP...

Noen som har opplevd d samme med kabel.?
    Noen guide til å komme på nett...? :-|
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Kjøpt i Norge så gir den kun Sone 2 filmer, samme på BD spilleren, kun Sone B.

Jeg tror Sony folkene tenkte seg litt om denne gangen. Når de ga ut sonefri spill, så skjønte de at da gadd ingen å cracke spilleren, siden de som kjøper den for det meste spiller. (min teori)
    Feil! DVD-spilleren i norsk PS3 er sonefri, merk DVD-spilleren IKKE BD-spilleren. Vet ikke om den kom slik opprinnelig eller om den ble sonefri med en av firmware-oppdateringene som har kommet i ettertid men jeg har ihvertfall testet 3-4 maskiner og alle de var sonefri på DVD

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Feil! DVD-spilleren i norsk PS3 er sonefri, merk DVD-spilleren IKKE BD-spilleren. Vet ikke om den kom slik opprinnelig eller om den ble sonefri med en av firmware-oppdateringene som har kommet i ettertid men jeg har ihvertfall testet 3-4 maskiner og alle de var sonefri på DVD
    Min er norsk og den er IKKE sonefri på DVD.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er ikke sonefri på DVD.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KIMSIZE og JAK, hvilken firmware har dere på PS3?

EDIT: Tok en kjapp sjekk selv. og min med siste update spiller ikke av Sone 1 filmer på DVD. (satte i Turistas som lå øverst i bunken)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PDP-508XD Pioneer Plasma-TV - Plasma TV

Nå sitter jeg å forsøker litt frem og tilbake..
    Gått inn og huket av 1080p oxo i innstillingsmenyen til Playstation 3
    Nå har jeg koblet hdmi rett fra Playstation 3 til plasmaen og da kommer det opp 1080p 36 bit når jeg er i hovedmenyen på filmen,som gjør seg om til 1080i 36 bit når jeg starter filmen..
    Hva står 36 bit for?
    Trodde det ville stå 24 hz etter 1080i
    Og hva er grunnen til at det kommer opp 1080p i menyen?

Men når jeg gjorde dette koblet jeg en optisk fra Playstation 3 til reciver:

Pioneer VSX-AX4AVi-S - Pioneer Norge - Plasma TV, Bilstereo, Surround, Hjemmekino, DVD og DJ ustyr

Gikk innom lydinnstilling på playstation menyen og aktiverte optisk ut..
    Nå får jeg ikke spilt av dolby/digital eller dts sporet..Lyden kommer ut,men kun de forskjellige surround modusene fra reciver
    Hva er galt??

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Når jeg plugger i kabelen fra PS3 blir routeren helt mørk, før den kommer igang igjen å så blir mørk igjen...
    Jeg har resatt routeren...
    Jeg prøde også Wireless, som er helt uten sikkerhet men får ikke tildelt IP...
    Noen som har opplevd d samme med kabel.?
    Noen guide til å komme på nett...? :-|
    Det viser seg problemet forsvinner når jeg Disabler Media Server.....
    1.9

Noen ideer om løsning.?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 får TV-tuner

VG Nett - Spill - PS3 får TV-tuner :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit, leste feil...
    Det er en ekstern boks...

Side 83 av 250 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •