Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 82 av 250 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 4992
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vulcanus
    noen som har testa kvaliteten på cd og sacd avspillingen til PS3 mot et bra anlegg.
    Den vil nok funke OK, men ikke mer. Har ikke giddi å teste selv. På BD avspilling så er lyden litt bedre på min stasjonære sone A Blu-Ray spiller Sony S300, enn hva den er på PS3.

Er man glad i å høre CD, og har CD-spiller fra før så tror jeg ikke jeg hadde giddi å bytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Den vil nok funke OK, men ikke mer. Har ikke giddi å teste selv. På BD avspilling så er lyden litt bedre på min stasjonære sone A Blu-Ray spiller Sony S300, enn hva den er på PS3.

Er man glad i å høre CD, og har CD-spiller fra før så tror jeg ikke jeg hadde giddi å bytte.
    Har lest litt på avsforum.com og der er det flere som beskriver lyden fra PS3 som meget god, da med nyeste firmware 1.9 med upsampling. Og like god som dyre sony SACD spillere . Har ikke fått testa selv ennå, men hører gjerne fra andre som har prøvd ut.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette må jeg si var veldig bastant uten at du vet dette. Du skriver at SACD bare vil funke ok, men ikke mer enn ok; men at du ikke har giddet å teste dette selv:-?

Jeg har heller ikke testet dette selv, og kan bekrefte at SACD på PS3 er helt fantastisk Ikke mye hjelp i sånn tilbakemelding, vel?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dette må jeg si var veldig bastant uten at du vet dette. Du skriver at SACD bare vil funke ok, men ikke mer enn ok; men at du ikke har giddet å teste dette selv:-?

Jeg har heller ikke testet dette selv, og kan bekrefte at SACD på PS3 er helt fantastisk Ikke mye hjelp i sånn tilbakemelding, vel?
    Jeg kjøpte meg en SACD for å teste på PS3en min, men da fikk jeg beskjed om at det ikke funket siden jeg bruker optisk lydutgang.... Forsterkeren min er en Pioneer VSX-1015 så den skal vel ikke være problemet. Er det noe jeg må stille inn?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superkonge
    Jeg kjøpte meg en SACD for å teste på PS3en min, men da fikk jeg beskjed om at det ikke funket siden jeg bruker optisk lydutgang.... Forsterkeren min er en Pioneer VSX-1015 så den skal vel ikke være problemet. Er det noe jeg må stille inn?
    SACD-signalet får du kun overført over HDMI eller via Multichannel utgangen...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superkonge
    SACD har ikke lov til å føre over optisk lydutgang, så du må bruke hdmi eller analoge utgangen. Test gjerne med analoge kabelen og gi en tilbakemelding hva du syns

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Beklager at jeg virket bastant.

Men min oppfatning av lyden fra film, så er S300 spilleren bedre enn PS3. Men jeg burte kanskje ha lagt til at PS3 gjør en god jobb med den.

Har dessverre ingen SACDer å teste med, men kan sikkert låne en av brodern. Og jeg kan ta meg noen minutter å lytte med noen kjente CDer der også.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg virket bastant.

Men min oppfatning av lyden fra film, så er S300 spilleren bedre enn PS3. Men jeg burte kanskje ha lagt til at PS3 gjør en god jobb med den.

Har dessverre ingen SACDer å teste med, men kan sikkert låne en av brodern. Og jeg kan ta meg noen minutter å lytte med noen kjente CDer der også.
    Jeg har vel vært bastant ett par ganger selv

Men det hadde vært interessant å fått noen lytteresultater på SACD. Jeg har ett par SACD-skiver selv (Diana Krall), men min Yamaha RX V2400 har kun Multichannel-in og ingen HDMI...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte PS3 pakken fra Lefdal for 3 uker siden. Fortsatt ikke fått den. Sony klarer visst nok ikke levere pakken. Så nå venter jeg sammen med mange andre. Lefdal klarer ikke få bekreftelse på når de får inn ny forsendelse. Irriterende!!

Vet ikke om det er Sony som ikke vet når de kan levere eller om det er Lefdal som ikke helt vet hvordan de skal gå fram for å få levert pakken.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke slik at den offisielle pakken med PS3 ikke kom før starten av september? Og de stedene de har solgt den så har butikkene puttet den sammen selv?

Så det kan være mulig at Lefdal ikke får sendt den fordi pakken ikke er sluppet enda.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Bestilte PS3 pakken fra Lefdal for 3 uker siden. Fortsatt ikke fått den. Sony klarer visst nok ikke levere pakken. Så nå venter jeg sammen med mange andre. Lefdal klarer ikke få bekreftelse på når de får inn ny forsendelse. Irriterende!!

Vet ikke om det er Sony som ikke vet når de kan levere eller om det er Lefdal som ikke helt vet hvordan de skal gå fram for å få levert pakken.
    Playstation importeres ikke av Sony Norge. De kommer fra Nordisk Film.

Hvorfor kansellerer du ikke bare ordren og kjøper den fra et sted som har den på lager?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SHG.no har PlayStation 3 tilsynelatende på lager til 5299,-
    (Starter Pack), Includes: 60 GB HD, 2 Wireless Controller, 2 x Blu-Ray Games: Resistance - Fall Of Man / Motor Storm"

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Via Playstation 3 vil jeg sende ut 1080p24 ved Blu-ray avspilling og vanlig 1080p60 ved spilling..
    Har 508xd som skal kunne motta dette signalet..
    Går inn på Bd/dvd innstillings menyen til valget kommer BD 1080p 24 Hz ut(HDMI)
    Har da 3 valg: Av,På og automatisk..Kun ved valget av for jeg bilde..
    Kjører hdmi kabel ut fra Playstation 3 til reciver min Vsx-AX4AVi-S og en ny herifra til Plasmaen..(Dette gjøres for å få med de nye lydformatene over Hdmi,som vel ikke går over optisk)
    Er det reciveren min her som er problemet?
    Tven skal jo støtte 1080p24
    Hva ville dere gjort??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Playstation importeres ikke av Sony Norge. De kommer fra Nordisk Film.

Hvorfor kansellerer du ikke bare ordren og kjøper den fra et sted som har den på lager?
    Ingen som tilbyr 2 stikker og 3 spill, samt den gode forsikringen Lefdal og Elkjøp tilbyr.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Via Playstation 3 vil jeg sende ut 1080p24 ved Blu-ray avspilling og vanlig 1080p60 ved spilling..
    Har 508xd som skal kunne motta dette signalet..
    Går inn på Bd/dvd innstillings menyen til valget kommer BD 1080p 24 Hz ut(HDMI)
    Har da 3 valg: Av,På og automatisk..Kun ved valget av for jeg bilde..
    Kjører hdmi kabel ut fra Playstation 3 til reciver min Vsx-AX4AVi-S og en ny herifra til Plasmaen..(Dette gjøres for å få med de nye lydformatene over Hdmi,som vel ikke går over optisk)
    Er det reciveren min her som er problemet?
    Tven skal jo støtte 1080p24
    Hva ville dere gjort??
    Du får ikke de nye lydformatene over hdmi til din AX4. Den er jo ikke HDMI 1.3. Og PCM lyden får du med optisk og coax, samt HDMI da.
    Dette er ivertfall ut fra det eg har forstått.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Du får ikke de nye lydformatene over hdmi til din AX4. Den er jo ikke HDMI 1.3. Og PCM lyden får du med optisk og coax, samt HDMI da.
    Dette er ivertfall ut fra det eg har forstått.
    Du får ikke høyoppløst multikanal PCM via den optiske, kun via HDMI, og da blir HD formatene som ikke er PCM omgjort til PCM. Så det er riktig som han gjør.

Mener å huske at Pioneeren har problem med å takle 1080p/24 riktig. Når PS3 står til Auto, så spør den vel komponenten den er koplet til om den takler 24 Hz, noe forterkeren ikke gjør, og velger da 60 Hz. Når du setter den til å kun å sende 24 Hz, så spør den ikke, og da går 24 signalet ut av PS3.

Slik jeg ser det så er det 3 valg, enten la PS3 stå til 24 Hz uansett matriale, eller la den stå til 60 Hz uansett, eller bytte manuelt hver gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3 wlan

Holder hastigheten på den innebygde wlan til å hente ned demoer/ spill ol.? eller burde jeg ha den på kabel? jeg har 4000/600 linje.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke høyoppløst multikanal PCM via den optiske, kun via HDMI, og da blir HD formatene som ikke er PCM omgjort til PCM. Så det er riktig som han gjør.

Mener å huske at Pioneeren har problem med å takle 1080p/24 riktig. Når PS3 står til Auto, så spør den vel komponenten den er koplet til om den takler 24 Hz, noe forterkeren ikke gjør, og velger da 60 Hz. Når du setter den til å kun å sende 24 Hz, så spør den ikke, og da går 24 signalet ut av PS3.

Slik jeg ser det så er det 3 valg, enten la PS3 stå til 24 Hz uansett matriale, eller la den stå til 60 Hz uansett, eller bytte manuelt hver gang.
    Dette var svaret jeg fikk fra Pioneer support på mail:

Plasmaen klarer 1080p/24hz men den klarer ikke av 1080p/60hz, du må prøv og kobble ps3 til plasmaen og sen en optisk eller koaxial till reciveren fra ps3.

VSX-AX4AVi-S supporter ikke de nye lydformaterne, de er bare årets modeller som klarer de, tex VSX-LX50.

Merkelig,trodde 508xd taklet 1080p/60hz??
    Prøvde med på i menyen da ble bildet borte 30 sek før det kom tilbake og sa det ikke støttet det,så prøvde jeg auto og da kom jeg videre i menyen..Men fikk ikke spilt av blu-ray filmen..
    Merkelig greier...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SyntaxError
    Holder hastigheten på den innebygde wlan til å hente ned demoer/ spill ol.? eller burde jeg ha den på kabel? jeg har 4000/600 linje.
    Ikke noe problem med å bruke wlan for nedlasting!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Dette var svaret jeg fikk fra Pioneer support på mail:

Plasmaen klarer 1080p/24hz men den klarer ikke av 1080p/60hz, du må prøv og kobble ps3 til plasmaen og sen en optisk eller koaxial till reciveren fra ps3.

VSX-AX4AVi-S supporter ikke de nye lydformaterne, de er bare årets modeller som klarer de, tex VSX-LX50.

Merkelig,trodde 508xd taklet 1080p/60hz??
    Prøvde med på i menyen da ble bildet borte 30 sek før det kom tilbake og sa det ikke støttet det,så prøvde jeg auto og da kom jeg videre i menyen..Men fikk ikke spilt av blu-ray filmen..
    Merkelig greier...
    Sorry, Så ikke at det var AVi versjonen du har, har selv ASi. (At man ikke kan ha større forskjell på navnene??? )

Det Pioneer sier om de nye HD lydene, er kun delvis feil. Min ASi støtter MPCM over HDMI, og siden mine killder dekoder HD formatene, utenom DTS Master, så får jeg full utnyttelse.

Det Pioneer mener, er at de nye støtter dekoding av alle formatene selv. Altså innebydg dekoding av True HD og DTS Master, noe min ikke gjør.

Mener også å ha hørt at den TVen ikke tar 60Hz, rare greier. Men siden AVien ikke støtter 1080p, kun opptil 1080i, selv på Passthrough, så er nok eneste alternativ å kjøre HDMI direkte til TV.

Ved bruk av Optisk som lyd, så kan du på filmen velge Dolby True HD, og det blir da omgjort til det optiske signalet. Noe som vil si at du vil få bedre lyd, selv om du ikke får full utnyttelse. Når utgangspunktet er godt, så blir selv omgjort lyd bedre enn hvis den kommer ferdig.

Tror ikke du vil bli skuffet over den optiske lyden hvis du tester.

Side 82 av 250 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •