Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 250 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 4992
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hallo

Åssen er Bluray spilleren i ps3 i forhold til en Blurayspiller fra feks pioneer?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondc
    Hallo

Åssen er Bluray spilleren i ps3 i forhold til en Blurayspiller fra feks pioneer?
    Det er det vel ikke så mange som vet enda. Har Pioneer sluppet sin LX70?

Mine erfaringer, har både PS3 og Sony S300, er at PS3 er meget meget bra. Men at S300 er minimalt bedre. Men S300 er da Sone A spiller, og vil ikke virke på annet i Norge.

PS3 er kjappere på alle manøvreringer osv. Men bilde er litt bedre på S300, nesten ikke merkbart, mens lyden er bedre fra S300.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Har hørt fra flere som har siste "system update" at vifta går helt opp på øverste nivå etter en liten stund med bruk.. Er det fordi softwaren er (for) krevende for prossessoren, og den utvikler mye varme som må transporteres bort? Jeg har update 1.81 tror jeg, og da kommer viftene aldri over nivå 1 (eller 2 hvis vi regner med "helt lydløs).

Det er i så fall ikke så bra fra Sonys side!

...ingen som har svart på dette:cry: Noen som vet?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    ...ingen som har svart på dette:cry: Noen som vet?
    Tja, har kjørt 1.9 firmware et par dager nå, og kan ikke si jeg har merket noe til endret vifteoppførsel.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ikke noe mer støy med FW 1.90 her heller.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har eg endelig fått den !!!

Er storfornøyd, morro maskin. Men lurer på 3 små ting.

Tekken Dark som man kan kjøpe og laste ned, er det hele spillet ?
    Hvordan får eg se hele bilde, mangler halve teksten helt oppe på web browser og på noen spill. Det kan jo vere noe med HDMI instilling, eg kjører 1980/1080 eller noe sånt med Hitachi TX200 pj. Noen som vet om dette funker helt bra, eller om den bør ha mindre oppløsning ?
    Sånn medie pc eller noe, er det program eg kan instalere så eg kan streame musikk og serier fra pc ?

Og den bråker ikke i det hele tatt. Sett den i en rack og på med pj alt støy fra ps3 er vekke. Hører bare pjen da. Men selv med den av er ps3 stille. Er vel ingen som sitter og spiller/ser film uten lyd ? :P

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med bilde må du lete litt i innstillinger, det skal være ett sted å velge skjermformat også tror jeg,

Ja Tekken skal være hele spillet. De tar ikke betalt for demoer. Men det er vel egentlig ett meget gammelt spill tror jeg.

Og det med lyden så virker det som at noen hører den og andre ikke. Jeg hører ikke min. Da har vi hatt flaks.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tekken Dark Resurrection er IKKE et gammelt spill, det er det siste i Tekken-rekken. Er egentlig en Asiatisk arcade versjon basert på Tekken 5, i Norge kom dette kun på PSP.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet hvordan man får til sånn streming av filer fra pc ? Såg litt i bruksanvisningen, men fant ikke. Tekken spillet er morro det. Men noen som vet når en ny skikkelig tekken kommer ?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Ingen som vet hvordan man får til sånn streming av filer fra pc ? Såg litt i bruksanvisningen, men fant ikke. Tekken spillet er morro det. Men noen som vet når en ny skikkelig tekken kommer ?

Bruk TVersity og ffdshow. Fungerer helt topp!

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bygger opp infrastrukturen hjemme nå så alt er klart til PS3 kommer i hus, bla. nettverkskabel frem til baksiden av TV så jeg kan streame lyd, film og se på bilder. Virker som man må ha en 'dedikert' pc hvis man skal streame film siden TVeristy encoder on the fly. Er dette også gjeldene for musikk? Jeg ønsker primært å sette en NAS disk i boden med all musikk og bilder slik at dette er tilgjengelig for alle brukere i huset. Siden ferien regnet bort fikk jeg i alle fall rippa alle cd'ene mine i FLAC. Klarer PS3 det formatet?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Jeg bygger opp infrastrukturen hjemme nå så alt er klart til PS3 kommer i hus, bla. nettverkskabel frem til baksiden av TV så jeg kan streame lyd, film og se på bilder. Virker som man må ha en 'dedikert' pc hvis man skal streame film siden TVeristy encoder on the fly. Er dette også gjeldene for musikk? Jeg ønsker primært å sette en NAS disk i boden med all musikk og bilder slik at dette er tilgjengelig for alle brukere i huset. Siden ferien regnet bort fikk jeg i alle fall rippa alle cd'ene mine i FLAC. Klarer PS3 det formatet?
    TVersity - Diversifying Television :: View topic - 0.9.10.7 - FLAC File Update

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, da kan i alle fall TVeristy spille av mer eller mindre alt jeg har av formater.
    Men jeg forstår svaret også slik at en frittstående NAS disk ikke vil fungere med PS3. Det må altså settes opp en server for transcoding av film og musikk. Evenutelt må kanskje all musikk konverteres til WAV e.l. for å få det til. Uansett så bygger jeg opp forventningene til PS3 for hver dag som går. Det er jo en vidundermaskin

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har monget en god del med forskjellige medieservere til PS3 uten hell, helt frem til idag.
    Har brukt WMP11, Nero Home, RedKawa og TVersity, sistnevnte fikk jeg til å fungere idag, på både mp3, avi og faktisk mkv!

Men istad ble jeg plutselig disconnected fra dataen da jeg hørte på en mp3 fra PS3'en. Noen som vet hvorfor dette skjer?
    TVersity programmet kjører konstant, så er litt rart at det skjer syns jeg.
    En annen snodig ting er at jeg ikke har fått TVserity til å fungere, hvis ikke WMP11 også kjører.

Kan virke som om jeg blir disconnected hvert 20. minutt.
    Tele2 er min ISP, og jeg vet det har vært store problemer med nettet over hele Norge idag, men dette skjer lokalt, så det er ikke noe å bry seg om, eller?

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Men istad ble jeg plutselig disconnected fra dataen da jeg hørte på en mp3 fra PS3'en. Noen som vet hvorfor dette skjer?
    Bruker du trådløst nett? Isåfall prøv med kabel. Datt ut noen ganger jeg og når jeg brukte trådløst, gikk over til kabel, har ikke blitt disconnected siden.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker kun kabel, "desverre"

Nå som jeg er disconnected fra PC'en, får jeg heller ikke oppfør TVersity inne på WMP11. Tror det er fishy some foregår her

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk ffdshow sammen med TVersity!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har testa kvaliteten på cd og sacd avspillingen til PS3 mot et bra anlegg.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fikset TVersity til alle som bryr seg om det,

TIL ALLE SOM HAR TELE2, HVOR TVERSITY IKKE FUNGERER:
    Tele2 gir visst ut internett-ip'er til alle som er koblet til et lokalt nettverk, altså ikke lokal-ip, slik man ofte tror.
    I mitt tilfelle er det kanskje ikke så rart at jeg ikke fikk koblet meg til hverken WMP11 eller TVersity via nettverket, siden de var delt over nettet. Kjipt problem det der.
    Såå, jeg koblet PS3'en via PC'en, som også deler internett. Da funka alt med en gang. Det positive med det hele er at nå har jeg 1000mbit mellom data og Playstation =D

Jammen digg å streame X264 filer, ja!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine planer for PS3'n begynner nå å dra på seg så jeg trenger litt jordnære tips for å komme meg litt ned igjen
    Har forstått det slik at streaming av FLAC ikke kan gjøres fra en NAS-disk, men at signalet må transcodes on-the-fly fra en pc/server, TVersity.
    Planen blir da som følger: Bygge en server.
    Hva er minimum av CPU/RAM jeg trenger for å kunne transcode video uten problemer? Regner meg å kunne bygge en forholdsvis rimelig sak med f.eks integrert skjermkort eller noe slikt. Det er vel CPU/RAM/GB-LAN og mye HD-plass som er tingen.
    Noen forslag, evt linker til noen nyttige tråder?

Side 81 av 250 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •