Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 250 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 4992
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ang støy så må en si at en ikke hører særlig forskjell fra xbmc.

Tenkte å sjekke dette etter en film, men måtte da først fjerne laptopen som idlet.

Så noe støy problem er det ikke.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Tingen er at jeg vil bytte ut min Harman\Kardon DVD22 fordi jeg ikke synes den er no tilfredstillende legere, og vil ha en som er god til å oppskalere vanelige DVD-filmer til 720p. Da tenker jeg at jeg kanskje kan få både i pose og sekk med PS3 pga. DVD, Bluray og en ny spillkonsoll.

Så dere mener PS3 vil være en fullverdig DVD-spiller til dette formålet? Når det gjelder støy, så har jeg en xbox360 og den bråker noe inni H... Hvordan kan man samenligned disse?

Mvh
    - Kas -
    Hei igjen, jeg hadde selv en Harman Kardon DVD25 tidligere som jeg fremdeles har liggende et eller annet sted men billedkvaliteten på disse kan nesten ikke sammenlignes. På min 50" så ble det rett og slett så dårlig bilde at HK måtte bare vekk. Med PS3en blir bildet veldig bra.
    Når det gjelder støy så er det til stede, du merker det hvis spilleren står åpent og det er stille i rommet. Jeg har den inni et glasskap med åpen rygg for lufting og da hører jeg den ikke, 360en derimot hører jeg jo omtrent selv om jeg stikker bort til naboen :evil:
    Så hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke tenkt to ganger over det engang, med PS3 som oppskalerer dvd, spiller blu-ray og er en knallgod spillmaskin + funker faktisk ganske bra som rent mediesenter så er det jo en knallgod pakke. Jeg kommer ihvertfall aldri til å angre på at jeg kjøpte min. Den blir jo tilogmed bedre med tiden, for hver gang noen kommer med noe nytt som den "burde" ha så hiver jo Sony det ut via en oppgradering:-D

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Hei igjen, jeg hadde selv en Harman Kardon DVD25 tidligere som jeg fremdeles har liggende et eller annet sted men billedkvaliteten på disse kan nesten ikke sammenlignes. På min 50" så ble det rett og slett så dårlig bilde at HK måtte bare vekk. Med PS3en blir bildet veldig bra.
    Når det gjelder støy så er det til stede, du merker det hvis spilleren står åpent og det er stille i rommet. Jeg har den inni et glasskap med åpen rygg for lufting og da hører jeg den ikke, 360en derimot hører jeg jo omtrent selv om jeg stikker bort til naboen :evil:
    Så hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke tenkt to ganger over det engang, med PS3 som oppskalerer dvd, spiller blu-ray og er en knallgod spillmaskin + funker faktisk ganske bra som rent mediesenter så er det jo en knallgod pakke. Jeg kommer ihvertfall aldri til å angre på at jeg kjøpte min. Den blir jo tilogmed bedre med tiden, for hver gang noen kommer med noe nytt som den "burde" ha så hiver jo Sony det ut via en oppgradering:-D

Takker for denne åpenbaringen. Da virker det som en god idè å kjøpe meg denne, da er det ikke umlig det blir en tur til sverige når jeg kommer hjem på perm til uka :-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt fornøyd med bildet mellom PS3 og Benq 8720 når jeg spiller, er det noen som har justert seg inn til et bilde de er fornøyd med og kunne dele innstillingene med meg!? Dette gjelder da kun på spill..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet min PS3 direkte til Sony VW50, og bildet er praktfult i mine øyne. Oppskallerer DVD fra PS3 til 1080p.

Jeg er også imponert over PQ når jeg spiller spill. Har ikke spilt så alt for mange spill, men spill som Formula1, COD3 og Ninja Gaiden Sigma (1080p-spill) fungerer helt glimrende

Man skal være svært sær dersom man ikke liker bildekvaliteten på DVD og Blu-ray som PS3 gir...At det finnes andre spillere som gjør en bedre jobb både på BD og DVD er det ingen tvil om, men da til en langt høyere pris
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg har koblet min PS3 direkte til Sony VW50, og bildet er praktfult i mine øyne. Oppskallerer DVD fra PS3 til 1080p.

Jeg er også imponert over PQ når jeg spiller spill. Har ikke spilt så alt for mange spill, men spill som Formula1, COD3 og Ninja Gaiden Sigma (1080p-spill) fungerer helt glimrende

Man skal være svært sær dersom man ikke liker bildekvaliteten på DVD og Blu-ray som PS3 gir...At det finnes andre spillere som gjør en bedre jobb både på BD og DVD er det ingen tvil om, men da til en langt høyere pris
    Moro å høre, da kan jeg gå til innkjøp av en med et smil, i viten om at jeg kan vente en stund med å kjøpe en ny dedikert spiller for dvd og bluray.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorn
    Har PS3 som jeg bruker på ett standard 32" crt tv. Kjøpte denne scart kabelen: DVDHuset AS - Fusion RGB Scart Cable (Joytech), Playstation 3 - Salg av DVD, spill og mobiltelefoner

Den har en 'switch' knapp på kabelen, som skifter mellom 'games' og 'movies'. Og man skulle jo tro at signalet er RGB uansett hva den står på. Men jeg kom over et forum i dag, der noen mente at på disse kablene, med slik knapp, så får man kun kompositt signal når man har den på 'movies'. Når man ser dvd f.eks. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?
    Litt vanskelig å si. Det kan hende den knappen stenger RGB signalet. Men RGB skal nok stilles inn i menyer, er i hvertfall slik på DVD spillere. Bruker ikke dette på PS3, da jeg kjører HDMI.

Men finn en side, som f.eks. PS shop siden, ha den på TVen og bytt. Det jeg har opplevd når jeg switcher mellom composit og RGB i DVD menyer er at kantene på hvite bokstaver blir gromsete og mangefarget med composit, mens mesteparten av dette (nesten alt kommer ann på siden) forsvinner med RGB.

Hvite bokstaver med sorte eller blå bakgrunner ses best, blå er nok best.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min PS3 endelig i hus.
    Bestilte den fra gamezone på søndag, to ting de ikke hadde på lager, men de fikk sendt den på onsdag og fredag var den "i postkassa".

Nå skal jeg spille COD3, Resistance of man og motorstorm i 720p, 1080p panel kommer

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AFX News Limited
    Sony's PlayStation 3 console sales top 1.0 mil in Japan

Er ikke helt tørke gitt.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe formening om hva prisen på PS3 vil være over nyttår?
    Kjøpte meg Nintendo Wii, men det var stusslige greier, grafikk som på Commodore 64, litt overdrevent, men dog...
    Dama ble fornøyd da.
    Men jeg skal ha PS3 etterhvert!!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir helt sikkert en liten dropp i prisen før jul.
    Mars var prisen 6000
    Juli prisen 6000 men med 2 kontrollere, 2 spill
    Nov/Des sikkert 5000 for samme pakke vil jeg tro

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så sikker på om prisene kommer til å gå særlig mer ned uten at Sony setter ned prisene offisielt, iom at det ikke er så mye marginer å gå på fra før av. Mulig det skjer hvis Elkjøp og Expert skulle starte en ny priskrig...

Her i USA hvor jeg er nå er i hvert fall prisene nede i $500, men bare frem til alle 60gb-maskinene er utsolgt og de nye 80gb kommer. Da går det visstnok opp til $600 igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Det blir helt sikkert en liten dropp i prisen før jul.
    Mars var prisen 6000
    Juli prisen 6000 men med 2 kontrollere, 2 spill
    Nov/Des sikkert 5000 for samme pakke vil jeg tro
    Denne pakken skal i følge Sony kun selges midlertidig. Skal jeg tippe vil jeg tro konsollen med én håndkontroll og ingen spill vil selges for rundt 4500-5000 ved juletider.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg koble til en hvilken som helst harddisk (med riktig interface) eller er jeg prisgitt Sonys standardharddisker?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Kan jeg koble til en hvilken som helst harddisk (med riktig interface) eller er jeg prisgitt Sonys standardharddisker?
    Alle 2.5" harddisker skal funke innvendig tipper jeg, man lar vel bare PS3 formatere den.

Eksterne så skal vel alle USB funke (bare synd det ikke er USB kontakter bakpå spilleren).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det er enkelt å skifte hd med f.eks Hitachi Travelstar E5K160 160GB

Hvordan lagrer en musikk film på den interne?

En har vel fortsatt problemet med 10G problemet med formatering?

Har veldig lyst til å prøve linux yellow dog, får bare bestemme seg

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener vel 4 Giga problemet, siden den kun tar FAT32. Vet ikke hvordan det er, men noen burte vite det svaret. Rart hvis Sony har brukt så gammel teknologi. Greit at i dag så er det mest sannsynlig nedlastede/rippa filmer som tar mer enn 4 GB. Men hvis PS3 skal holde like lenge som PS2 gjorde (6 år) så ville jeg tro at kanskje demoer osv vil kunne nå over 4 GB i størrelse. The Darkness demoen var 1,445 GB å laste ned.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony bruker så gammel teknologi fordi det er det eneste som virker på alle platformer. Alle USB-disker bruker FAT32, blant annet. Det finnes selvsagt nyere og bedre teknologi, men Windows, Linux og Mac bruker ikke samme systemer, så skal disken kunne brukes på mer enn ett operativsystem er FAT32 det eneste som fungerer.

Men det gjelder forsåvidt eksterne disker. Hva den interne i PS3 bruker aner jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Du mener vel 4 Giga problemet, siden den kun tar FAT32. Vet ikke hvordan det er, men noen burte vite det svaret. Rart hvis Sony har brukt så gammel teknologi. Greit at i dag så er det mest sannsynlig nedlastede/rippa filmer som tar mer enn 4 GB. Men hvis PS3 skal holde like lenge som PS2 gjorde (6 år) så ville jeg tro at kanskje demoer osv vil kunne nå over 4 GB i størrelse. The Darkness demoen var 1,445 GB å laste ned.

Etter som en har hørt, får en valget om å lage to partisjoner. Enten 10GB til linux eller til sony programmet.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umm, bare sånn i teorien... Hvis man skal kunne loade isoer etterhvert, er man da ikke avhengig av å bruke NTFS? Er det ikke sånn at FAT32 ikke kan håndtere filer større enn 3-4gb? Da vil det jo være umulig å loade isoer uten å ha disken som NTFS...

Side 77 av 250 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •