Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 4992
    Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siste oppdatering inneholder alle de tidligere oppdateringene, så du behøver bare laste inn siste..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Så RGB er bedre en komponent?
    Hva er komposit?

Så RGB er disse 3 "pluggene"

Og komponent er?
    Composit= hele video signalet i en kabel/leder - Dårligst kvalitet
    RGB (SCART) bildet sendes i Rød, Grønt og Blått i hver sin leder, best via Scart.

Component sender bildet i 3 ledere, men slik det er lagret på DVD platen. Beste analoge signal

HDMI - Best bilde, kan sende både i RGB og Component signal, men da digitalt.

Det er lett å forvirre composit og component. Men hvis du heller kaller den dårligste, composit for compoSHIT, så er det lettere å huske hva som er best

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er lett å forvirre composit og component. Men hvis du heller kaller den dårligste, composit for compoSHIT, så er det lettere å huske hva som er best
    Nice

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg får PS3 i hus, holder det at jeg installerer siste oppdatering, eller må jeg laste ned alle?
    Det holder å laste ned den siste.
    Jeg koblet opp ps3 til internett, og den ga bedskjed om hvilke version som var tilgjengelig :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt med svar rett før leggetid
    Da sover jeg godt!

Ser for øvrig ut at det er enkelt å sette opp PS3 til nettet. Må bare lage meg nytt passord til router, så jeg kan koble opp PS3

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt med svar rett før leggetid
    Da sover jeg godt!

Ser for øvrig ut at det er enkelt å sette opp PS3 til nettet. Må bare lage meg nytt passord til router, så jeg kan koble opp PS3
    Ja det va enkelt, la bare inn MAC adresse på routeren så fikset ps3 det mesta selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps3 gjenkjente en ekstern hd en hadde til overs.

Men som en etterpå fant ut ikke støttet mkv.

Kan en installere yellowdog og se mkv filer etc fra ekstern hd?

Og virker bluetooth

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei. Håper noen kan hjelpe meg litt her.
    JEg er på utkikk etter en ny DVD-spiller og kunne tenke meg å kjøpe Toshiba HE1 for å glede meg av HD-filmer. Men tingen er at jeg heller kunne tenkt meg en Bluray spiller pga at den har en del eksklusive titler jeg kunne tenkt meg ect.
    Men det er viktig for meg når jeg kjøper en ny spiller er at den kan formidle DVD samlingen min på en ypperlig måte, noe jeg ikke tviler på at Toshiba HE1 vil gjøre en god jobb med.
    Og derfor lurer jeg på hvor god jobb PS3 vil være med mine gamle DVDer og trolig flere som vil komme(JA jeg kommer nok til å kjøpe flere DVD-filmer hehe..)

Mvh
    - kas - :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke DVD-spiller fra før? Skal du kvitte deg med den?

I forhold til andre, gode DVD-spillere er jeg usikker på hva PS3 klarer med SD-materiale, men PS3 skal visst nok være en habil DVD-spiller også. Men aner ikke hva du kan sammenlikne den med.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten er det ingenting å utsette på; spørsmålet er vel heller om du vil irritere deg over viftestøyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir man plaget av viftestøy når man ser Blue-ray filmer på PS3? I så fall er dette et viktig moment for meg hvis jeg skal skaffe denne spilleren, da den i hovedsak kommer til å bli brukt som film fremviser.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    Blir man plaget av viftestøy når man ser Blue-ray filmer på PS3? I så fall er dette et viktig moment for meg hvis jeg skal skaffe denne spilleren, da den i hovedsak kommer til å bli brukt som film fremviser.
    Den lager litt lyd, så hvis man har den stående i nærheten av der man sitter kan noen bli plaget av dette. Det er vanskelig å svare på, da lyd er subjektivt. Dette med lyd var hovedgrunnen for at jeg kjøpte en separat spiller...

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begge disse stående i racket og har sett litt dvd på begge, kan ikke si at jeg synes Toshibaen er noe bedre på sd dvd enn PS3en altså. Må også legge til at jeg har ikke testet så veldig mye i og med at jeg bruker min dedikerte dvd-spiller til dvd men grunnen til at jeg kjøpte denne var jo nettopp fordi jeg ikke syns Toshibaen gjorde en altfor god jobb på sd dvd.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri vært plaget av viftestøy på PS3 når jeg ser film, og oppskalleringen den gjør til 1080p er glimrende...Det lille momentet med viftestøy, tar den igjen i rask responstid, hvor den knuser alle andre HD-avspillere.

Min far har både HD-XE1 og PS3 tilkoblet sin Pioneer 507 plasma (50"). Han foretrekker PS3 ved DVD-avspilling, og det sier en hel del...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er PS3 som DVD spiller i forhold til DVD spillere av litt "rimelig" type? Har Pioneer DV-696, og har begynt å lure litt på PS3.
    Har en Panasonic 50PX70 TV.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt fjærnkontrollen til PS3, men jeg kastet esken med bruksanvisningen. Får ikke min til å virke, er det noe man må gjøre for å "aktivere" fjærnkontrollen?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare gå inn på innstillinger, tilbehør innstilling- registrer bluetooth- registrer bd fjernkontroll

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvordan er PS3 som DVD spiller i forhold til DVD spillere av litt "rimelig" type? Har Pioneer DV-696, og har begynt å lure litt på PS3.
    Har en Panasonic 50PX70 TV.
    Jeg har selv ikke PS3 enda (men jeg SKAL ha en snart), men den går vel for å være meget god DVD spiller. De siste firmwareoppdateringene har gjort Cell CPU'en til en bra scaler. Enkelte er imidlertid litt plaget av støyen fra konsollen, så du får nesten prøve deg litt frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PS3 som jeg bruker på ett standard 32" crt tv. Kjøpte denne scart kabelen: DVDHuset AS - Fusion RGB Scart Cable (Joytech), Playstation 3 - Salg av DVD, spill og mobiltelefoner

Den har en 'switch' knapp på kabelen, som skifter mellom 'games' og 'movies'. Og man skulle jo tro at signalet er RGB uansett hva den står på. Men jeg kom over et forum i dag, der noen mente at på disse kablene, med slik knapp, så får man kun kompositt signal når man har den på 'movies'. Når man ser dvd f.eks. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Jeg har begge disse stående i racket og har sett litt dvd på begge, kan ikke si at jeg synes Toshibaen er noe bedre på sd dvd enn PS3en altså. Må også legge til at jeg har ikke testet så veldig mye i og med at jeg bruker min dedikerte dvd-spiller til dvd men grunnen til at jeg kjøpte denne var jo nettopp fordi jeg ikke syns Toshibaen gjorde en altfor god jobb på sd dvd.
    Sitat Opprinnelig postet av SVS!-man
    Jeg har aldri vært plaget av viftestøy på PS3 når jeg ser film, og oppskalleringen den gjør til 1080p er glimrende...Det lille momentet med viftestøy, tar den igjen i rask responstid, hvor den knuser alle andre HD-avspillere.

Min far har både HD-XE1 og PS3 tilkoblet sin Pioneer 507 plasma (50"). Han foretrekker PS3 ved DVD-avspilling, og det sier en hel del...

Tingen er at jeg vil bytte ut min Harman\Kardon DVD22 fordi jeg ikke synes den er no tilfredstillende legere, og vil ha en som er god til å oppskalere vanelige DVD-filmer til 720p. Da tenker jeg at jeg kanskje kan få både i pose og sekk med PS3 pga. DVD, Bluray og en ny spillkonsoll.

Så dere mener PS3 vil være en fullverdig DVD-spiller til dette formålet? Når det gjelder støy, så har jeg en xbox360 og den bråker noe inni H... Hvordan kan man samenligned disse?

Mvh
    - Kas -

Side 76 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •