Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 250 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 4992
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ps3en min er sluppet fra har forlatt gardermoen 9 des. Gleder meg sinnsykt til å få den ^^ Har kjøpt meg Resistance og en Blu-Ray. Blir nok konge på min Sony KDL-W2000.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Huff huff $ony

Vet ikke noe om troverdigheten i disse ryktene, men det ville jo vært trist om de stemmer..
    PS3 utsatt til september 07

det faktum at sony ikke vil garantere levering taler ikke imot disse spekulasjonene ihvertfall....

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har selv sagt flere ganger at de ikke garanterer lansering i mars, så dette lover ikke bra. Sony sliter fælt for tiden.... Ikke bra, ikke bra. Kanskje det lener mot mega-flopp både for BR og PS3? Tviler sterkt, men det KAN skje...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom ryktene om utsatt leveringsdato stemmer (for det er fremdeles bare rykter) så er det jo et enormt tilbakeskritt for BR. I de fleste sammenhenger trekkes jo PS3 frem som den store katalysatoren for økt omsetning av Blue Ray, så dersom HD-DVD og XBOX 360 får lov å operere "fritt" i enda et halvt år, så begynner jeg å lure på BR som format jeg og.....

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner rett og slett å lure på om utsettelsene kommer av at Sony har problemer med cash flow....

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger man alle kortene på bordet - i en situasjon hvor PS3'en har kommet til europa TO år etter xbox 360 launch - og finner at PS3en ikke er et aldri så lite kvantesprang bedre enn den lille store hvite, har sony feilet. Spranget må minst være like stort som PS2 / XBox. Xbox live, kontroller, gameplay, multimediafunksjoner og så vidre. Det er dessverre absolutt ikke for mye å spørre om - i alle fall ikke med de prisene sony ønsker å lansere konsollen med.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel si at Sony satset litt vel høyt med PS3. Cell prosessoren og Blueray har vært et mareritt for dem.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. De har valgt å lage en maskin som er for vanskelig å lage, så vi får se. Tviler sterkt på mars nå, så tror det blir en release sent 2007... Er jo historisk hvis ps3 kommer 1 år etter i Europa enn i Japan/USA

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nesten ut som om wii gruser PS3 i USA også.. er solgt nærmere 500' wii enheter mot 200' . På verdensbasis er det ca 1 200' mot 450'...

Dette er viktig da flere konsoller ut betyr flere solgte spill og det er her pengene ligger. Samtidig er det estimert at wii koster ca 158 - 195$ å lage pr enhet kontra PS3 sine 800$..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe kvantesprang mellom XBOX360 og PS3 er det jo heller ikke. Det ble sagt tidlig at alle spill skulle lages i 1080p. Det stemmer ikke, da dette blir for krevende for Cell. På sikt, når programmeringen blir enklere, er det sikkert flere spill i 1080.

Vi vet nå at det kommer nær identiske spill til 360 og at den er like så kraftig til å vise god grafikk som PS3 ifølge programmererne.

360 er billigere og kommer med add-on til billig penge.

360 er snart oppe i 10 mill solgte.

Wii selger som varmt hvetebrød.

Utsettes PS3 til høsten 07 i Europa - ja da sliter BD som film-format.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    INFO GATHERED FROM LONDON’S Three Speech event with Phil Harrisson (December 12th 2006)

Playstation 3 european launch within the first 2 weeks of March 2007, as explained to me, Sony’s financial year ends on the 3rd week of March and therefore they want to launch before the next finanacial year begins. Judging that UK consoles always release on a friday expect the european launch on either the 2nd or 9th of March. Though a strong hint was that they are hoping to drop the playstation 3 on the 3rd day of the 3rd month (march 3rd).

On the same day as playstation 3’s euro launch SCE are to distribute there march firmware update with features including:

multi-tasking (included will be audio/video conferencing while browsing the xmb and its features/ gameplay).
    new xmb display options
    new animations for audio playback.
    new photo album options.
    playstation store auto ressume
    psp remote play advanced access option (so that you can have access to your ps3’s content anywhere that has a internet connection)

Firmware will be constantly updated, with the view of a tv tuner and tivo like service to be available in the 3rd quater of 2007.

Also it is hoped that the same week as the euopean launch of the system will also see the worldwide launch of the ps3’s HDip Camera (specifications to be announced at a later date). In terms of other accessories, Sony dont see it as a necesity to manufacture playstation branded headsets, keyboards or mice, as put to me by Jonathun of SCE’s threespeech.com ‘Third party companies can offer these accessories to the consumer at a price which SCE could not compete’.

A extension to the Sony online store will also make its debut in march. Titled ‘Sing Store’, PS3 owners will be able to purchase songs for there ‘Sing Star’ kareoke programme from a slew of artists and will also be given the option to view the songs purchased as music videos via the video playback option within the xmb.

In terms of the european online store, while still being extremley vague, a spokesman for SCE europe was able to explain that Sony would have no defense if they were to charge the european consumer more than in other regions as there are no extra costs on digital distribution as apposed to a product with packaging etc. So expect a $15.00 download to cost people in the UK around £6.50.

other notes-

PS3 will be sold at £425 or lower, meaning we could have it cheaper then the previousley stated price.
    Dont expect to see 20GB models available in europe.
    No VGA cables to be released.
    No plans to make RSX available to Linux OS, due to security issues.
    A service to reserve your playstation online id will be up and running this weekend or next.

Sony make a much smaller loss on European PS3’s, so expect production to be diverted there, if needed.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh! Gode nyheter! :-D Tipper en pris på 4499-4999 kr da, og 20 gb modellen driter vel de fleste i. Firmware oppdateringen ser jo ganske omfattende ut og. Dette var gode nyheter... foreløpig, men er fortsatt litt usikker...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel ett eller annet som gjør at jeg ikke helt stoler på Sony når det gjelder PS3

Stemmer dette er det gode nyheter. Og til sommeren er den kanskje nede på 3990
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hørt om Threespeech før. Jeg blir veldig skeptisk til deres troverdighet når de har så mange graverende skrivefeil i artiklene sine. Virker useriøst...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nå egentlig si at det er mye spekulasjoner ute å går her da, at Sony ikke kommer til å levere PS3 i Mars, tja jeg tror nok de kommer til å gjøre det jeg da, til mars er det jo tross alt 3 mnder til og det er god tid til å fikse diverse, Sony er jo ikke ett rent lite selskap heller da, har man resurser noe som Sony har er allt mulig, skulle de derimot ikke klare å levere til mars så har de jo på en måte tapt konsollkrigen og det tviler jeg at de ikke vil eller kommer til å gjøre, husk at det er Japanere det er snakk om her, disiplinerte folk, nesten som maur i en maurtue lol, når det er sagt så var det en jeg snakket med på jobben som hadde vært en tur i Kina for mange år tilbake i forbindelse med jobben, hvor de hadde en slags Fres som freste over Veivakslinger til båter, og på hver side av denne fresen sto det en kineser og løftet opp denne fresen hver gang man kom til ett parti som det trengtes å løfte denne, 7,5 timer til dagen, akkurat den samme maskinen hadde de da på min arbeidsplass bortsett fra at der gikk dette automatisk.

Så det sier litt om de folkene over der, nå var dette riktignok kinesere, men jeg tror både kinesere og japanere er like flittige.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godt å vite hva man skal tro her. Uansett, å si at PS3 flopper, uansett om den blir utsatt til september, er altfor tidlig å si. 2008 tidligst. Kan godt være PS3 klarer å kapre andre markeder enn Xbox 360 og. Det store problemet med Microsofts konsoll, iallefall fra mitt ståsted, er at det finnes lite spill som går ut på stort annet enn å kaste/sparke baller, kjøre biler og skyte på folk. Veldig macho, veldig amerikanske sjangre; PS2 var mye mer variert her enn Xbox noengang var. Det er ikke bare grafikk som definerer en konsoll.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mm, godt sagt. ;-) Det er vel kanskje litt drøyt å si at PS3 flopper og, med tanke på den ekstreme suksessen til forgjengerne som ikke Wii, gamecube, Xbox eller Xbox 360 er i nærheten av. Men når Sony får tilbake "flowen" igjen så tror jeg det meste skal gå bra. Gleder meg uansett til å prøve dette monsteret og dens muligheter! Og selvfølgelig Gran Turismo 5. For en dag det blir! Starte med en drittbil og jobbe seg oppover. Herlig... :-D

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Mm, godt sagt. ;-) Det er vel kanskje litt drøyt å si at PS3 flopper og, med tanke på den ekstreme suksessen til forgjengerne som ikke Wii, gamecube, Xbox eller Xbox 360 er i nærheten av. Men når Sony får tilbake "flowen" igjen så tror jeg det meste skal gå bra. Gleder meg uansett til å prøve dette monsteret og dens muligheter! Og selvfølgelig Gran Turismo 5. For en dag det blir! Starte med en drittbil og jobbe seg oppover. Herlig... :-D
    Jeg fikk vann i munnen av den siste setningen din:-D ...helt enig, det er HERLIG!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de ikke gir tilgang til RSX chipen når man skal kjøre Linux på boksen. Betyr det at det blir vanskelig å lage "homebrew" mediacenter funksjonalitet slik som Xbox Media Center på Xbox1? Hadde håpet på noe slikt på PS3 men også med mulighet for å koble på TV'tuner...

Microsoft har jo selv sagt at man ikke vil kunne kjøre noen annet en de videoformater og codec'er de velger å supportere. Hadde Sony tillatt dette hadde vel også MS vært nødt til å gjøre noe lignende? Det hadde til syvende og sist gjort det bedre for oss forbrukere

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    At de ikke gir tilgang til RSX chipen når man skal kjøre Linux på boksen. Betyr det at det blir vanskelig å lage "homebrew" mediacenter funksjonalitet slik som Xbox Media Center på Xbox1? Hadde håpet på noe slikt på PS3 men også med mulighet for å koble på TV'tuner...
    Hva skal du med dette når du har dette på PS3 fra før av? Den er jo et media center i seg selv med full støtte for de fleste formater (foreløpig) og tv tuner støtte kommer til høsten 2007. Trenger ikke noe jalla greier da... ;-)

Side 7 av 250 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •