Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 4992
    Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Eh, jeg spilte Motorstorm og F1 på Sony's egne demokonsoller ved norgeslanseringen, og dette er de samme rackene som skal stå rundt i butikker såvidt jeg vet. Det var SINNSYKT bra, de må ha gjort noe feil med oppsettet sitt, eller du må ha ALT for høye forventninger
    Vel, det står jo X360 rett ved siden av, og grafikken var myyye bedre der. Det var ikke noe i nærheten av de bildene som ligger i førstetråden for å si det sånn. På F1 spillet var såg du tydelig kantete streker på for eks reklameskilter langs banen (som viss du lager en rett strek i MS Paint).

Prøvde Motorstorm en annen plass og der såg jeg at den var koblet til med standard gul kabel, så det har vel litt å si der på oppløsningen?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Grand Turismo HD demoen er i allefall helt vanvittig bra over HDMI på en god 50" i HD 720P og knuser alt annet jeg har sett av bilspill tidligere, men jeg har sett demoer i butikkene som ikke yter PS3 rettferdighet i det hele tatt.
    Nei, det var det jeg også tenkte, for det var ikke så bra som jeg forventa. Skulle nesten tro det var en litt forbedra PS2... :???:

Grafisk kommer nok spill til PS3 å utvikle seg en del etter hvert som spillprodusentene klarer å utnytte all kraften.
    Ja, det tror jeg også. De første spillene til PS2 for eks. er mye dårligere kvalitet på enn de siste

Newcomer zedarix sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fin oppsumering dette, men jeg vil gjerne legge til en kommetar til punkt 1.6:

1.6 Min flatskjerm/prosjektor støtter kun 720P, kan jeg utnytte bildekvaliteten fra en PS3 da?
    Definitivt. Ikke bare vil 720P være mye høyere oppløsning enn DVD, men lagringskapasiteten på Blu-Ray formatet og muligheten for bedre bilde-codec gjør at bildet ikke trenger å komprimeres i nærheten av like mye som på en DVD. Spill på PS3 utnytter også 720P. Det diskuteres også hvorvidt 1080P er nødvendig på mindre flatskjermer.
    -De aller fleste spillene ((om ikke alle) i alle fall foreløpig) lages i 720p, for så å oppskaleres av maskinen. Bare se bak på coveret på spillet, hvilken oppløsning det er laget i. Ikke alt som kommer ut fra PS3en i 1080p kom inn på den måten.

Ellers er jeg en av de som mener at 1080 er langt mer vi oppfatter på skjermer under 50-60". Om ikke enda større før det blir veldig markant.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallbra oppdatering av post #1 :-D

Svarer på det meste.

En liten sak bare
    Sitat Opprinnelig postet av HåkoN
    1.8 Min receiver/prosessor har HDMI inngang, men versjon må den være for å nyte HD lyd?
    Mangler "hvilken" før versjon etter komma ...........

Det var det eneste jeg kunne finne

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Vel, det står jo X360 rett ved siden av, og grafikken var myyye bedre der. Det var ikke noe i nærheten av de bildene som ligger i førstetråden for å si det sånn. På F1 spillet var såg du tydelig kantete streker på for eks reklameskilter langs banen (som viss du lager en rett strek i MS Paint).

Prøvde Motorstorm en annen plass og der såg jeg at den var koblet til med standard gul kabel, så det har vel litt å si der på oppløsningen?
    Det kan jo hende at det er en Xbox fanatiker som driver/jobber i sjappa, og vil at 360 skal se bedre ut. Eller at butikken tjener mer på å selge Xbox en PS3

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min ps3 i går og måpte av dens fantastiske egenskaper i timesvis. Virkelig verdt pangene:-)

Dettte er saken:
    Pioneer 50"
    ps3
    HDMI
    Oppdatert FW

Men på dvd får bildet et voldsomt lilla skjær når jeg kjører hdmi. Hvis jeg i ps3 menyen bytter over til RGB fra hdmi så blir det bra. (menyen: dvd-video: HDMI-RGB-Compnent

Noe jeg kan gjøre for å kjøre HDMI uten at skjermen blir lilla?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4.3 Kan jeg bruke spill kjøpt i andre land på min norske PS3?
    Ja, det er ingen soneinndeling på spill til PS3.
    Du kan fremdeles ikke spille PS/PS2-spill fra andre regioner på PS3, så noe soneinndeling på spill er det da.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Du kan fremdeles ikke spille PS/PS2-spill fra andre regioner på PS3, så noe soneinndeling på spill er det da.
    OK, har omformulert punkt 4.3 nå. Men det stemmer fortsatt at det ikke er noe soneinndeling på PS3 spill? Har ingen US-versjoner til å teste med, så jeg må stole på det jeg har lest....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbo1979
    Fikk min ps3 i går og måpte av dens fantastiske egenskaper i timesvis. Virkelig verdt pangene:-)

Dettte er saken:
    Pioneer 50"
    ps3
    HDMI
    Oppdatert FW

Men på dvd får bildet et voldsomt lilla skjær når jeg kjører hdmi. Hvis jeg i ps3 menyen bytter over til RGB fra hdmi så blir det bra. (menyen: dvd-video: HDMI-RGB-Compnent

Noe jeg kan gjøre for å kjøre HDMI uten at skjermen blir lilla?
    RGB er også ett HDMI signal. Enten velger man RGB eller Component visning via den. Dette sier bare hvordan farger den sender over HDMI. Signalene er fortsatt digitale.

Det høres ut som at TVen din ikke takler Component farger over HDMI.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, har omformulert punkt 4.3 nå. Men det stemmer fortsatt at det ikke er noe soneinndeling på PS3 spill? Har ingen US-versjoner til å teste med, så jeg må stole på det jeg har lest....
    Stemmer det. PS3-spill har "ingen" sperresoner, dvs at man kan spille spill fra Canada eller Malaysia på en europeisk maskin uten at det skal ha noen betydning.
    Men, PS3-spilla har "soner", på ryggen av spillene står det "1" for US/Canada, "2" for Europa og resten av PAL (?). Vet ikke om det også finnes "3".
    Ser ut som om man kan trekke sammenligninger til soneinndelingen som BD har, bare at sonene ikke har noen betydning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    RGB er også ett HDMI signal. Enten velger man RGB eller Component visning via den. Dette sier bare hvordan farger den sender over HDMI. Signalene er fortsatt digitale.

Det høres ut som at TVen din ikke takler Component farger over HDMI.
    Tv'en takler rgb og component, det vet jeg. Kjørte ps2 med progressiv scan. Jeg vil sende signalet heldigitalt gjennom hdmi, det er der problemet oppstår. Lilla skjær...

Ingen andre som har borti dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Playstation store : Få tilgang til alle PSN.

siden dere fremdelses ikke klarer lage dere konto på den amerikanske Playstation sjappa, skal jeg hjelpe dere littt på vei.

Få tilgang til alle PSN.

PlayStation Network er delt opp regionalt. Et lite triks og et virtuelt Mastercard gir tilgang til alle versjonene av PSN.

For å få tilgang er man nødt til å lage en hovedkonto på PlayStation 3 med tilholdssted i andre regioner.

Hvordan opprette en WireCard-konto

1. Klikk på lenken for å melde deg på. WireCard Registrering

2. Velg ditt bosted og språk.

3. Tast inn autentisk personalia og mobilnr. Du vil få tekstmelding med verifikasjonsnummer.

4. Tast inn verifikasjonsnummeret.

5. Registreringen er ferdig. Du kan logge inn med ditt brukernavn.

6. Klikk på Deposit Money for å få informasjon om det virtuelle kortet. For virtuelt Mastercard klikker du på "my Mastercard".

Når du så skal registrere deg på PS3 med en hovedkonto kan du bruke et hotell sin adresse i regionen du ønsker å laste ned fra. Hoteladresser er enkle å få tak i på nett.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kunne ha linket til denne siden.... Konsollguiden.no - Norges mest oppdaterte spillnettsted! - Få tilgang til alle PSN.

Hvor mange versjoner av PSN er det egentlig? Jeg har tilgang til både den europeiske og US uten noe som helst bruk av virtuelle Mastercard/wirecard, så dette må i tilfelle være om man ønsker å kjøpe noe, og i så fall bør det nevnes i fremgangsmåten....

Edit: Det står faktisk i guiden at man er nødt til å følge den fremgangsmåten for å få tilgang til PSN, men det må være direkte feil. Det holder med å registrere seg med en hvilken som helst US adresse.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbo1979
    Tv'en takler rgb og component, det vet jeg. Kjørte ps2 med progressiv scan. Jeg vil sende signalet heldigitalt gjennom hdmi, det er der problemet oppstår. Lilla skjær...

Ingen andre som har borti dette?
    Jeg husker jeg var borti lille bilder når jeg satte opp en DVD spiller og Toshiba TV, den hadde lille bilder på 1080i signaler, og bra bilder på 720p. Kanskje det ligger noe der?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg husker jeg var borti lille bilder når jeg satte opp en DVD spiller og Toshiba TV, den hadde lille bilder på 1080i signaler, og bra bilder på 720p. Kanskje det ligger noe der?
    Vet ikke hva jeg gjorde, men nå fungerer det helt optimalt.

Tok feil ang innstillingsmenyen at man kunne velge mellom HMDI, RGB og component. Det riktige er jo Automatic, RGB og Component.

Okke som, verken RGB eller Component gir nå lilla bilder.. Litt pussig.

Jeg har hele tiden stillt inn på 720P, ser ikke noe vits i å sette den høyere da skjermen ikke har høyere oppløsning.
    Men jeg får 750P ut på TV'en. Det gjør at bildet er litt for stort for skjermen og det er noe møkk.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.12 Kan man tilkoble mus og tastatur på PS3?
    Ja, et vanlig USB-tastatur og mus fungerer fint. Det finnes ingen støtte for trådløst tastatur og mus over Bluetooth enda, men et tastatur som kommuniserer over RF skal i teorien fungere like godt som et kablet.
    Du kan bruke bluetooth mus og tastatur på PS3. Funker heilt fint med mitt Logitech DiNovo mus og tatstatur og har gjort det siden dag 1. (23 mars...)

3.3 Hva er Folding@Home?
    Folding@Home er et lite program som bruker ledig tid på din PS3 til å hjelpe forskningen mot kreft, Parkinsons og Alzheimers. Forskere ved Stanford universitetet trenger mye regnekraft for å klare de tunge regneoppgavene som er forbundet med slik forskning, og per i dag har de 700T Flops, der 400T Flops kommer fra ca. 250 000 PS3 maskiner. PS3 skal være dobbelt så effektiv til dette bruket som en Windows basert maskin som har samme program. Maskinen vil kunne behandle data mens den står i hvilemodus og er tilkoblet internett, men det må aktiveres med snarveien i Playstation menyen.
    Er vel nå oppe i ca 900 TFlops og det er kun ca 30 000 aktive PS3 CPU'er som står for ca 600 TFlops. Totalt ca 270 000 aktive CPU'er (PC, Mac, etc)

Folding@home passert 1 PFlops her om dagen !!!

Hvis du rekner TFlops pr. CPU så er PS3 ca 18.6 ganger så effektiv som all "PC'ene" (PC, MAC, Linux tilsammen) (Fra stat sidene til folding@home)

Folding@Home

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warblader
    Du kan bruke bluetooth mus og tastatur på PS3. Funker heilt fint med mitt Logitech DiNovo mus og tatstatur og har gjort det siden dag 1. (23 mars...)
    Men DiNovo kobler seg vel fortsatt til en egen sender som igjen er koblet til USB-porten på PS3?

Folding@home passert 1 PFlops her om dagen !!!

Hvis du rekner TFlops pr. CPU så er PS3 ca 18.6 ganger så effektiv som all "PC'ene" (PC, MAC, Linux tilsammen) (Fra stat sidene til folding@home)

Folding@Home
    Ok, skal se om jeg får revidert faktaene litt. Hentet infoen fra et relativt nytt nyhetsoppslag på itavisen el. lign, men det er tydlig at noe ikke stemmer helt.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men DiNovo kobler seg vel fortsatt til en egen sender som igjen er koblet til USB-porten på PS3?
    Nei.. Registrer seg rett i PS3 via bluetooth. Søker etter bluetooth devices (husker ikkje heilt kva som står i menyen) Trykker connect knappen under tastaturet og skriver inn en kode som visest på skjermen. Noe tilsvarende for musa. Musa kan du etterpå bruke på meny system til PS3.

Best fakta om folding@home finner du nok på hjemmesidene til folding@home

Folding@Home

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.. Registrer seg rett i PS3 via bluetooth. Søker etter bluetooth devices (husker ikkje heilt kva som står i menyen) Trykker connect knappen under tastaturet og skriver inn en kode som visest på skjermen. Noe tilsvarende for musa. Musa kan du etterpå bruke på meny system til PS3.
    Det er jo kjempebra.... Slipper å bruke noen USB enheter i det hele tatt. :-D Har selv Bluetooth tastatur i stuen, men siden det var bekreftet på nettet at Bluetooth mus/tastatur ikke var støttet enda, gadd jeg ikke prøve. Skal sørge for å rette opp FAQ, og teste det hjemme.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjøpt meg PS3 idag, men så skal jeg oppgradere software, så kommer d opp etter ca30% nedlastning: "An error has occurred (8002F994).

Hva er dette for noe? Noe jeg gjør galt?

Side 66 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •