Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 250 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 4992
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er vel riktig ja.

Under display settings, huk kun av for 576 og 720

Takker!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det kommet en del nytt etter systemoppdateringen..
    I mitt tilfelle har jeg 506xde,kun 720p ut
    Noen som har fasiten??

Spillinnstillinger:
    PS/PS2 Oppskalering: Normal eller Full skjerm?
    PS/PS2 Utjevning: På eller Av?

BD/DVD innstilling:
    Dvd fullskjerm:Letterbox eller Pan og Scan?
    Dvd oppskalering:Linje Dobling,Normal eller Full Skjerm?
    BD/DVD Video Output Format(HDMI): Y Pb/Cb Pr/Cr,Automatisk eller Rgb?
    BD 1080p 24Hz ut(HDMI) Automatisk eller Av?
    BD/DVD Audio Output Format(HDMI) Lineær PCM eller Datastøm?

Skjerminnstilling:
    Kryssfarge reduksjonsfilter:Av eller På?
    RGB Full Range(HDMI): Begrenset eller Full?
    Y PB/Cb Pr/Cr Super Hvit (HDMI) Av eller På?

Blir spennende å teste både blu-ray avspilling etter at jeg har de optimale innstillinger og spesielt vanlig dvd avspilling,om den nå kan måle seg med min dv-989?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Nå har det kommet en del nytt etter systemoppdateringen..
    I mitt tilfelle har jeg 506xde,kun 720p ut
    Noen som har fasiten??

Spillinnstillinger:
    1-PS/PS2 Oppskalering: Normal eller Full skjerm?
    2-PS/PS2 Utjevning: På eller Av?

BD/DVD innstilling:
    3-Dvd fullskjerm:Letterbox eller Pan og Scan?
    4-Dvd oppskalering:Linje Dobling,Normal eller Full Skjerm?
    5-BD/DVD Video Output Format(HDMI): Y Pb/Cb Pr/Cr,Automatisk eller Rgb?
    6-BD 1080p 24Hz ut(HDMI) Automatisk eller Av?
    7-BD/DVD Audio Output Format(HDMI) Lineær PCM eller Datastøm?

Skjerminnstilling:
    8-Kryssfarge reduksjonsfilter:Av eller På?
    9-RGB Full Range(HDMI): Begrenset eller Full?
    10-Y PB/Cb Pr/Cr Super Hvit (HDMI) Av eller På?

Blir spennende å teste både blu-ray avspilling etter at jeg har de optimale innstillinger og spesielt vanlig dvd avspilling,om den nå kan måle seg med min dv-989?
    1-Tipper Full skjerm gjør at den fyller hele bilde skjermen i HD oppløsnin, mens Normal lar bildet være som det er, altså ingen oppskalering
    2-Vet ikke
    3-Letterbox, hvis ikke kan du risikere å miste bildeinfo ved 2.35:1 filmer osv.
    4-Samme som 1
    5-Leste ett sted her inne at HDMI hardwaren hadde noen problemer med RGB. Men personlig så så jeg ingen forskjell. Kjører selv Kompnent for "sikkerhetsskyld"
    6-Siden du ikke har 1080p så kan du like greit sette den til av.
    7-Har du forsterker som kan ta i mot PCM 5.1 via HDMI, så er Linear PCM valget, da får du utnyttet HD lydsporene.
    8-10-Må nesten prøve seg frem for å se hva man liker best.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1-Tipper Full skjerm gjør at den fyller hele bilde skjermen i HD oppløsnin, mens Normal lar bildet være som det er, altså ingen oppskalering
    2-Vet ikke
    4-Samme som 1
    5-Leste ett sted her inne at HDMI hardwaren hadde noen problemer med RGB. Men personlig så så jeg ingen forskjell. Kjører selv Kompnent for "sikkerhetsskyld"
    7-Har du forsterker som kan ta i mot PCM 5.1 via HDMI, så er Linear PCM valget, da får du utnyttet HD lydsporene.

Hva menes med punkt 8-10??
    Har du prøvd deg fram?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I påvente av flere codecs til PS3 kan kanskje denne applikasjonen hjelpe enkelte:
    PS3 Video 9 - PlayStation 3 Video Converter

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hva menes med punkt 8-10??
    Har du prøvd deg fram?
    Jeg mener at det kanskje har mer med smak å gjøre, har ikke fått testet noe særlig selv enda.

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har laget en spilleliste med div Mp3 musikk på Mediaplayer11, men når jeg blar i mappen på ps3, så finner den ikke noen sanger Støtter ikke PS3 mp3? eller hva er galt? Er det noen her som kan forklare meg hvordan jeg skal få dette til å fungere? Trodde det bare var å lage en spille liste, så kom sangene opp på PS3, så var det bare spille av....

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    I påvente av flere codecs til PS3 kan kanskje denne applikasjonen hjelpe enkelte:
    PS3 Video 9 - PlayStation 3 Video Converter
    jeg har prøvt denne, og er IKKE fornøyd. hakking, dårlig bilde, sync problemer osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-Vet ikke
    4-Samme som 1
    Hei, mine kommentarer:
    Jeg vet ikke noe om det nye her, men:
    1) Det er jo OFF / Normal / Double / Full Screen elns.
    mao... Normal kan ikke tilsvare OFF vel?? Kan være jeg husker litt feil, jeg så på menyen i går, men mener at Normal ikke er OFF. Jeg stusset på dette selv og gadd ikke å sjekke en film.
    2) Jeg vet heler ikke noe om PS2.. Har ingen spill å teste med heller
    3) Vel, nr.3 er bare for 4:3 skjermer vel?? Mener jeg så det i menyen
    ....

Yep, lettere forvirret jeg også!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en synology diskstation DS-101j som jeg setter opp med multimediservice. PS3 finner den men vil ikke koble seg til den selv om den finner mappene. Er det noen som har noen erfaring rundt dette? Må sette opp noe som heter DMA codepage på diskstation, men er ikke helt sikker på hva jeg skal velge her, og om det har noe å si for ps3. Hadde vært veldig greit om jeg kunne spille av musikk og filmer fra denne med ps3.
    Går jeg på liste for innstilling- og forbindelsestatus står det at UpnP ikke er tilgjengelig, men det skal det jo være. Kan det være routeren som er problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Hei
    Jeg har laget en spilleliste med div Mp3 musikk på Mediaplayer11, men når jeg blar i mappen på ps3, så finner den ikke noen sanger Støtter ikke PS3 mp3? eller hva er galt? Er det noen her som kan forklare meg hvordan jeg skal få dette til å fungere? Trodde det bare var å lage en spille liste, så kom sangene opp på PS3, så var det bare spille av....

Jeg får ikkje til å spille mp3 gjennon TVersity media server heller..... inkompatibel data står det!!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste firmware oppdateringen fikset vertfall problemet jeg har hatt på Alien vs Predator, hadde problem med et punkt i filmen der den bare låste seg ble helt håpløs.
    Men når jeg fikk 720p ut så ble dette problemet borte.

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker jeg blir så frusturert:???: Jeg får ikke til å streame musikk til ps3 mer.
    Det fungerte som en drøm første gang jeg prøvde det. Men nå fungerer det ikke lenger... Får denne bekjeden her ;

"Kontakt til mediaserveren kunne ikke etableres. Sjekk innstillingene for mediaserveren og nettverksenheter."

Har sjekke alle mulige instillinger på mediaplayeren(tror jeg), aner ikke hvorfor det plutselig ikke fungerer mer...

Noen her som kan hjelpe meg med dette prob ?

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker nå endelig på å kjøpe meg PS3, da ene og alene på grunn av BD muligheten, er helt uinteresert i spill. Kjøper over 90% av filmene mine (DVD og HD DVD) fra USA og tenker derfor å kjøpe en sone A maskin.
    Er det samme oppdateringsmuligheter som på sone B maskinen?
    Hvis jeg har lest denne tråden riktig så er det bare å bytte til norsk kontakt, slipper noe tull med 110 til 220 V problematikk?
    Er det noen med sone A maskin som har oppdatert til siste firmware som nettopp kom uten problemer?
    Håper noen kan svare på disse spørsmålene, er storfornøyd med min Toshiba HD XE1 og HD DVD men nå er det så mange gode BD tiltler som jeg bare må ha og ønsker meg en god BD spiller (PS3).

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigscreen
    Tenker nå endelig på å kjøpe meg PS3, da ene og alene på grunn av BD muligheten, er helt uinteresert i spill. Kjøper over 90% av filmene mine (DVD og HD DVD) fra USA og tenker derfor å kjøpe en sone A maskin.
    Er det samme oppdateringsmuligheter som på sone B maskinen?
    Hvis jeg har lest denne tråden riktig så er det bare å bytte til norsk kontakt, slipper noe tull med 110 til 220 V problematikk?
    Er det noen med sone A maskin som har oppdatert til siste firmware som nettopp kom uten problemer?

Og svaret på de spørsmålene er JA

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppskalering, DVD filmer

Jeg har de siste dagene testet ut oppskaleringsfunksjonen etter den siste firmware oppgraderingen på PS3, og den ser ut til å fungere bra. Jeg har en 720p projektor, og hva bør jeg da velge av innstillinger? I motsetning til Blueray filmer tidligere, så slipper man å sette oppløsningen til 1080i for å unngå at de spilles av i 576p. Dersom denne står til 720p, så er det også denne oppløsningen dvd filmene oppskaleres til. Men er det noe å hente å sette denne til 1080i og la projektoren "nedskalere" denne til 720p igjen? Jeg har prøvd flere alternativer, og jeg må ærlig innrømme at jeg ser ikke noen forskjell på dem. Har derfor konkludert med at det er best å la den stå til 720p slik at jeg slipper å switche oppløsning mellom film- og spillebruk.

Noen synspunkter fra andre som har prøvd?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten god nyhet til alle dere med ps3, det går nå an å spille av divx mm:

As you may know Sony has released yesterday a new firmware update for the Playstation 3 which added support for UPnP AV / DLNA.

We are glad to announce that we already have a patch that takes advantage of this new functionality allowing playback of almost any audio and video files on the PS3, including Divx/Xvid and many other audio and video formats.

This patch also allows playback of some Internet radio/TV channels, albeit it is still somewhat limited in this area. A revised patch that can play all the channels TVersity can typically handle with other devices is coming soon.

You can download the patch at:
    http://download.tversity.com/SonyPS3-180PatchV2.zip

To apply it please follow the steps below:

Make sure you have TVersity version 0.9.10.2 installed, otherwise install it. Please note that this patch cannot be applied on top of older versions and is designed for 0.9.10.2 ONLY.
    Stop media sharing in TVersity (via the advanced menu or the tray icon)
    Unzip the patch file and copy its content over to the TVersity installation folder (by default it is \Program Files\TVersity\Media Server)
    Start sharing and try accessing your audio, video and photos from the PS3

As always, feel free to share with us your feedback at our support forums.

Edit
    A revised version of the patch has been released due to issues with the original one.

Second Edit
    Yet another version of the patch has been released fixing the green bars and distorted colors appearing with some transcoded videos.

Kilde: The TVersity Development Blog: A Patch for firmware 1.8 of the Sony PS3 is now available

Bør jo være gode nyheter

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smått forvirrende tekst det der. Om jeg forstår det rett: Man kan ikke spille av DivX/Xvid på PS3 med denne, men streame det fra PC? Filer som ligger på PS3-disken, eller på en USB-disk, er fremdeles uavspillbare?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, good news!

har gått mye frem og tilbake med hvilke servere jeg skal bruke til streaming til PS3. Ser ut som Tversity går av med seieren forløpig.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Uansett, good news!

har gått mye frem og tilbake med hvilke servere jeg skal bruke til streaming til PS3. Ser ut som Tversity går av med seieren forløpig.
    Fantastisk nytt!

Side 64 av 250 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •