Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 250 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 4992
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    hei har tenkt og kjøpe meg en ps3 i dag men er et par ting jeg lurer på. har en benq 8720 som bilde fremviser. sender ps3 720p over hdmi når det gjelder bluray? eller "bare" 1080p/1080i. på spill regner jeg med att den sender 720p over hdmi ikke sant?
    Den sender bare 576p (mulig det var i, husker ikke) og 1080i/p via HDMI på bluray.

Du kan sende 1080i via HDMI og la Benq'en skalere ned til 720p hvis den klarer dette uten å skalere ned til 540 og så opp til 720p som noen gjør.

På spill sender den ut det som er på disken, de fleste spill er 720p, og da sender PS3 ut i denne oppløsningen, men noen spill kommer med 1080p, og da sender PS3 bare i 1080i/p eller 576p (eller mulig i?).

Det har vært snakk om at PS3 skal få skalerings software så man kan benytte 720p på en fornuftig måte, men jeg har fortsatt ikke sett noe release dato på dette, desverre.

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar. noen som vet hvordan det blir og sende 1080i over hdmi fra ps3 til benq 8720? det blir vel ikke "ræva" bilde for det?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar. noen som vet hvordan det blir og sende 1080i over hdmi fra ps3 til benq 8720? det blir vel ikke "ræva" bilde for det?
    Gjorde et søk på Google, og det viser seg at den ikke gjør IVTC, altså den skalerer bildet ned til 540, og så opp til 720p, og dermed har du i praksis oppskalert DVD kvalitet.. :-(

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet en hdmi kabel fra playstation 3 til reciver og en ny hdmi fra reciver til plasmaen
    Det jeg lurer på er ang skalleringen av bildet fra Playstation 3 til 506xde
    Har oxo Dv 989,den beste vanlige dvd spilleren fra pioneer og for å være ærlig ser jeg ikke den store forskjellen på oppskalert vanlig dvd fra dv-989(720p)
    og til blu-ray avspilling..

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si noe om hvordan PSP kan brukes med PS3 ? Kan PSP feks brukes som "kuul media fjernkontroll" for PS3?
    Hadde jo vært sykt stilig med spilleliste, albumgrafikk osv på PSP'en :-D

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei, jeg har nylig kjøpt meg Playstation 3 med spillet Motorstorm...
    Er kjempefornøyd så langt.. Men en ting jeg lurer på..
    Mener å ha lest om att det ikke skulle være loade tid på innlasting av spill..
    Men når jeg spiller Motorstorm, så tar det litt tid får det kommer igang etter jeg har valgt ny bane.. (mens du har bildet om tips før neste bane)
    Går sikkert 10 sekunder før det loader inn...
    Det tar også litt tid mellom bilskiftene jeg tar oppe på den klippen før hvert løp..

Sikkert pirk dette.. Men når jeg mener å ha lest om null loade tid så syns jeg det er litt rart (skuffende)
    Håper alle skjønner hva jeg mener, og kan avkrefte/bekrefte "problemet" mitt...

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Hei, jeg har nylig kjøpt meg Playstation 3 med spillet Motorstorm...
    Er kjempefornøyd så langt.. Men en ting jeg lurer på..
    Mener å ha lest om att det ikke skulle være loade tid på innlasting av spill..
    Men når jeg spiller Motorstorm, så tar det litt tid får det kommer igang etter jeg har valgt ny bane.. (mens du har bildet om tips før neste bane)
    Går sikkert 10 sekunder før det loader inn...
    Det tar også litt tid mellom bilskiftene jeg tar oppe på den klippen før hvert løp..

Sikkert pirk dette.. Men når jeg mener å ha lest om null loade tid så syns jeg det er litt rart (skuffende)
    Håper alle skjønner hva jeg mener, og kan avkrefte/bekrefte "problemet" mitt...
    Har vært loading på de to ps3ene jeg har spilt Motor Storm på. Skal nok være slik.
    Mye informasjon som skal leses. For å unngå loading, må hele spillet leses inn i "hurtigminnet" på ps3en. Maskinen kan jo ikke vite hvilket map eller kjøretøy du skal bruke neste gang. Snakker jo tross alt om BD her også, så det er jo snakk om noen kb..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... Da så..
    Bare det at jeg mener jeg har lest en plass det vart nevnt att PS3 ikke skulle ha loade tid.... :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Null loadetid vil aldri gå, da det tross alt er optisk drev man laster fra.
    Selv om det er 8 prosessorer, hvorav syv er tilgjengelige for gameOS, så vil det alltid ta litt tid å laste fra optisk drev og opp i minne for videre håndtering i prosessor(er).

Det er teoretisk mulig for spillprodusenter å bruke de øvrige CPUene til å loade ting man kan forvente at vil komme, men PS3 kan jo ikke gjette akkuratt når alt skjer.. Den kan ikke loade hele spillet i minne, ikke bare pga. minnebegrensningen på 256mb, som skal fordeles, men også pga. nettop at å laste inn en hel blueray plate (hypotetisk sett, om du hadde hatt nok minne), ville nok tatt MYE tid.

Om vi feks. tar spill som har en rød tråd, vil det være mulig for spillprodusenter å benytte ubrukte prosessorer til å loade/preparere neste "level" i spillet.

Somregel blir vel det litt "jukseloading" under videoavspilling, m.m., men teoretisk sett, vil det være mulig å feks. ha et FPS spill uten ingame loading.

Dog. vil det alltid være loading før spillet startes, med mindre man har lagret hele spillet på like rask minne som prosessoren er, noe som ikke er praktisk mulig per dags dato.. Det kommer vel om ca. 5 år vil jeg tippe.. dvs. neppe spill på rambrikke altså, men man får sikkert operativsystem og slikt på ram som er rask nok til å loade så kjapt at harddisk/optisk drev ikke blir begrensningen.

anyhow, kanskje litt teoretisk.. men det er som når du tar en laptop i "hibernation". Selv da får du jo litt loading, men det er jo pga. cpu begrensing, m.m. primært, såvidt jeg vet.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motorstorm er ultratregt, det er jeg helt enig i. Mulig problemet ligger i at dette spillet knapt bruker harddisken i det hele tatt, andre spill jeg har prøvd, som installerer et par GB, går mye fortere. Dette er jo også et tidlig spill, PS2-spill var også notorisk trege det første halvåret.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Motorstorm er ultratregt, det er jeg helt enig i. Mulig problemet ligger i at dette spillet knapt bruker harddisken i det hele tatt, andre spill jeg har prøvd, som installerer et par GB, går mye fortere. Dette er jo også et tidlig spill, PS2-spill var også notorisk trege det første halvåret.
    problemet er at de nok ikke utnytter prosesseringskraften godt nok.
    harddisk er jo tregere enn minne (betydelig), men man kan jo ikke lagre hele spillet i minne heller. Jeg tror nok Motorstorm bruker swap på disken i tillegg, tror ikke hvor mye den dumper på disken har så mye å si egentlig.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et problem med PS3'en min: Når jeg prøver å velge audio output til HDMI får jeg connection error, den sier jeg må koble til riktig enhet og skru på enheten. Noe som jeg har gjort.

Jeg har prøvd lyd og bilde over HDMI før, fungerte kjempe bra.
    Kan det være et problem med den nye Sony5200ES forsterkern jeg fikk idag?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og kikker litt inne på Playstation Store nå..
    Har lastet ned GRan Turismo, Tekken og Resistance Fall of man..
    Men er det noen spill som er verdt den lille 50 lappen de koster..

Noen morsomme spill som varer en stund?
    Noen som har noen??

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Sitter og kikker litt inne på Playstation Store nå..
    Har lastet ned GRan Turismo, Tekken og Resistance Fall of man..
    Men er det noen spill som er verdt den lille 50 lappen de koster..

Noen morsomme spill som varer en stund?
    Noen som har noen??
    Ikke kjøp Grip Shift. Så ut som PS sin versjon av Trackmania, men er 10000000% dårligere. Det underholder litt, men styring av bil osv er ekstremt elendig. Er glad det var såpass billig, hadde jeg sett det til 595,- ved kjøp av PS3 så hadde jeg tatt det, men slapp heldigvis å kaste bort så mye penger.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Har et problem med PS3'en min: Når jeg prøver å velge audio output til HDMI får jeg connection error, den sier jeg må koble til riktig enhet og skru på enheten. Noe som jeg har gjort.

Hva velger du som alternativ, bitstream eller PCM. Du må velge PCM.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av valgene jeg har fra Sound setup velger jeg Linear PCM (det står ikke bitstream der engang), bitsream kan jeg kun velge ut ifra BD/DVD-menyen.

Når jeg gjør dette i manual velger jeg de formatene som den skal takle og trykker OK --> No sound
    Om jeg velger 'automatic' får jeg som jeg skrev i 1. post en feilmelding: Connection error.
    Rare greier det der altså.

partyboynr1: Har du, eller tenker du på å laste ned Tekken? Dette spillet er vel prisen på 80(?) NOK.
    Hvis ikke går Lemmings og Super rub a dub for 40 NOK hver. Fete spill begge to =)

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke noe problem!

Jeg kjører ps3 på benq,og forer den med 1080i. kan ikke si noe annet enn at bildet er genialt bra og gleder meg til den ny softwaren kommer da blir bildet progressivt i tillegg!!!

Kjør på!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Jeg har også 5200ES og har ikke noen problemer med å få lyd fra PS3 til 5200ES via HDMI. Du kan jo sjekke lydinnstillingene i PS3 sin oppsettmeny.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det for noe tull at PS3 ikke sender ut 720p med BD? Jeg har akkurat kjøpt den, og har tenkt til og kjøpe en billig LCD (26"-32") om en mnd ca. Betyr det at jeg mest sansynlig ikke får HD oppløsning i det hele tatt når jeg ser BD på en TV med 720p?

Må få dette inn med teskje:-D

For øvrig veldig fornøyd med den!

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Hva er det for noe tull at PS3 ikke sender ut 720p med BD? Jeg har akkurat kjøpt den, og har tenkt til og kjøpe en billig LCD (26"-32") om en mnd ca. Betyr det at jeg mest sansynlig ikke får HD oppløsning i det hele tatt når jeg ser BD på en TV med 720p?
    Joda, du får HD.
    Send ut 1080i fra PS3 som TV'en din så skalerer ned til 720p.

Side 62 av 250 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •