Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 250 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 4992
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bilprodusentene er meget skeptiske til det pga. dårlig reklame. Kazunori Yamauchi som er Polyphonys president sier det selv at det blir skader på bilene i neste versjon. Og ganske omfattende og. Det blir også skader på banene, f.eks krasjer du i et rekkverk, ødlegger du rekkverket og. Krasjer du i et tre, brekker treet osv. Det vil også bli dyr på baner i f.eks afrika osv.

Men det mest sjokkerende var at det tok 1 måned å produserre en bil. Er det rart det tar tid?? men helt greit for meg, for dette blir rått!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk høre at spillene til PS3 kommer til å koste 800kr pr stk?! Det er jo helt sykt. Og de som mener at HD er tingen nå, for meg er det GOD spill opplevelsen som gjelder og de fleste spillene som har gitt meg det har ikke allverden av grafikk.

Syns Wii virker veldig spennende med de nye kontrollene. Mens PS3 er spennende på grafikkfronten (se hva de har fått til liksom..).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler sterkt på at spillene kommer til å koste 800 kr. Dette er rein spekulasjon fra mediene. Men med gærninger som Elkjøp og Lefdal så tror jeg de kommer til å havne på det samme som 360 spill.

For meg virker Wii totalt latterlig. Og når jeg så reaksjons tiden fra du fektet i virkeligheten til det kommer på skjermen så understrekte det dette bare mer... Møkkamaskin..

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God grafikk gir spilleinnlevelse og derfor god spillopplevelse.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    God grafikk gir spilleinnlevelse og derfor god spillopplevelse.
    Der er jeg ikke enig i, i det heletatt.

Satt å spillte igjennom The Dig The Dig - Wikipedia, the free encyclopedia og Full Throttle Full Throttle - Wikipedia, the free encyclopedia anno 1995 for noen uker siden og det er fremdeles et noen av de beste spillene jeg har spillt. Stemningen,lyden,plottet betyr mye mye mer enn et pent tre eller riffler i vannet for min del. Om spillet har flott grafikk så ser jeg på det som en bonus.

Counter Strike er vel også en bekreftelse på at flere deler den oppfatningen.
    Eller se på Singstar, Guitar Hero, Buzz! Selger som aldri før.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at spill med dårlig/utdatert grafikk ikke kan gi innlevelse eller gi spilleren en god opplevelse. I løpet av det siste året har jeg spilt klassikere som diablo (1996), diablo2 (1998), Final Fantasy VII (1997) og Final Fantasy VIII (1999).

Det jeg sier er at spill som har god grafikk gjør det mye lettere for folk å leve seg inn i spillet fordi barrieren mellom fiksjon/fakta blir mindre og mindre.

Copy+paste fra et annet forum:

Jeg elsker kritikken mot PS3. Man har Wii-fans som sier at "omfg grahix sux! Gameplay ruuler", så har man X360-fans som sier "haha, i dette spillet har x360 bedre grafikk enn PS3, så derfor er x360 den beste konsollen".

Her er fasitsvaret (for de som er interessert i det):

1. Svake spill med glimrende grafikk forblir svake. (Eksempel: Need for Speed: Underground)
    2. Sterke spill med dårlig/utdatert grafikk forblir sterke. (Eksempel: Fahrenheit... samt alle gamle klassikere som etter dagens mål har dårlig grafikk)
    3. Sterke spill med glimrende grafikk blir legendariske (Eksempel: Oblivion, God of War, Resident Evil 4)

At et spill har glimrende grafikk er ikke noe negativt, selv om man kanskje skulle tro det når man hører hvor iherdig Wii-fans preker dette. Ja, i enkelte tilfeller så bruker spillutviklerne grafikk som en måte å skjule at spillet er rævva, men det er ikke så ofte som dere skal ha det til, og det er slettes ikke i alle tilfeller!

For det andre vil jeg også si at gameplay og grafikk er ikke motsetninger; at den ene ikke ekskluderer den andre.
    i. Det går an for spill å ha *både* god grafikk og god gameplay. Det er ikke slik at Wii-spill har bare god gameplay og PS3-spill har bare god grafikk. Det er faktisk mulig for PS3-spill å inkludere begge disse elementene! At jeg er nødt til å forklare dere dette er jo **** meg så tåpelig. Det er jo så innlysende at jeg forstår ikke hvordan folk kan tro på og preke disse åndsvake stereotypene!

ii. Grafikk og gameplay er ikke to adskilte elementer. De inngår i hverandre. God grafikk gir spilleren en mer intens opplevelse og innlevelse i spillet, noe som forbedrer gameplay.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par riktige punkter utenom synsingen av spill selvfølgelig.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes man blir mye mer innvolvert i spill med BRA grafikk. Se her for eksempel: ToTheGame - Screenshots of Gran Turismo 5 (PS3) . Gran Turismo 5 blir helt sinnsykt når det kommer om 2 år! ...skal komme om 2 år, GT4 ble jo utsatt et par ganger..hehe

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Tviler sterkt på at spillene kommer til å koste 800 kr. Dette er rein spekulasjon fra mediene. Men med gærninger som Elkjøp og Lefdal så tror jeg de kommer til å havne på det samme som 360 spill.

For meg virker Wii totalt latterlig. Og når jeg så reaksjons tiden fra du fektet i virkeligheten til det kommer på skjermen så understrekte det dette bare mer... Møkkamaskin..
    Greit at du er fanboy, men du kan jo prøve å se ting LITT objektivt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Greit at du er fanboy, men du kan jo prøve å se ting LITT objektivt

Det er noe positivt med alle konsoller, både Ps3, Xbox 360 og Wii, var egentlig litt skeptisk til at Nintendo skulle ha lave maskin spesifikasjoner, men etter spillbarheten så ser det faktisk ganske morsomt ut, jeg kommer nok til å kjøpe både Wii og Ps3, xbox 360 har jeg.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.
    Jeg har aldri skjønt greia med at man bare kan like èn konsoll...Det er jo ikke akkurat fotballag det er snakk om?
    Ja takk, alle tre, sier jeg

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

play 3, første blue ray HD og spill med hdmi?

Hei

Vurderer om play 3 skal bli min første HD film maskin med spill med bruk av hdmi mot min tx200

Hva sier dere kommer GTA play 3 blir det bare konge liker det spillet mer og mer.

kan jeg da begynne å se HD filmer blir alt topp ønsker alt via hdmi, gleder meg til første tuner med hdmi

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vanskelig å svare på dette da komma er fraværende :-P

Men bare nevner at Gran Turismo HD er IKKE Gran Turismo 5. Misforståelser der... 5ern blir vanvittig. Se tideligere innlegg...

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Men bare nevner at Gran Turismo HD er IKKE Gran Turismo 5. Misforståelser der... 5ern blir vanvittig. Se tideligere innlegg...
    Gran Turisimo HD (ikke GT5 altså) er forøvrig kansellert. Kanskje like greit med tanke på at man måtte kjøpe alt innholdet i spillet separat.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, er det sant? Er jo nøyaktig det samme som skjedde med GT2000 for seks år siden. Polyphony er ikke akkurat uforutsigbare.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    Gran Turisimo HD (ikke GT5 altså) er forøvrig kansellert. Kanskje like greit med tanke på at man måtte kjøpe alt innholdet i spillet separat.

Hva mener du, kjøpe alt inneholdet separat?

Jeg hater at man må betale for ekstra biler i Project Gotham Racing 3 :evil: Skulle tro at dem med vilje dropper å fylle spillet med titalls gromme biler, for så å ta 1 $ per bil etter det. F.eks. 4 millioner solgte PGR3 spill x 1 $ hver...

2100 marketplace points til 250 kr = 0.12 kr pr points (0.12 kr x 60 points for en bil = 7.2 kr pr bil...)

Alt koster penger for tiden, og Microsoft tar seg godt betalt... Men hva kan jeg si, jeg er en sucker for biler og skal kjøpe nettverksadapter snart for å fylle på med enda flere biler hehehehe...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noe om at Gran Turismo HD er kansellert, men har hørt at spillet blir gratis en periode... Men skjønner godt at de kanselerer det da det er mye jobb i tillegg til jobben med GT5. Så sats heller ALT på GT5 og lag enda en gang verdens desidert BESTE bilspill! Men NÅR GT5 kommer skal man ikke si sikkert. GT4 ble jo utsatt over et år...

EDIT: Ser ut som det bare blir en enkel demo i Japan.
    Sony hits brakes on Gran Turismo HD - PlayStation 3 News at GameSpot

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg å bli rimelig lei av å lese kommentarer i offisielle PS3 tråder (enten det er på AVSforum, Avforums eller her) om Xbox 360 eller Wii. Når jeg klikker meg inn på ett offisielt forum er jeg ikke her for å lese om hvor bra eller dårlige andre konsoller er i forhold til denne. Jeg er interessert i nyheter om den konsollen, teknisk, spill, etc..... Jeg DRITER i om 360 er bedre eller dårligere.

JA jeg skal ha meg en PS3 og ser frem til den. Den kommer nok stort sett til å brukes til Blu Ray, men SSX og GT også må også anskaffes. I tillegg elsker både jeg og kona (og venner) de forskjellige buzz spillene.

Så en liten kommentar om Wii. Den skal jeg også ha hehehe.... har prøvd iherdig å få tak i den de siste dagene her borte i London (hvor jeg bor nå). Men har gitt opp foreløpig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig helt enig. Ta og Kikk tilbake en side eller 2. der finner du en hel haug undertegnede har skrevet.. :-D

hva om moderator/adm ryddet litt opp i tråden?

SSX i 1080p blir nok ganske så heftig! Tenk på fjellene, bakkene, landskapet osv... ahh. herlig, samtidig som man tar en inverted spaghetti 1800 to fakie monster osv. :-P SSX er rått!

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Hva mener du, kjøpe alt inneholdet separat?
    Det var planlagt to versjoner av spillet. En billigversjon som skulle koste rundt halvparten av det vanlige spill koster, men uten noen biler eller baner. I tillegg skulle det være en premium versjon som hadde to baner og 30 biler. Alle baner og biler som ikke følger med måtte kjøpes i tillegg online. 750 biler til mellom 50 cent og 1 dollar pr. stk, og 50 baner mellom $1.50 og $4.50 pr. stk.
    Kunne blitt ganske dyrt...

En av mange artikler om dette:
    Gran Turismo HD: Two Versions, Tons Microtransactions news from 1UP.com

Men nå er det kansellert, og jeg regner ikke med at GT5 kommer til å bruke samme modell ettersom det var mye negativ omtale etter at de offentliggjorde detaljene rundt GT HDs prismodell. Med frigjorte ressurser kommer vel forhåpentligvis også GT5 litt tidligere enn opprinnelig planlagt.

EDIT: vi er vel kanskje litt off topic nå forresten, dette er jo forumet for HW diskusjon, ikke for spill..

Side 6 av 250 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •