Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 4992
    Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lennon
    (Men skalaen er -10dB - +6dB , så 60-10dB gir en laveste dB på 50 antar jeg)
    Hvet ikke hvor langt ned den digitale går.

Har den digitale, den starter på 60-10db den også. Min PS3 slår ikke ut på denne, men XBOX360 tillater seg å flytte luft på dette nivået :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hva er det som evn. bråker på PS3? Er det viften eller drivverket? Med de hastighetene de oppererer med i dag på drivverk, er det rart om ikke det støyer endel når det først setter i gang.

Det er ett jevnt sus fordi viften pumper (varm) luft ut.
    Det er ingen som sier at det ikke skal komme støy fra viften eller at
    cpu etc etc ikke trenger avkjøling.
    Problemet er
    1) Det støyer mye mer enn hva SONY har gått ut med at den skal gjøre
    (skulle være like stille som PS2 slim ca. 22dB???)
    2) Det støyer selv om en ikke gjør noen ting med maskina(spiller ,ser film etc)
    3) Når den først er har økt i turtall (flere trinn) senker den sjelden turtallet
    igjen selv om en slutter å spille,se film etc etc..

Hva problemet egentlig er er det vel ingen som hvet - det er ikke lett å
    fine ut av uten å ha erfaring med testing og adgang til måle instrumenter

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Jeg syntes det er nesten helt vilt at noen gidder i det hele tatt å diskutere ang vifte "støy". Den "støyer" jo pokker mei ikke. PS3 er en kraftbombe, den summing er tegn på at den "puster/lever" :-D å hvis litt summing kan betraktes som "støy", da er det mange ømfintelig ører ute å går. Meningsløs diskusjon spør du meg. Alle ting med litt futt i har en vifte, det er jo pga at det må kjøles ned, å da summer det litt. Men ikke noe "STØY" .

PS3 it's ALIVE!:-D
    Du har kanskje en PS3 som er av de "stille" du da?. Hører du 3 eller flere viftenivåer ved å starte kald maskin å gå direkte inn i Folding? Det er iallefall forskjeller på PS3 maskinene

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører 2 eller 3 vifte nivåer når den starter opp mens jeg holder hodet inntil ps3'en. Men det stabiliserer seg å går vel til nivå 2 eller 1. Er ikke helt sikker der. Kan ikke høre noe lyd når jeg sitter i soffaen.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Det støyer mye mer enn hva SONY har gått ut med at den skal gjøre
    (skulle være like stille som PS2 slim ca. 22dB???)
    Det var ikke Sony som kom med den uttalelsen, de har ikke sagt noe om støynivå. Sammenligningen med slimline PS2 kom fra diverse uavhengige testere.

2) Det støyer selv om en ikke gjør noen ting med maskina(spiller ,ser film etc)
    3) Når den først er har økt i turtall (flere trinn) senker den sjelden turtallet
    igjen selv om en slutter å spille,se film etc etc..
    Enig, akkurat det er litt irriterende. Om den først har fått litt fart på seg virker det ikke som om vifta gir seg før man slår av maskinen. Ikke det at volumet er plagsomt høyt, men ville ikke hatt den på i standby med mindre jeg hadde noe musikk på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Pogwaq]Det var ikke Sony som kom med den uttalelsen, de har ikke sagt noe om støynivå. Sammenligningen med slimline PS2 kom fra diverse uavhengige testere.

Sjekk denne presse releasen fra Sony Pogwaq

PlayStation.com - News - Press Releases - PLAYSTATION®3 LAUNCHES ON NOVEMBER 17, 2006 IN NORTH AMERICA

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai, hadde ikke fått med meg den der nei. Har de kommet med noen uttalelse i ettertid, angående støynivå?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører så vidt ps3en min når det ikke er noe musikk/lyd på spilla. Jeg merka det ikke en eneste lyd før jeg slo av pcen som står i den andre enden av rommet (ca. 5-6 meter). viftelyden er uansett langt ifra plagsom. Kanskje jeg er heldig, men så blir jeg ikke plaget av sånne lyder uansett.

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å ta denne diskusjonen i den tåden det hører hjemme????? Så slipper vi som ikke bryr oss, å lese gjennom alle postene om all støyen...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte rykte på en fest i helgen at Universitetet i Bergen har byttet ut en "superdatamaskin" med tre stykker playstation 3!

edit:
    jeg søkte på nettet og fant
    Studentportalen ved UiB >> Nyheter >> Bruker Playstation 3 i undervisning (10.4.2007)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har Alien Vs Predator sone som har mulighet for å skjekke om filmen stanser når dere kommer til der hvor Predator lager et skjold av Alien hodet??

Min stopper og hakker noe jævli der, vil vite om det er filmer eller maskina mi som er problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble litt sjokkert i går, når jeg var å så etter en dvd å kjøpe.
    Det stod jo selvsagt en sony "gamestand" eller hva jeg skal kalle det der og jeg bare: wtf? hva er det dårlige formel-1 spillet der?

grafikken så helt elendig ut, så jeg lurte på om det hadde kommet enda et formel-1 spill til ps3.

Gikk nærmere, men? Det var jo samme formel-1 demo som jeg selv lastet ned fra playstation shop'en..

Hvorfor kobler de opp de "spille standene" med så dårlig kvalitet?
    Jeg vet ikke om det var dårlig LCD skjerm (sony), eller om de ikke har brukt hdmi.. men det var skikkelig dårlig i forhold til plasma-skjermen min.

Så ut som det ikek var noe antialiasing, det var liksom "tears" mellom feks speil og asfalt, samt asfalten manglet på en måte "dybde" i teksturen.

Litt vanskelig å forklare, men det så MYE dårligere ut, enn det gjør på min 42" plasma og den skjermen der var sikkert bare 26" elns.

Dårlig show-off by sony

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det samme jeg har observert, demoskjermene er helt elendig satt opp, grafikken ser direkte råtten ut. Tror nesten jeg skal spørre forhandler neste gang, hvorfor det er så dårlig satt opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kontroller

hei hvordan lader man opp kontrollern?
    trenger litt detaljer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kobler kontrolleren med usb-kablen til maskinen.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Jeg ble litt sjokkert i går, når jeg var å så etter en dvd å kjøpe.
    Det stod jo selvsagt en sony "gamestand" eller hva jeg skal kalle det der og jeg bare: wtf? hva er det dårlige formel-1 spillet der?

grafikken så helt elendig ut, så jeg lurte på om det hadde kommet enda et formel-1 spill til ps3.

Gikk nærmere, men? Det var jo samme formel-1 demo som jeg selv lastet ned fra playstation shop'en..

Hvorfor kobler de opp de "spille standene" med så dårlig kvalitet?
    Jeg vet ikke om det var dårlig LCD skjerm (sony), eller om de ikke har brukt hdmi.. men det var skikkelig dårlig i forhold til plasma-skjermen min.

Så ut som det ikek var noe antialiasing, det var liksom "tears" mellom feks speil og asfalt, samt asfalten manglet på en måte "dybde" i teksturen.

Litt vanskelig å forklare, men det så MYE dårligere ut, enn det gjør på min 42" plasma og den skjermen der var sikkert bare 26" elns.

Dårlig show-off by sony
    Det er mange slike stands som bare er satt opp med kompositt :shock:
    Det kommer sannsynligvis av at de som setter dette sammen ikke har peiling, og tror at de får HD bilde så lange PS3 og skjerm er HD..
    Veldig mange vet ikke at kompositt ikke takler mer enn 576i.
    En annen ting er og at det er eneste kabel som følger med i pakken.

Hvorfor i all verden har ikke sony levert med en HDMI kabel? Det kan jeg ikke skjønne, det er i allefall skivebom deluxe!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det er mange penger å hente på å selge dyre kabler. Det ser man forsåvidt ganske godt på dette forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål; Hva er den enkleste måten å overføre musikk/bilde/video-filer til den innebygde hdd i PS3? Eller er det alternativt bedre å sette opp en ekstern usb-disk?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    Du kobler kontrolleren med usb-kablen til maskinen.
    Man kan også koble den til en annen USB-port, f.eks. på PC'en, dersom man vil lade uten at PS3'en står på.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ikke å lese gjennom 50 sider for å se om svaret er der. Derfor: Kommer denne maskinen i sølvfarge? Noen som vet?

Side 56 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •