Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 250 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 4992
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig.. har faktisk ikke tenkt meg den problemstillingen der, men det høres sannsynlig ut ja. Særlig hvis Japan og USA skal være mettet før Europa salget starter. Dem har jo heller ikke satt en fast dato, mener jeg å huske, så jeg har selv begynt å tvile på mars 2007.

Hvis vi skal forsvare enda litt mer så er det jo lite vits å kjøpe en spillmaskin "før" sommeren... :-D Kommer uansett ikke til å kjøpe den med en gang. Venter til milepælene kommer..

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben i Oslo (MTg) har fått tak i en PS3 og innvitert medlemmer til å komme å spille idag! Jeg er påmeldt og skal jaggu meg få testa hvordan den funker aldri gleda meg så mye til en ting . Kommer med tilbakemelding senere i kveld!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 vs 360 vs Wii

Okei! Nå er alle sammen testet Først må jeg si at jeg og kompisen min var de aller første som fikk spille PS3:-D . Og jeg er utrolig imponert! Selvom spillet var dårlig (husker ikke navnet, men det var sånn biler og motorsykler) var grafikken det beste jeg har sett! utrolig dybdefølelse og farger. Den var satt opp med Hitachi PJ300 (eller hva den nå heter..), Classe elektronikk og B&W 803D Og den "nye" kontrollen var lettere enn den gamle og derfor deiligere og holde!

360 var som alle vet veldig god, men grafikken var ikke helt på høyde med PS3 (det er ikke snakk om mye forskjell, og de ble spilt på samme PJ), men det var fetere spill.

Wii var dessverre en stor skuffelse (no offence til de som vil ha den). Jeg har spilt PS2 spill med bedre grafikk (Gran Turismo 4) enn Wii og Zelda som ble spilt her. Nintendo har tydeligvis ikke fått med seg at det er HD som gjelder.
    Det "nye" konseptet til Nintendo med at man beveger armen for å sikte osv, er ikke så veldig nytt da det minnet veldig om Eye Toy til PS2. Synes også at Eye Toy er bedre fordi man ser seg selv som gjør ting, og man slipper og holde i en kontroll, men det er dårlig med spill på den fremfor Wii. Jeg tror også at man blir veldig lei av å måtte bevege så mye på armen hele tiden på hvert eneste spill.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    360 var som alle vet veldig god, men grafikken var ikke helt på høyde med PS3 (det er ikke snakk om mye forskjell, og de ble spilt på samme PJ), men det var fetere spill.
    Da har du vært heldig!

Men skjønner ikke helt hva du mener her. Dersom du har sett på spillet Motorstorm på PS3 og synes denne grafikken var bra, er jo det fint. Men å da se på et annet spill på 360 og konkludere med at 360 har dårligere grafikk, blir vel noe feil å si.

Sett opp XBOX360 sammen men en god DLP- eller en SXRD projektor og sett på spillet Gears of War - så regner jeg med at inntrykket rundt grafikken til de to konsollene hadde vært noe annerledes.

Foreløpig er det ingen indikasjoner på at PS3 vil ha bedre grafikk enn 360...

MEN, fikk du noen demo på Bluray-film?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, mente egentlig at Motorstorm hadde bedre grafikk enn et bilspill de hadde på 360 (Gotham Racing???) (på en NAD 40" LCD tv). Gress og annet landskap var høyder over 360! På Xbox360 var gresset kun som en grønn matte, mens tilsvarende gress på PS3 hadde forskjellige farger og svaiet såvidt i vinden (høyt gress).

Jeg spilte Gears of War på 360, og der var grafikken rå men syntes det ble feil å sammenligne et dårlig bilspill med et kjempe bra og populært skytespill

edit: ingen av konsollene hadde verdens beste PJ så fikk nok ikke utnyttet potensialet i noen av dem..

Og nei, fikk ikke noen BlueRay demo

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3

Har spilt XBOX og PS1 og PS2. Har prøvd litt XBOX 360, men ikke mye. Har aldri likt XBOX, så for meg er valget så enkelt :-D Det betyr ikke at jeg kommer til å kjøpe PS3 med en gang den kommer, det svir for mye i lommeboken!

Men, jeg stoler rett og slett på at Sony har brukt lang tid på å gjøre ferdig konsollen ikke fordi de vil være snille og dele ut markedsandeler til Microsoft eller Nintendo, men fordi de lager den kuuleste konsollen! De som er forutinntatt negative til PS3 eller viser til de mest skeptiske artiklene om PS3 bør jo heller skryte av XBOX i XBOX tråd enn å være så negative mot PS3. Til og med lygren er her litt snever når han kommenter "..brukermessige svakheter" ved PS3. Det er ikke sikkert alle bryr seg om PS3 scalerer opp DVD eller ikke, eller om den er 100% bakoverkompatibel.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baffen
    Har spilt XBOX og PS1 og PS2. Har prøvd litt XBOX 360, men ikke mye. Har aldri likt XBOX, så for meg er valget så enkelt :-D Det betyr ikke at jeg kommer til å kjøpe PS3 med en gang den kommer, det svir for mye i lommeboken!

Men, jeg stoler rett og slett på at Sony har brukt lang tid på å gjøre ferdig konsollen ikke fordi de vil være snille og dele ut markedsandeler til Microsoft eller Nintendo, men fordi de lager den kuuleste konsollen! De som er forutinntatt negative til PS3 eller viser til de mest skeptiske artiklene om PS3 bør jo heller skryte av XBOX i XBOX tråd enn å være så negative mot PS3. Til og med lygren er her litt snever når han kommenter "..brukermessige svakheter" ved PS3. Det er ikke sikkert alle bryr seg om PS3 scalerer opp DVD eller ikke, eller om den er 100% bakoverkompatibel.
    Jeg er helt enig! Kunne ikke sagt det bedre selv!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man kan bruke Buzz på Ps3? og Singstar?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg har hørt har ps3 en fullverdig ps2 innebygd for å ta seg av bakoverkompatibiliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Av det jeg har hørt har ps3 en fullverdig ps2 innebygd for å ta seg av bakoverkompatibiliteten.
    Det stemmer! Men noen har opplevd problemer med bakoverkompatibiliteten. F.eks Guitar heros funker visst ikke, etter det jeg har hørt, men kommer helt sikkert noe som er mer tilpasset ps3. Får man håpe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som veit om det kommer til å være soneinndeling på spill på den japanske versionen? Har ikke fått noe skikkelig svar der...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krispo
    Noen som veit om det kommer til å være soneinndeling på spill på den japanske versionen? Har ikke fått noe skikkelig svar der...
    Var det ikke slik at den var regions/sonefir da eller tar jeg feil her! hmm... mener å huske at jeg har lest det et sted...

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer på spillene, men ikke på Bru-Ray-Praya. Filmene er soneinndelte.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnusha
    Var det ikke slik at den var regions/sonefir da eller tar jeg feil her! hmm... mener å huske at jeg har lest det et sted...
    Det er soner på spillsiden av PS3 også, men Sony har sagt at de ikke krever regionslåste spill, men overlater til den enkelte utgiver om de skal sonebegrense utgivelsene sine.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i London nettopp. Kjøpte meg det helt nye Playstation UK bladet. Her står det UTROLIG mye nyttig informasjon om PS3, mye du veit fra før og MYE du ikke veit. Kan legge ut et lite sammendrag hvis ønskelig? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA, det er veldig ønskeli!
    All info er go info for meg ivertfall

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg får litt tid snart... ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det vi kan forvente ved PS3 lansering:
    - Lanseringen i mars er noe usikker, ikke ha alt for store forhåpninger om mars lansering.
    - "Restocking" tar ca 1 måned. (altså et nytt lass med PS3 maskiner). Så får du ikke din på lanseringsdag må du forvente å vente ca. 1 måned.
    - PS3 vil støtte HDMI 1.3 og kan kjøre høyoppløste lydformater fra Blu-Ray og spill via HDMI.
    - Harddisken kan lett oppgraderes. 250, 500 eller 750 GB om du vil.
    - Rumble funksjonen er byttet ut med Sixaxis, altså bevegelses følingen. Noen spill vil bruke denne funksjonen på enkelte ting, andre vil bruke den på alt. Den kan skrues lett av hvis du liker å spille vanlig.
    - Det kommer et HD Eyetoy kamera som kan også brukes til chatting og som vanlig kamera.
    - Det er slideshow funksjon som bruker 3D mimics, som f.eks at bildene blir slengt i bestemt rekkefølge ned på et bord. Alt i 1080p
    - Du kan rippe musikk, AAC, MP3 og ATRAC støttes. Du kan velge å bruke en meget heftig visualizer som viser alt mulig på skjermen, selvfølgelig i 1080p
    - Playstation Network er gratis.
    - Playstation Store blir virkelig det store! Her skal det være mulig å kjøpe filmer, musikk og du kan kjøpe ting til spillet ditt: f.eks nye levler, våpen, biler, dekk, tuning, styling osv. Så og si alt. Du kan også kjøpe nye sanger til Singstar. Alt dette for 20p pence og oppover. (norsk pris ikke satt) Enkle spill og spill lagd av mindre firmaer tilgjengelig. Sony vil også etterhvert legge ut HD-filmer for leie!
    - PS3 støtter opp mot 40 spillere online, i tilegg til rankings, video, text og voice chat.
    - Nettleser vil støtter det meste av nettsider, f.eks flash osv. Den vil støtte myspace og Youtube også!
    - PS3 demoer skal legges ut. Gratis foreløpig.
    - Sony skal legge ut HELE PS1 katalogen slik at du kan laste dem ned å spille dem på din PSP!
    - Spillene ligger på Blu-ray discs. Resistance: Fall of a man er allerede oppe i i over 20 gb.
    - Overoppheting er ikke et problem, hvertfall ikke meldt fra om tilfeller enda.
    - Prisen kommer ikke til å synke før desember 2007. Men en mindre priskrig blir det nok...
    - Importering er IKKE anbefalt
    - Spillene vil etterhvert gå over på 50 gb BR disc. Gran Turismo 5 vil nok være den første som bryter 25 gb barrieren.
    - Sony jobber med muligheter for opptak, fra f.eks spill osv.
    - Det vil være 20-25 spill tilgjengelig ved lansering i Europa.
    - Det virkelig gode spillene kommer i 2-3 wave..
    - Det vil komme en stor firmware oppgradering ved Europa lansering.
    - PSP vil bli sømløst integrert. HEr kan du laste ned og spille dine gamle PS1 spill.
    - Det blir selvfølgelig Linux støtte for de som ikke klarer seg uten...
    - PS3 vil støtte opp til 7 kontroller via bluetooth
    - Mulighetene i framtida blir helt vanvittige!

Gran Turismo HD og GT5:
    - Dette blir gratis en periode.
    - Du får med 30 biler og 2 baner.
    - De skal legge ut 770 biler og 51 , noe nytt men det meste fra Gran Turismo 4 (som er HD-klargjort) som du kan kjøpe på Playstation Store. Pluss flere nye. F.eks Ferrari er endelig med! Du kan så klart prøvekjøre bilene før du kjøper dem. Bilene koster fra 20 til 90 pence. Baner koster 2-3 pund. De skal også legge ut 44.000 deler (!) til bilene.
    - Det blir skader på biler!
    - GTHD vil inneholde en smakebit på Gran Turismo 5.
    - Det skal virkelig bygges opp mot Gran Turismo 5.
    - GT5 kommer i december 2008, men forvent utsettelser (med tanke på lansering av GT3 og GT4).
    - Mulighetene vil bli helt vanvittige her og

Tror det skulle være det. Spør hvis det er noe mer, så kan jeg prøve å finne et svar.. ;-)

For meg virker dette som en total grusing av Xbox 360 om ca. 1 års tid...

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du lest at det vil bli skader på bilene i GT5? Var så sikker på at de var imot det.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært fint å kunne skjære motoren igjen på bilspill.

Side 5 av 250 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •