Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 250 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 4992
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1080i/720p

Jeg får fint 1080i og 720p på både tv og PJ med component kabelen til sony(den jeg brukte på PS2 også) får ikke prøvd 1080p da ikke tv og pj støtter det...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Du får ikke nødvendigvis bedre bilde, men skal du se BD film må du ha HDMI for å få 1080p oppløsning ut ifra PS3. Hvis ikke tror jeg den sender ut 576i, ihvertfall ikke 1080p/i.
    Som sagt var det filmer jeg refererte til angående 1080p/i og ikke spill.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens

Kjøpte PS3 før helga, men har ikke rukket å koble opp enda. Det jeg lurer på er hvordan man skal stille inn lyden på PS3 og eller receiver (Yamaha RX-2700) hvor jeg skal kjøre HDMI fra PS3 til receiver og fra receiver til plasma, så folkens hvordan skal jeg stille inn for å få best mulig lyd med den filmen som var med PS3 "Talladega nights)?

Takk på forhånd

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Hei folkens

Kjøpte PS3 før helga, men har ikke rukket å koble opp enda. Det jeg lurer på er hvordan man skal stille inn lyden på PS3 og eller receiver (Yamaha RX-2700) hvor jeg skal kjøre HDMI fra PS3 til receiver og fra receiver til plasma, så folkens hvordan skal jeg stille inn for å få best mulig lyd med den filmen som var med PS3 "Talladega nights)?

Takk på forhånd
    Koble PS3 til receiver med HDMI, gå inn i menyen på PS3 (tror det er BD/DVD setup men er ikke helt sikker i farten) og sett lyd over HDMI til 'PCM'. Koble så receiver til plasma via HDMI.

PS3 vil nå dekode lyden, og sende den som ukomprimert PCM til recieveren din som så tar seg av resten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk PS3'en min på lørdag. Har ein Pioneer VSX-1016V-K receiver med HDMI, men eg fikk ikkje bilde gjennom receiveren. Mistenker HDMI kabelen mellom PS3 og receiver... har fått lånt med meg ein ny idag (ikkje test enda) Noen som har PS3 og pioneer receiver, og har fått til bilde gjennom receiveren? Kabelen frå receiver til projektor er OK. Plugger eg den i PS3'en så får eg bilde (det eg har brukt no i helga) Frå HTPC (DVI>HDMI kabel) så funker det og gjennom receiveren.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Koble PS3 til receiver med HDMI, gå inn i menyen på PS3 (tror det er BD/DVD setup men er ikke helt sikker i farten) og sett lyd over HDMI til 'PCM'. Koble så receiver til plasma via HDMI.

PS3 vil nå dekode lyden, og sende den som ukomprimert PCM til recieveren din som så tar seg av resten

Mange mange takk

Får virkelig håpe at jeg får BÅDE lyd og bilde og ikke bare bilde som noen får. Angående HDMI kabler, er det virkelig slik at man på noen kun får bilde og ikke lyd?, dette høres jo merkelig ut for å si det mildt

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunden34
    Fikk PS3'en min på lørdag. Har ein Pioneer VSX-1016V-K receiver med HDMI, men eg fikk ikkje bilde gjennom receiveren. Mistenker HDMI kabelen mellom PS3 og receiver... har fått lånt med meg ein ny idag (ikkje test enda) Noen som har PS3 og pioneer receiver, og har fått til bilde gjennom receiveren? Kabelen frå receiver til projektor er OK. Plugger eg den i PS3'en så får eg bilde (det eg har brukt no i helga) Frå HTPC (DVI>HDMI kabel) så funker det og gjennom receiveren.
    Jeg har ps3 koblet til ax4'en min, og har ikke hatt noe problemer med dette. Har da 1 m. supra hdmi fra ps3 til ax4 og en 10 m. fra ax4 til pj. Regner med at du har sjekket oppsettet i menyen og satt opp riktig inngang? Mener også å huske at ikke alle enheter kan settes opp til å motta signal inn på hdmi-inngangen, men denne tabellen finner du i bruksanvisningen evt. Sjekk evt om du får bilde ved å koble hdmi-kabelen din inn på den porten du nå får bilde fra htpc'n din... Hvis du får det, er det mest sannsynlig et problem i oppsettet på recieveren din.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

koble

oki takker torsteinh

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunden34
    Hvis PS3 står på 1080p så takler ikke forsterkeren det på annet enn Through innstillingen. Hvis du har satt forsterkeren til å omgjøre signaler til f.eks. 1080i så vil den ikke sende 1080p videre. Slik er det i hvertfall på min AX4-ASi

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har forsøker å koble min PS3 til min Sanyo PLV-Z4 med en QED HDMI kabel, men får bare blue screen, noen som har noen forslag/gode råd?

mvh
    Tim

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert blitt spørt om før.. Men tar sjansen:
    Hvordan er det med minnekortene til PS2, går det ann å overføre savingene fra PS2 til PS3???

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Sikkert blitt spørt om før.. Men tar sjansen:
    Hvordan er det med minnekortene til PS2, går det ann å overføre savingene fra PS2 til PS3???
    Leste dette en plass på nettet:

Det er ikke mulig å koble PS2 minnekort inn i selve PS3 maskinen, men man får kjøpt en adapter så man kan overføre PS2 minnekortene over til PS3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant artikkel i the times idag:

PS3 addresses matters of life and death-Business-Industry Sectors-Technology-TimesOnline

"Games analysts in Tokyo said that the computing power of Sony’s machines could be considerably underexploited by games manufacturers."

Lover godt for fremtiden.

F.eks. oppskalering av DVD bør ikke være noe problem.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppskalering kommer, det er bekreftet av Phil Harrison i Sony..

Britax: har du prøvd enda? jeg har en 708 som støtter 720p og 1080i, bør jo funke å bruke en konverteringsboks da?`Noen gode alternativer på slike bokser?
    -totto

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Oppskalering kommer, det er bekreftet av Phil Harrison i Sony..

Britax: har du prøvd enda? jeg har en 708 som støtter 720p og 1080i, bør jo funke å bruke en konverteringsboks da?`Noen gode alternativer på slike bokser?
    -totto
    Har bare prøvd litt, men det er med HDMI til HDMI->RGBHV konverter.
    Hvis din har komponent inngang som støtter 720p/1080i, så trenger du bare en Multi AV -> komponent kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

shoppe fra europa

nok et bevis at jeg kjøpte fra us shoppen

BETALING UTLAND PLAYSTATION NETWORKUSD 21,66
    skal kjøpe sonic neste gang jeg

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av t3hell
    Hei,

Jeg har forsøker å koble min PS3 til min Sanyo PLV-Z4 med en QED HDMI kabel, men får bare blue screen, noen som har noen forslag/gode råd?

mvh
    Tim
    Hvis du har stilt din PS3 til å vise 1080p ut så er det ikke sikkert at din Sanyo støtter denne oppløsningen.Du vil da ikke få noe bilde.
    Skru av 1080p på PS'en eller oppgrader software på projektoren (hvis det går).

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å komme meg på nett her, men sliter litt. Mulig dette kan være problemet:

For å kunne benytte seg av tjenestene som studentbynettet åpner for, så må man autentisere seg (bekrefte at man er en gyldig bruker) mot nettet. Dette gjøres ved bruk av 802.1X
    Støtter PS3 802.1X, eller bør jeg begynne å lete etter et nytt sted å bo? :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Prøver å komme meg på nett her, men sliter litt. Mulig dette kan være problemet:

Støtter PS3 802.1X, eller bør jeg begynne å lete etter et nytt sted å bo? :P
    Ja det skal den gjøre. Kanskje du trenger en WEP nøkkel eller noe sånt?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ber aldri om det, men får timeout hver gang jeg prøver å hente en IP.

Edit: Det er snakk om kabel altså, trådløst går iallefall ikke.

Side 43 av 250 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •