Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 250 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 4992
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sammenligning av Call of Duty 3 på PS3 og XBOX360 var heller ikke positivt for Sony.

Lite utdrag:

"So what we're going to do instead is to delve into the differences between the two versions and detail the ways in which the PS3 version is better, or worse, than its 360 sibling. The short answer? Much to our chagrin, it's mostly worse."

"One last point of comparison that we would like to make between the PS3 and Xbox 360 versions: the graphics are better on the 360. It's shocking but true."

Review: Call of Duty 3 for PS3 on Gamepro.com.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder spill så kommer vel de beste spillene etter at PS3 har vært på markedet en god stund. GTA4 som jeg vet flere ser frem til kommer jo ikke før godt etter sommerferien 2007. Neste Grand Turismo spillet kommer vel ikke før nærmere jul 2007? Leste også at Assasin Creed ville bli utsatt en god stund, så som sakt, vi må nok vente på de beste spillene. Var da ikke noe serlig godt utvalg av spill når XBOX 360 kom heller. Er det ikke alltid slik at vi må vente på de beste spillene a?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør bare skuffelsen enda større. Nå som 360 har fått sin Gears of War, burde også PS3 hatt noe helt spesielt ved lansering. Resistance Fall of Man ser visst nok bra ut, men ikke spesielt next-gen.

Å vente bort i mot ett år til på gode PS3-titler, gjør det for meg ganske uaktuelt å kjøpe PS3 i mars 07...

Da blir det heller 360 og GOW
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er jo riktig det at 360 også har blitt forbedret etter lansering, men det er skuffende at PS3 ikke er bedre enn som omtalt. Det er tross alt over 1 år siden 360 kom, og Sony lovte at PS3 ville være milevis bedre enn MS. DET stemmer jo ikke.

Nå som HDDVD add-on har fått så gode omtaler, poster jeg den første skikkelige PS3 Bluray playback omtalen jeg har lest. PS3 var bedre enn Samsung BD (1.firmware), men ikke helt som en stand-alone Bluray. PS3 har ingen bildekrets og alt gjøres i Cell-prosessoren.

Skuffende at den ikke sender ut 1080p24, men kun 1080p60. Det er vel ikke å utnytte Bluray-formatet til det fulle, men...

In-depth: The PS3's Blu-ray Movie Experience Reviewed | PS3 News | GamePro.com
    Nå er det vel ikke mange (om noen) av de HD-DVD eller Blue-ray spillerne som er lansert eller som kommer til å bli lansert i nær fremtid som sender ut 1080p24.

Jeg hadde derfor ikke forventet 1080p24 ut, men at PS3 ikke oppskalerer standard DVD filmer synes jeg er skuffende!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er jo at Gears of War kom ut nå ca et år etter at Xbox 360 kom ut. Da må vi jo tåle og vente et år på de beste spillene til PS3 og.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innen den tid har vel kanskje 360 kommet med noe som er enda bedre igjen....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt uenig. Da Killzone2 ble vist på messa i 2005 og PS3 da skulle verdenslanseres mars 06 - ga Sony en smakebit på hva next-gen spill var. Hadde PS3 kommet våren 06, og vi måtte vente til desember med gode titler; så hadde jeg skjønt det.

PS3 ble forsinket nesten 8 mnd, da regnet jeg med at flere fete titler nå var på plass. Spillutviklerne fikk vel ikke PS3-hardware å jobbe med nå i november? Og forsinkelsen er pga manglende blå-laser, ikke Cell-prosessorer.

Jeg lurer på hvilke spill som hadde kommet dersom den hadde blitt sluppet i mars i år som først antatt...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig overrasket (eller, egentlig ikke, men litt) over at det ikke har kommet mange gode spill til PS3 enda. Spillene som kom på xbox 360 launchen (Perfect Dark Zero, Kameo, Project Gotham Racing 3, Call of Duty 2 for å nevne noen) var faktisk veldig gode spill.

Så når jeg nå sitter med Gears of War som lett er det beste spillet jeg har sett på konsoll, og ikke blir overbevist overhodet av noe av det PS3 har lansert sålangt, (Super 1080p, 60FPS perfectly gyrocontroller med lifelike graphics og egen ryggmassasje av en snerten out of the box japansk massøs), så er det godt å ha solgt en liten del av sjela til Microsoft som (endelig) leverte ordentlig next-gen gameplay, grafikk og physics.

Jeg har ikke testet eller sett en PS3 i virkeligheten før, men utifra hva jeg føler responsen er på diverse spillsider og utifra hva Sony lovte oss kan man vel ikke si launchen gikk helt som ønsket..?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oba: hæ.. klarer de ikke upscale dvd'er? da er det hvertfall noe MØL! det burde de klare innen mars!

Hvordan går det med reversed playback på ps1/2-spill? hørte det hadde problemer med visse spill, men at det ble fikset med firmware..

hmm

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    oba: hæ.. klarer de ikke upscale dvd'er? da er det hvertfall noe MØL! det burde de klare innen mars!

Hvordan går det med reversed playback på ps1/2-spill? hørte det hadde problemer med visse spill, men at det ble fikset med firmware..

hmm
    Nei, i følge flere tester jeg har sett oppskalerer ikke PS3 standard DVD.

Fra Gamepro testen som SVS! –man linket til:
    Unlike many stand-alone DVD players today, the PS3 does not upconvert standard-definition DVDs to 1080p for output over HDMI. Instead, Sony says it leaves such upconversion to the television set.
    En positiv test på Cnet,
    Sony PlayStation 3 (60GB) Reviews. Video Game Consoles Reviews by CNET.
    men også de bemerker:
    If we had one complaint with the PS3, it was that it didn't upscale standard DVDs to HD resolutions, a feature that's standard on other Blu-ray and HD-DVD players. Instead, they default to 480p (progressive-scan).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Her er det en rekke brukermessige svakheter, noe vi får håpe de retter på innen europalanseringen... Selve kvaliteten på BD-avspillingen ser jo ut til å være på plass. Håper virkelig den støtter 1080i-output også for de av oss med en ekstern videoprosessor som tar seg av deinterlacingen... Det ser ut som den kun støtter 1080p60, og da må en jo belage seg på den interne prosesseringen alene. Hadde en hatt støtte for 1080i er det jo egentlig bare dataene den skal levere, så kan en tweake bildet i selve videoprosessoren. Vi får jo regne med at denne superkraftige Cell-prosessoren klarer å levere hakkfri 1080i-video i det minste.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler det ligger litt i kortene at det må kjøres Linux på PS3 for dem som skal bruke andre oppløsninger enn det Sony synes vi skal bruke. Kanskje tom for å få oppskalering på DVD.

Soft/Firmware-release'ene fremover vil vise...

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dagen Gran Turismo 5 er lansert (IKKE Gran turismo HD, da dette er en "sjekk den gromme HD kvaliteten a!" spill), da er nok forsprangen hos 360 tatt igjen. Gran Turismo 3, for ikke å snakke om Gran Turismo 4 også, beviste virkelig hva PS2 var god for grafikkmessig, da burde Gran Turismo 5 gjøre det samme. Så bare vent..

Forza 2? hah.... wannebe :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette sier jo mangt om deres viten, dette er Sony Spesial det. At maskina ikke skalerer dvd, kan jeg neppe si, var noen overraskelse..

Mye de har lovet,og skrytt men til den prisen dem tar, burde ting vært bedre. Spilla er vits, men det vet vel, alle at det tar ofte 1 år før , godsakene kommer ut.

Problemet til sony ar at dem skryter. Nintendo og Microsoft leverte varene ; de kan jeg ikke akkurat si om Sony.

EDIT: Dark, vennligst forhold tonen og innleggene mer saklig i fremtiden...

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens dere venter. Nettavisen: Spillmagasinet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Ps3 Eu

redd folket må vente til sommern med Ps3 her jeg
    Har hørt at mange i Usa og japan krever og få de maskinene de skal ha først.

nok en gang så kommer europa på sidelinjen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Mens dere venter. Nettavisen: Spillmagasinet

Fikk vondt inni meg nå:-( , håper virkelig dette blir fjernet

:-P

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg synes gjør litt vondt er hvor utrolig teit de utfører det de gjør. De har fått pengene, de er blant de første i køen, men de klarer ikke gjøre hendelsen det spor interresant. Når de knuste en Xbox 360 var det vel kanskje 5 folk som sto å så på.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, folkens.. Ikke glem at sony har sagt at det vil komme en HAUG med oppdateringer til maskinen.. Det er allerede sluppet firmware som gir en del ekstra muligheter. Upscale osv kan jo være noe de vil slippe som en upgrade, for det er vel kun software eller? Ser i såfall helst at de slipper maskinen og finpusser slikt i ettertid enn at de kjapper seg med å bli ferdig til lansering..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også svært usikker på om vi får PS3 til Europa i mars 07. Etter at Japan fikk rundt 90k PS3 og for USA er det kommet uoffisielle tall på rundt 240k solgte ved lansering. Har ingen tro på at Sony skal klare å levere millioner innen utgangen av 06.

Det som ER positivt (når den endelig kommer) så vil den sannsynligvis være helt ferdig.

Om den i fremtiden vil kunne konvertere SD til 1080p er vel høyst usikkert, da den ikke har en dedikert bildebrikke. Kun Cell som tar seg av bildebehandlinga. Vi får jo håpe. Akkurat det er ikke så nøye for meg. Kommer uansett til å kjøpe den nye Denon 1930 (1080p ut) til Pearl. Spillene kommer helt sikkert til å bli knallbra og på høyde med 360.

Det mest positive var at den var en habil BD-spiller og at den var bedre enn Samsung BD.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 4 av 250 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •