Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 250 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 4992
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    At den har ekstrem kraft betyr at den er klar for framtiden og ikke bare blir utdatert etter 1 års tid. PS3 har overlegen prosessorkraft i forhold til 360, men den blir ikke fullt utnyttet. PS3 trenger en standard, denne standarden kommer når spill som GTA4, Metal Gear solid og Gran Turismo 5 kommer, slik gjorde det med PS2, og jeg tror det samme skjer med PS3...

At jeg ikke veit hva jeg snakker om? Muligens, men jeg veit dette: Wii er en direkte uintessant møkkamaskin med lite muligheter, og kontrollen er morsom i ca. 5 minutter, det er det JEG mener. Og en "next-gen" spillmaskin uten HD oppløsning??? Sier ikke mer...
    Ikke enig i at maskinvare/pris har noe med om en konsoll er barnslig eller ikke å gjøre..
    Du skal for all del syntes hva du vil..la heller spillene snakke for seg! etter sååå mye venting, så ser jeg ikke fram til 1år til med venting på at det skal komme en stortittel.. Da forhåpentligvis Killzone 2 hvis det noen gang kommer, heavenly sword ser bra ut også.. noen flere topptittler i siktet? skeptisk til metal gear.. syntes nr.3 var crap..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    skeptisk til metal gear.. syntes nr.3 var crap..
    ok da bør du ihvertfall slette "ekspert" fra under navnet ditt

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veil pris er 5998 kr. En del, men er prisen riktig? JA. Du får en ekstrem maskin med kraft som ikke finnes i vanlige pcr og i tillegg Blu-ray spiller. Og ps3 er ikke ment for barn. Den er ment for ungdom og eldre. Nintendo "crap" Wii er for barn. Too little, too late? Denne gruser jo 360 i kraft så mye at man kunne skrivd en bok om det, og for sent? neppe...
    Kjære deg selv om Sony sier det så bør du ikke sluke det rått!
    Hvor mye regnekraft, gigaflops osv. maskinen har endrer jo ikke det faktum at maskiner koster drøyt sekstusenkroner. Dvs. den dyreste consollen ever, med god margin.
    Om den gruser xbox 360 vet jeg nå ikke, men det skulle jo bare mangle at den er kraftigere, den kommer jo på markedet ett og et halvt år senere...
    Nå betyr jo ikke at en kraftig maskin er det samme som en bra spillopplevelse, det er derfor morsom du nevner wii. Jeg har aldri vert noen nintendo fan, mye på grunn av den kraftige vinklingen mot småbarn og alt gnålet om Mario og Zelda - spill jeg synes er gørr kjedelige.
    Men sett fra et underholdningssynspunkt er wii genial. jeg har bare spilt sportspillene som følger med og det er jo knakende gøy, selv om grafikken er fra i forigårs.
    jeg tror alikevel at Sony kommer til å slite mer enn forventet med PS3, den er dyr, er i senter av en format debatt og har nok mistet endel tilhengere pga. de stadige utsettelsene. At fanboys som deg høvler ned alle som kanskje har et mere edruelig syn på teknologi og har hørt sonys markedshype mange ganger før trenger du ikke bry dine små grå med.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den har ekstrem kraft betyr at den er klar for framtiden og ikke bare blir utdatert etter 1 års tid. PS3 har overlegen prosessorkraft i forhold til 360, men den blir ikke fullt utnyttet. PS3 trenger en standard, denne standarden kommer når spill som GTA4, Metal Gear solid og Gran Turismo 5 kommer, slik gjorde det med PS2, og jeg tror det samme skjer med PS3...

At jeg ikke veit hva jeg snakker om? Muligens, men jeg veit dette: Wii er en direkte uintessant møkkamaskin med lite muligheter, og kontrollen er morsom i ca. 5 minutter, det er det JEG mener. Og en "next-gen" spillmaskin uten HD oppløsning??? Sier ikke mer...
    Wii har vel aldri gitt seg ut for å vere en "nextgen" maskin - hva nå enn det betyr (sånn himler med øynene smiley)

Nå er det jo også slik at spill i 1080P er det jo bare et mindretall som får oppleve da tver og projectorer som tar full HD oppløslning fortsatt koster en god slump med penger.

(o.t. noen ganger føler jeg meg skikkelig gammel, tørr bak øra osv...)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Ps3

Oki når man skal kjøpe spill fra butikken skal du gjøre følgende

add to cart
    add fund to wallet
    så velger man kort, siden gamecards ikke finnes enda.

så ber den deg om en adresse evt til kort, da skriver man inn sin orginale adressen under den amerikanske på 2 nd adress felt

2 andresse, trenger ikke ha med posnummer
    da kan dere hente ned tekken Dr
    Kos dere

hvem er konge...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    Geva1, dette er ikke måten vi diskuterer her på AVforum, her forholder vi oss høflig og respekterer at andre kan ha forskjellig mening enn en selv. OK?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris i forhold til PS2

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hvor mye regnekraft, gigaflops osv. maskinen har endrer jo ikke det faktum at maskiner koster drøyt sekstusenkroner. Dvs. den dyreste consollen ever, med god margin.
    Jeg betalte 4500.- for en PS2 for seks år siden, hvis man tar prisstigning og slikt med i regnestykket, så var vel den dyrere enn PS3?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...dette er en TEKNISK tråd... Henviser ikke da til overstående diskusjon, men innlegg jeg slettet nylig som innledet diskusjoner rundt pris på spill hos en konkret forhandler. TAKKER!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Oki når man skal kjøpe spill fra butikken skal du gjøre følgende

add to cart
    add fund to wallet
    så velger man kort, siden gamecards ikke finnes enda.

så ber den deg om en adresse evt til kort, da skriver man inn sin orginale adressen under den amerikanske på 2 nd adress felt

2 andresse, trenger ikke ha med posnummer
    da kan dere hente ned tekken Dr
    Kos dere

hvem er konge...
    Hm, det funka dårlig hos meg. Kan du forklare litt bedre?
    Hva skal jeg plotte inn i følgene...?
    Street adress 1:
    Street adress 2:
    Street adress 3:
    City:
    State/province
    Postal Code:

Håper dette funker ass

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om et bluetooth tastatur som funker med ps3?? skal bruke det til internettsurfing..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknisk så er PS3 svært vanskelig å utnytte optimalt. Måten den er bygget opp på med en PPC core og 8 hjelpeprosessorer gjør at den på papiret kan oppnå SVÆRT høye tall, mens det i realiteten fort oppstår problemer når det skal utføres reelle utregninger for spill.

Pr. dags dato så klarer faktisk spille utviklerne å tynne mer reel kraft ut fra 3xPPC corene som er i en 360, siden dette er mer generell datakraft enn spesial chipene til PS3. Det hjelper heller ikke at utviklingsverktøyene til Sony er elendige, og det er opp til utviklerne å finne ut hvordan du skal utnytte den potensielle kraften i PS3. 360 SDK'et er derimot mye bedre å jobbe med, logisk nok. Microsoft kan software utvikling om ikke annet. (Dette har jeg førstehånd fra en kamerat som jobber med både 360 og PS3 devkit's.)

Men når det er sagt, så kommer det selvfølgelig til å bli laget RÅ spill til PS3. Men det kan ta litt tid før programmererne lærer seg å utnytte PS3 skikkelig.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Kjære deg selv om Sony sier det så bør du ikke sluke det rått!
    Om den gruser xbox 360 vet jeg nå ikke, men det skulle jo bare mangle at den er kraftigere, den kommer jo på markedet ett og et halvt år senere...
    Nå betyr jo ikke at en kraftig maskin er det samme som en bra spillopplevelse, det er derfor morsom du nevner wii. Jeg har aldri vert noen nintendo fan, mye på grunn av den kraftige vinklingen mot småbarn og alt gnålet om Mario og Zelda - spill jeg synes er gørr kjedelige.
    Men sett fra et underholdningssynspunkt er wii genial. jeg har bare spilt sportspillene som følger med og det er jo knakende gøy, selv om grafikken er fra i forigårs.
    jeg tror alikevel at Sony kommer til å slite mer enn forventet med PS3, den er dyr, er i senter av en format debatt og har nok mistet endel tilhengere pga. de stadige utsettelsene. At fanboys som deg høvler ned alle som kanskje har et mere edruelig syn på teknologi og har hørt sonys markedshype mange ganger før trenger du ikke bry dine små grå med.
    Og så kommer disse fantastiske bedreviterne da. Herlige folk.... Du snakker som om du kjenner meg, burde være litt forstiktig der. Jeg har prøvd Wii flere ganger, og skuffer meg hver gang. Det er nok fordi jeg syntes hele greia er utrolig teit, jeg rett og slett liker den ikke. det er MIN mening, og det burde du og dine små grå akseptere. Det er en maskin som er ment for barn og jeg ser de yngre i familien min har MYE glede av denne maskina. Når det kommer til PS3 så har jeg satt meg godt inn i hva den består av teknisk, og hadde sony fått den slik de hadde tenkt det i starten hadde den kosta mer enn en Mac Pro. Jeg er ikke spesielt PS3 fanboy, men denne maskinen interesserer meg mer enn disse 2 andre. Vurderte lenge 360, men PS3 har flere muligheter. Både idag og framtidsrettet...

og som no12 nevner, det kan ta tid før de gode spillene kommer. Det har det gjort med absolutt alle spillmaskiner. Det tok 1 år på 360, samme på PS2

men la oss for all del komme tilbake til topic...make love, not war. ;-)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan skrike så mye du vil, men det faktum at en spillmaskin har stor regnekraft gjør ikke nødvendigvis spillopplevelsen bra.
    At PS3 har stillt seg lagelig til for hogg med høy pris, sen release dato og i stor grad baserer mye av sin prestisje på blue ray er jo et faktum.
    Jeg bryr meg ikke om hvem som "vinner konsollkrigen" Jeg bare poengterer at PS3 har fjernet seg veldig fra grunnkonseptet om at en konsoll skal vere vesentlig billigere enn en PC og at prisforskjellen er/var mye av grunnen til at folk valgte å spille spill på konsoll fremfor på PC.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir aldri en vinner i konsollkrigen. Folk liker hver sitt, og intrykket til PS3 har endret seg fra elendig til imponerende nå i det siste like før lanseringen i Europa. F.eks ta en titt på videoen på vg nett og diverse andre steder. Det lover bra og jeg gleder meg til å få en i hus. Den er dyr og dyr får den være. Kjøp en 360 m/hd-dvd add-on så får du nesten samme prisen... Wii har ingen av delene. Slutt å syt.

back to topic:
    Hvordan er det med tastatur og mus til PS3? Funker det meste?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste skal funke. Er bare til å gå til accessory > register bluetooth device. Er nå også mulighet for webcams også!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    både jeg og en rekke andre som faktisk har spilt nr.1 og 2 inn og ut er enige i at nr.3 var en skuffelse, så hvem av oss er nykommer her? lol..

Og du Magnuswb som ikke har prøvd ps3 enda engang og er helt oppe i skyene? så langt har ps3 vært en stor skuffelse, det er stort sett på software siden, det kommer sikkert ettervært osv. lettvint å si det.. Men vi får se, hva hjelper det med maskinkraft når de ikke bruker den?
    Jeg er glad jeg ikke betalte 6k for maskinen for å si det sånn..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, er ikke dette en teknisk tråd om PS3? Er ikke så mye teknisk her da. Nå når maskinen snart blir released kanskje det er på tide med en ny teknisk offisiel PS3 tråd hvor man kan starte med blanke ark og diskutere saklig rundt PS3. Er likegyldig for meg om den er bedre eller dårligere enn andre konsoller eller PC for den saks skyld.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skader ikke å være entusiastisk til en ting, whoracle...

Helt enig Harol. Det har tatt litt av, var med på det selv men slutt fra min side.

Er det noen som har prøvd å koble til Sony Ericsson telefoner via bluetooth? F.eks at man får tilgang til minnekortet osv...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare prøver å senke forventningene litt her Det er tross alt myye penger mange skal ut med nå til fredag, best at dere ser realistisk på det.. mitt tips er ps3 med motorstorm og et par brd filmer hvis dere absolutt må ha den.. Men det aller beste er kanskje å vente.. Det jeg håper på lanseringen er en god firmware oppdatering og masse nytt på psn, så får jeg endelig kjøpt tekken - dark ressurection

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt PS3 i ca. 3 mnd'er nå og er storfornøyd. Da jeg primært bruker denne som en Bluray spiller i ett HD hjemmekino oppsett så har jeg fått maks for pengene. Dvs. 4200 NOK. I tillegg så bruker jeg denne som en HTPC slik at jeg kan surfe på internett, se video, bilder og høre musikk i stuen uten å måtte ha en PC i stuen. Ja, trådløst USB keyboard og mus funker strålende til PS3 !

Har Resistance fall of man + alle demospillene. Bonusen for min del vil komme nå til helgen da det blir lansert flere nye spilltitler som virker spennende. F1 da jeg er F1 fan, Virtua Fighter 5 da dette er sosialt slåssspill + Motorstorm som er ett artig bilspill. Ser også frem til vorspiel spillet Singstar som kommer i juni + en del andre spennende bilspill titler etc. Funksjonsmessig, designmessig og lydmessig så slår denne en Xbox 360 som en sentral underholdningsmaskin i mitt hjemmekino oppsett. Jeg er kjempefornøyd, gled dere til PS3 kommer i hus :-)

Side 32 av 250 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •