Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 246

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 246 av 250 FørsteFørste ... 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 242 243 244 245 246 247 248 249 250 SisteSiste
Viser resultater 4,901 til 4,920 av 4992
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopierer inn denne fra: Horribelt PSN-mareritt | Runes spillblogg

En i min nærmeste familie, la oss kalle henne «kona mi», nekter å se skumle filmer og TV-serier. Hun får fæle bilder i hodet som ikke slipper taket.

Det er nærliggende å utnytte dette for alt det er verdt, naturligvis, slik man jo gjerne gjør med mennesker man er glad i. Men nå er empatien min vekket. Nå holder fæle bilder i hodet MEG våken. Monstere har revet min Playstation Network-konto i filler.

Og la meg bare være klar på dette med en gang: Playstation Network-problemene er ikke «kjedelige», «irriterende» eller «litt plagsomme» for de rundt 70 millionene spillerne som er rammet. Det er en udiskutabel krise. En horribel situasjon for alle som er rammet.

Ikke fordi man i en ukes tid ikke har kunnet handle på Playstation Store eller spille over Internett med og mot andre, selv om det helt opplagt er ubeleielig. «Portal 2» kom jo nettopp ut, for eksempel.

Nei, det horrible i situasjonen er at et sted i verden ligger nå sannsynligvis kredittkortnummeret mitt og helt sikkert epostadressen min, passordet mitt, adressen min, bosted, fødselsdato og svar på mine private sikkerhetsspørsmål for gjenopprettelse av konto.

Kanskje er det ikke bare ett sted dette ligger heller. Kanskje er alt dette spredd for alle vinder. Kanskje havner all denne infoen til slutt i hendene til nettgangstere. Kanskje blir jeg – i beste fall – offer for kontotapping. I verste fall kan identiteten min bli stjålet.

Selv om det ikke skulle gå så ille, har jeg uansett en kjip jobb foran meg. Jeg må finne ut hvilke kredittkort jeg har registrert på Playstation Network, kansellere disse og bestille nye kort. Jeg må endre passord på alle nettjenester som jeg mistenker kan ha samme passord som jeg har på PSN. Jeg må følge nøye med på kontoutskriftene mine i lang tid fremover.

Sony svarer på spørsmål om hva som har skjedd her

Og verst av alt for Sony: tilliten til PSN er knust. Jeg kommer aldri til å legge igjen kredittkortinformasjon her igjen. Det er fortsatt mulig å kjøpe PSN-kontantkort i spillbutikker og bruke disse på nett, uten å registrere kredittkortet mitt, men det er en tung prosess.

Dessuten: hvorfor i all verden tar det så sykt langt tid å få ordnet dette her igjen? Hva er det egentlig Sony driver med? Hvorfor har de ikke rutiner på plass for et scenario som dette?

Alt dette er reelle, naturlige følelser og tanker å ha i en situasjon som dette. PSN er en viktig del av min daglige medievirkelighet, og det at noe sånt som dette kunne skje oppleves som et vondt svik.

Samtidig er det, i rettferdighetens navn, muligens på sin plass å ikke male fanden på veggen riktig ennå.

Det er utvilsomt onde hensikter bak PSN-innbruddet og -tyveriet av brukerdata, men det er klare indikasjoner på at ondskapen er rettet mot Sony, ikke mot meg og mine 70 millioner spillvenner. Jeg tror dette er en slags terroraksjon, ikke et forsøk på å tappe 70 millioner bankkontoer.

Men det er en fattig trøst. Sikkerheten til Sony har åpenbart vært for dårlig. Når de inviterer oss til å legge igjen personlig informasjon og kredittkortnummeret vårt, er det en selvfølge at det skal være helt trygt. Sinnet vi nå føler er ikke bare rettet mot PSN-angriperne, det er også rettet mot Sony.

Og uansett hva Sony måtte mene om det: det er et fortjent sinne.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....og plutselig var det kjekt å ha Gamestop og Gamezone butikker igjen.....

Der betaler man med cash eller bankkort og legger ikke igjen slike spor som kan misbrukes......

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ikke bra ut..

Noen som vet om PSN er oppe å går nå? Har ikke brukt ps3'en på noen uker nå.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, er nede ennå.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, er det virkelig nødvendig å kanselere kort å bestille nye? det skal jo en del til for å klare å hente ut penger uten noe sikkerhetskode?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Men, er det virkelig nødvendig å kanselere kort å bestille nye? det skal jo en del til for å klare å hente ut penger uten noe sikkerhetskode?
    Om du blokkerer kortet ditt for bruk i utlandet så er du temmelig godt sikret, (dette kan gjøres i nettbanken). det er vel ikke så sannsynlig at det er en nordmann som står bak dette..

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Om du blokkerer kortet ditt for bruk i utlandet så er du temmelig godt sikret, (dette kan gjøres i nettbanken). det er vel ikke så sannsynlig at det er en nordmann som står bak dette..
    Fant ingenting om det der i nettbanken min, får vell bare ringe Nordea i morgen.
    Regner med att kortet mitt er sperret i SWE også da?

Edit, ser ikke ut som Nordea har innført Regionsperre

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ingenting om det der i nettbanken min, får vell bare ringe Nordea i morgen.
    Regner med att kortet mitt er sperret i SWE også da?

Edit, ser ikke ut som Nordea har innført Regionsperre
    Jeg snakket med banken min i dag og de kunne informere om at regionsperra kun gjelder for bruk av terminal eller uttak i minibank. netthandel (visa) går utenom..

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Jeg snakket med banken min i dag og de kunne informere om at regionsperra kun gjelder for bruk av terminal eller uttak i minibank. netthandel (visa) går utenom..

Etter sammtale med Nordea så sa di att jeg ikke trengte å bekymre meg så VELDIG, men jeg måtte følge med på kontoen min. Å Visa driver å overvåker alle kunder, så om det skulle skje noe rart blir kortet sperret automatisk når Nordea får beskjed fra Visa om att det er noe rart på gang. I tilleg så får jeg beskjed hos Nordea om det skulle være noe. Di var veldig klar over problemet så. Jeg legge meg litt "low" inntil videre ^^

Mvh
    Svein S

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter sammtale med Nordea så sa di att jeg ikke trengte å bekymre meg så VELDIG, men jeg måtte følge med på kontoen min. Å Visa driver å overvåker alle kunder, så om det skulle skje noe rart blir kortet sperret automatisk når Nordea får beskjed fra Visa om att det er noe rart på gang. I tilleg så får jeg beskjed hos Nordea om det skulle være noe. Di var veldig klar over problemet så. Jeg legge meg litt "low" inntil videre ^^
    Det står svært bra og utfyllende oppdatert informasjon om dette på PlayStation.Blog.Europe : Your daily fix of PlayStation news from across the SCEE region og i denne posten står det spesifikt om dette med sensitiv data og kredittkort informasjon.

Ja dette er et utrolig stort "innbrudd" og burde absolutt ikke vært mulig å få til. Men ut i fra de uttalelser Sony har kommet med (og spesielt de mer detaljerte), og ut i fra de mer reflekterte (forbi skrekk og sinne stadiet) kommentarene og artiklene brukere har kommet med de siste dagene - så ser det ut til at de ikke har vært så dårlig av Sony (både før og i ettertid) som folk først skulle ha det til.

Men når det er sagt så er det uansett ikke spesielt hyggelig å tenke på at noen kriminelle - et eller annet sted i verden - sitter med all den informasjonen om meg .. og ~70 millioner andre brukere...

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er en ny ps3 mediaserver ute. noen somhar prøvd og merker forskjell?

Downloads - ps3mediaserver - Java Upnp Media Server, dedicated to PS3 - Google Project Hosting

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når ps3 kommer opp igjen ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegard19
    Noen som vet når ps3 kommer opp igjen ?
    Usikker, men di holder iaf på.. kan hende det står noe info i bloggen dems idag? finner link noen hakk opp.

Mvh
    Svein S

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3 problem

Har ikke hatt på min ps3 siden før påske - når jeg startet den opp idag er bildet helt håpløst - prøver å velge hdmi out på skjerminnstillingene og da blir det bare en haug med farger som flimrer, etter en liten stund kommer til tilbake igjen til lavoppløst bilde og 4:3 format - gjennom hdmi kabelen. prøvd forskjellige hdmi kabler og flere ganger. Prøvde så å starte en blu-ray film og da fungerte filmen som normalt, prøvde så ett spill og da ble bildet 4:3. Hvor er logikken her?

Menyen etc i starten er i 4:3 format uansett hva slags disc jeg har i.

Har riktignok byttet reciever siden sist, men antar at den jeg har kjøpt nå ikke burde ha noe problem med ps3. (marantz av7005). Har ikke prøvd å koble den rett i projektor riktignok, men tror ikke det er der problemet ligger.

Noen tips?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold inne powerknappen til PS3 når du starter den, da stiller den seg inn etter komponenten den er koplet til. Normalt så bør det funke.

Har selv PS3 mot Marantz AV8003, og har aldri hatt problemer.

Hvis ikke det første funker, så prøv å sett Marantzen til Through på bildet. Siden PS3 funket på BD-film, men ikke spill, så kan det for meg virke som den har ett eller annet imot 720p bilder, som PS3 normalt bruker på spill. Det kan da være den interne bildeprossesseringen i Marantzen som kødder til.

Normalt la avspiller eller TV ta seg av bilde ting, hvis ikke receiver er mye bedre enn alle andre komponenter.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, skal teste dette etterpå.

Men er menyene på ps3 i 720p?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte ikke.

Prøvde ps3 rett i prosjektor, og det fungerte - så tydelig at marantzen lager trøbbel. Har ikke funnet ut hvordan jeg setter den på through.

Når jeg tar på hdmi info i menyen på marantz står det 1080p 60hz, burde det ikke stå 50hz? Har ikke funnet noe sted å forandre hz på ps3.

Edit: men når jeg starter f eks fifa 11 står det 720p og ingenting om hz, og lyd og bilde fungerer perfekt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tenk på Hz, alle TVer i dag er laget for 50 og 60 Hz.

Det er under video menyen på Marantz man kan sette den til through. Hvis jeg ikke husker feil så har AV7005 fått en oppgradert GUI, og den har jeg dessverre ikke vært borti, så jeg kan ikke hjelpe så mye der.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det duket for problemer inne hos junior. Snakk om en 60Gb maskin.
    Når vi prøver å slå den på blir lyset grønt, deretter hvitt i et lite sekund, så piper den tre ganger mens lyset blir rødt, og maskinen slår seg av. Det røde lyset blinker sakte helt til av/på knappen blir trykket på nytt.

Noen som vet hva slags feil dette er? Evt. botemiddel?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 246 av 250 FørsteFørste ... 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 242 243 244 245 246 247 248 249 250 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •