Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 245

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 245 av 250 FørsteFørste ... 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 241 242 243 244 245 246 247 248 249 ... SisteSiste
Viser resultater 4,881 til 4,900 av 4992
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stigZ1
    Har en PS3 i kjelleren sammens med Projektoren, kjøpte Move kontroller og kobblet opp.
    Fant fort ut at det var lite egnet med projektor når jeg står oppreist og fekter, plus ungene får vond i nakken når de sitter på gulvet med EyePet.

Jeg har prøvd og kobble Move kontrolleren på den andre PS3 som står oppe i stua men eneste som skjer er at jeg skrur på den nede i kjelleren.
    Har kobblet fra stømen til PS3 i kjelleren men får fremdeles ikke koblet Move kontrolleren til PS3 oppe i stua.

Er den parret mot den i kjelleren for alltid eller er det en måte og få den til å koble seg til den andre PS3 ??

Mvh
    Stig T
    Sørg for at kontrollen er skurdd av. Koble til ønsket ps3 med en usb ledning og voila

Muligens du må skru på kontrollen hvis den ikke gjør det selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte utmerket, Takk skal du ha

Mvh
    Stig T

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Det er jeg helt enig i.. det skjer sjeldnere og sjeldnere nå da, men.. Kanskje 1 av 20 matcher eller noe sånn, men det skal jo ikke være slik seff!!
    Skjedde 3 ganger idag, å alle etter hverandre..
    Håper di får fiksa det snart
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med SSD hardisk i PS3?
    Ble ganske entusiastisk når jeg så denne videoen.
    YouTube - PlayStation 3 Hard Drive Speed Test

Er jo litt dyrt enda og ville hatt noe i størrelse 120 og oppover.
    Hva passer Komplett.no - SSD
    Hva er forskjellen på 2,5" og 2,5" 1/8H?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den testen du linker til og en annen jeg leste for et år siden gir igrunn ikke noe skikkelig resultater for bruk av SSD i PS3. 120Gb og oppover blir dermed uforholdsmessig dyrt i og med at ytelsen ikke svarer til prisen. Sammenlignet blir bruk av SSD i en moderne PC vesentlig bedre, da både diskkontroller og OS (W7) er tilpasset SSD i mye større grad.

Jeg vill faktisk heller satset på en hybrid-disk som f.eks MomentusXT-serien til Seagate. Det er disker som har stor lagringskapasistet i form av normalt platelager, men også en 4GB SSD innbygd som den flytter de filene som oftest blir aksessert. Dette er OS-uavhengig og skjer internt i disken, så man får nytte av det uansett. Hvor stor effekten blir i praksis gjenstår riktignok å se.
    Komplett fører MomentusXT-serien og 250GB(inkl 4GB SSD) koster 750,-

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Jeg vill faktisk heller satset på en hybrid-disk som f.eks MomentusXT-serien til Seagate. Det er disker som har stor lagringskapasistet i form av normalt platelager, men også en 4GB SSD innbygd som den flytter de filene som oftest blir aksessert. Dette er OS-uavhengig og skjer internt i disken, så man får nytte av det uansett. Hvor stor effekten blir i praksis gjenstår riktignok å se.
    Komplett fører MomentusXT-serien og 250GB(inkl 4GB SSD) koster 750,-
    Dette hørtes veldig lurt ut Mozze

Ser at PS data har 500Gb + 4gbSSD til 992 kr

ON topik; denne disken er det bare å stappe rett i en PS 3?

Off topik; har en laptopp med 80 gb hdd, vil denne kunne settes in i den også, med resultat raskere, i tillegg til større lagring? Ot slutt

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette hørtes veldig lurt ut Mozze

Ser at PS data har 500Gb + 4gbSSD til 992 kr

ON topik; denne disken er det bare å stappe rett i en PS 3?

Off topik; har en laptopp med 80 gb hdd, vil denne kunne settes in i den også, med resultat raskere, i tillegg til større lagring? Ot slutt
    Den skal være å bare stappe rett i Ps3'en ja, Men ta vare på savegames, evt få klona disken på ett vis.

Ang 80gb, om det er en disk med samme specs som den som står i ps3'en, så har det ingenting for seg annet enn att du får større plass.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akuratt montert denne selv: OCZ 120 GB SSD 2,5" S-ATA II TRIM/GC Vertex 2, Max Read/Write 285/275MB/sec - Netshop

Utbyttingen er ganske enkel. Du trenger ikke ta backup av savegames. Det er også mange spill som ikke tillater det.

Det du må gjøre er å kople til en harddisk, i FAT 32 format, i USB porten. La denne disken være tom. Gjerne ha en som er like stor som den du har i idag er. Slik at du ikke går tom for plass.

Jeg har en 60 GB utgaven av PS3, og for meg holdt det med en 30 GB disk, da jeg ikke hadde full disk.

Gå så på settings menyen, og finn backup delen. Ta så backup til den eksterne harddisken. Hos meg tok dette 45 minutter, og jeg fikk en backup fil på 25 GB.

Bytt så disk, og la den gjøre seg ferdig. Dette går nokså fort, og dine brukernavn osv er da på den nye disken fra PS3 systemet. Kople så til den eksterne disken igjen, og ta restore fra samme sted. Dette tar like lang tid som når den tok backup.

Da er disken 100% lik slik som den du har i dag er. Inkluder savegames osv.

Personlig så syntes jeg SSD valget var en god invistering, også på ytelsen. Men man må bare vite når den faktisk yter bedre, og om det er verdt det.

Den yter kun bedre når den kjører spill fra harddisk. Kjører man spillet fra selve spill disken, så er det BD drevet som stopper hastigheten. Jeg byttet disk for å få bedre plass, og bedre ytelse i Gran Turismo 5. Og siden dette spillet har opsjon på å lagre mye på disk, så går lasting osv mye kjappere med SSD disk, enn uten.

Man sparer også en del varme, og spesielt støy. Hadde min PS3 gående med GT5 i 24 timer, og den var ikke varm i det hele tatt.

Men de koster penger, men det vet man selv om man har råd til eller ikke. På PC så kommer jeg aldri til å gå bort i fra SSD på system og spill disker.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Ang 80gb, om det er en disk med samme specs som den som står i ps3'en, så har det ingenting for seg annet enn att du får større plass.
    Med fare for å bruke for mye plass på Ot. Jeg har tydeligvis vært uklar. Jeg mente å sette en til av 500gb med SSD i laptoppen i stedet for 80 GB som sitter der. Vil dette øke hastigheten på pc i vesentlig grad.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en PC så utgjør en SSD enorm forskjell. Spesielt i forhold til trege 5400 rpm disker.

Alt som gjøres på en PC går via operativsystemet, og når det ligger på en SSD disk, så går alt kjapt. Selv overføring mellom 2 standard disker går kjappere.

Hos meg så overfører jeg med over 100 MB mellom mine 2 SSD disker. Disse 2 er ikke av de kjappeste, har vel 130 MB i spesifikasjonene eller noe slikt. Når jeg overfører mellom standard disker, så går det med over 40 MB. Før så gikk det med rundt 20-25 MB mellom de samme diskene.

Selv overføring mot min HTPC uten SSD så har det kjappere.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjonen må vel være at grovt sett for PS3 (og pc i enda større grad) så er SSD det beste valget men dyrt, nesten like bra er Momentus med SSD buffer og den er mye billigere.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en ny kontroller i dag for å ha en ekstra. Greit å ha 2 stk.

Men for noe piss, fant ingen uten vibrasjon som gikk på bluetooth. Så jeg fant den billigste jeg kunne på nettet. Fikk den og pakket opp. De gjerrige folkene på Sony legger ikke ved en ladekabel en gang. Eneste måte å lade på er jo å bruke en USB kabel, samt la PS3 stå på. En billig USB kabel kan da ikke koste så mye. Spesielt når kontrollerene er svin dyre. Godt jeg ikke kjøpte på Expert for å si det slik.

Egentlig ikke noe problem for meg, da jeg fikk tak i en billig lader for kort tid siden. Men det er prinsippet. Hva skal folk gjøre hvis de skal lade 2 kontrollere samtidig? Man må kjøpe ekstra utstyr. Kjøper man originalt, så er dette ekstremt dyrt. God det er billige alternativer. Synd det ikke er gode nok på kontroller siden.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilfelle at ps3'en skulle havarere og jeg ikke har tatt backup, mister jeg da alt jeg har kjøpt i ps store og trophy's?
    eller er dette noe som er tilknyttet online kontoen min og jeg kan laste ned på en ny ps3?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    1 - I tilfelle at ps3'en skulle havarere og jeg ikke har tatt backup, mister jeg da alt jeg har kjøpt i ps store og trophy's?

2 - eller er dette noe som er tilknyttet online kontoen min og jeg kan laste ned på en ny ps3?
    1 - Nei.
    2 - Ja, du kan laste det ned 5 ganger, til hvilken som helst PS3.

Men for all del, en backup er slett ikke dumt, spesielt for savegames. PS3 har valg for alt slikt i menyen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar,

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kontroll til PS3 som ligner xbox360 sin.

Finnes det en kontroll til ps3 som er lik den til xbox360 ? Har xbox360, men hadde ps3 i 29 dager før jeg leverte den tilbake på Elkjøp. Synes håndkontrollen og plassering av stikkene var elendig(har jo hatt ps2 før xbox360, men synes xbox-kontrollen er mye bedre). Vurdrer kjøp av ps3 igjen, men er det noen som har eller har prøvd andre kontroller til ps3 ? Den må jo fungere like bra som originalkontrollen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Letet selv etter en annen kontroller når jeg skulle ha en ekstra, men fant ingen som var trådløse og støttet bluetooth. Bare USB trådløs eller kablet-usb.

Og noe jeg syntes er enda verre, er at så å si alle lager kloner av PS kontrolleren.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Letet selv etter en annen kontroller når jeg skulle ha en ekstra, men fant ingen som var trådløse og støttet bluetooth. Bare USB trådløs eller kablet-usb.

Og noe jeg syntes er enda verre, er at så å si alle lager kloner av PS kontrolleren.
    Slik jeg har skjønt det så har sony sperret for tredjepartskontroller via bluetooth.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd å klone en ps3 disk? driver å oppgraderer til 750gb disk, har endel musikk, film og bilder som jeg ønsker å ha med ca 300 gb. har prøvde acronis true home image, men den sier at ps3 disk er tom.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 har egen backup løsning innebygd. Men det er vel begrenset til 32 GB.

Du får ikke ført over musikk osv på normal måte fra PS3en?
    For så å ta normal backup av resten?

Side 245 av 250 FørsteFørste ... 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 241 242 243 244 245 246 247 248 249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •