Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 244

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 244 av 250 FørsteFørste ... 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 240 241 242 243 244 245 246 247 248 ... SisteSiste
Viser resultater 4,861 til 4,880 av 4992
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Galle
    Jeg var innom Lefdal forrige uke, og desverre fikk jeg ingen ny på stedet. Det er vel ikke så rart siden garantien var gått ut. Mannen bak disken kunne fortelle at det ville ta alt fra to uker, til to måneder(!!!) å få den reparert. Så nå spørs det om romjulsunderholdningen gikk fløyten...:cry:
    Jeg mener å huske att du har krav på låneprodukt om reparasjonen tar over 1 uke, evt ikke kan fikses innen rimelig tid for kunden...
    Så du kan vell redde romhjulsunderholdingen om du vill tror jeg
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor man får kjøpt BD-drev til PS3 60GB? Finner noen versjoner på ebay, men det er visst ikke riktig type...

Jeg har PS3 type: CNCH-004

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du med det egentlig?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det sa seg selv men.... Mitt BD-drev virker ikke lenger og etter å ha hørt så mye "fint" om tiden det tar å få fikset dette gjennom Nordisk Film så tar jeg saken i egne hender.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå uansett reklamasjon på dette, dvs gratis. Slot-in drev med BD er vel ikke det enkleste å få tak i.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har flytta fra det stedet jeg kjøpte denne, og har fått beskjed fra Nordisk Film om at jeg "sikkert kan høre med en butikk i nærområdet om de vil sende den inn uten kostnad". Virker ikke spesielt seriøse, og det passer vel med det jeg leser på nett også. Så om jeg får tak i et drev (det selges jo til de amerikanske modellene og det ligger "how to"-videoer på youtube) så tipper jeg at utlegget mitt veier opp for 2-3mnd frustrasjon i å ikke ha PS3-en i hus.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke bytte blurayleseren slik uten videre da den er parret med din ps3.

det du kan gjøre er å kjøpe et reperasjonssett for å bytte ut linsa. dette finner du på ebay til en billig penge.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det samme linsa på alle modellene? Utrolig irr å sitte her med fete julegaver jeg ikke får nytt.

Nesten så jeg vurderer å kjøpe ny....

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg har flytta fra det stedet jeg kjøpte denne, og har fått beskjed fra Nordisk Film om at jeg "sikkert kan høre med en butikk i nærområdet om de vil sende den inn uten kostnad". Virker ikke spesielt seriøse, og det passer vel med det jeg leser på nett også. Så om jeg får tak i et drev (det selges jo til de amerikanske modellene og det ligger "how to"-videoer på youtube) så tipper jeg at utlegget mitt veier opp for 2-3mnd frustrasjon i å ikke ha PS3-en i hus.
    Dersom du har kvittering på PS3'en, er det ikke noe problem å levere den inn i en annen butikk..
    Om du så må betale 125,- (eller hva det nå er) i porto, er dette garantert billigere enn å kjøpe nytt drev osv..
    Porto TIL Nordisk film er det BUTIKKEN som betaler. Det er ikke å forvente at denne butikken skal påkoste dette for deg, dersom du har handlet PS3'en et annet sted.
    (Retur betaler Nordisk Film.)

Har du ikke kvittering, har du bæsja på leggen..

Dersom du leverer den inn, må du påregne 1-3 mnd ventetid på å få den tilbake.
    Dessuten BØR du ta kopi av det du kan på PS3'en.. Det er meget sannsynlig at du IKKE får tilbake den du leverte inn, og dersom du skulle få DEN maskinen, er det også stor fare for at den er "resatt", dvs slettet..
    (litt usikker på dette ved bytte av drev, men min erfaring er (var) at de enhetene vi fikk i retur i min butikk, var resatt til fabrikkinstillinger)

PS!
    "Låne produkt" når det gjelder PS3 kan du nok se langt etter...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er åpnet for støvfjerning, så alternativet med å sende inn til rep via Nordisk film regner jeg med er utelukket. Tiden det vanligvis tar (2-3mnd) er uansett uholdbar for meg. Har leita etter "uoffisielle reperatører" på nett, men bare funnet Tekniker24 som mildt sagt virker å ha en tvilsom holdning til kunder. Prosessen med å bytte drev virket mye enklere enn laserbytte, men det er visst ikke mulig pga pairing. Finner det likevel merkelig da det er mulig å få kjøpt og man finner instruksjoner på nett.

Og som du er inne på. Et annet aspekt ved dette er at jeg muligens ikke får igjen min 60GB versjon om jeg velger å sende inn.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kjære forumvenner.

Jeg har en 60gb ps3.
    Problemet med denne er at ganske ofte når jeg bruker internett. Spesielt på YouTube så fryser konsollen totalt og jeg må tvangsrestarte den. Noen som kjenner til dette problemet?

Takk på forhånd

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådløst sending av PS3 signaler?

Hei, har nå fått en etterlengtet jule gave, PS3. Jeg ønsker å ha denne i 1 etage for å bruke denne som mediespiller osv. Men ønsker i tillegg å bruke den i 2 etage også. Har funnet ut at håndkontrollene rekker på signal. Men er det noen som hvet om det lar seg gjøre å sende "trådløst", slik at jeg slipper en 10-15m lang HDMI kabel mellom 1 og 2 etage?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes flere av slike. Bare vær ops på at oppgitte sende meter ikke er reelt, da signalet taper seg med en gang det er vegger og tak. Spesielt betong og armering.

Men det koster nok en god del kroner.
    Den billigste løsningen er ett konverter som Monoprice.com har. Hvor man bruker 2 stk cat 5 eller cat 6 kabler å sende signalet i. Med frakt så havner det på 250-300,-. Cat kabler er mye mye billigere enn HDMI.

Det kan hende de også har trådløs sendere også, man har ikke sjekket det. Eller så ville jeg ha sjekket AVShop.no

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som er plaget med att ps3'en låser seg når du akkurat skal til å spille online på black ops? Altså, når du loader fremm ett map, å det står "w8ting for other players"
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beskjeden kommer vel når du velger ett map som det er for få spillere på?
    Det er jo alltid ett minimum og maksimum antall spillere. Ikke så moro å løpe rundt med 2 stk fra samme lag på ett kart.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Den beskjeden kommer vel når du velger ett map som det er for få spillere på?
    Det er jo alltid ett minimum og maksimum antall spillere. Ikke så moro å løpe rundt med 2 stk fra samme lag på ett kart.
    Missforståelse....

La oss si att jeg går inn i en game lobby, med 2-3stk i ett party. Det er ikke plass til flere spillere på noen av lagene. Matchen skal til å starte, men den må loade fremm mappet først.. Først kommer det countown, når den er ferdig så kommer det "w8ting for other players" under denne prosessen klikker hele ps3'en å må restartes. Di andre som var i partyet kommer inn å kan spille uten noen problemer, og noen ganger skjer dette med di også mens jeg sitter inne å kan spille å di må restarte... Dette kan også skje når jeg går ingame alene.
    har ikke opplved att ps3'en har låst seg på andre spill :S

Mvh
    Svein S

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Missforståelse....

La oss si att jeg går inn i en game lobby, med 2-3stk i ett party. Det er ikke plass til flere spillere på noen av lagene. Matchen skal til å starte, men den må loade fremm mappet først.. Først kommer det countown, når den er ferdig så kommer det "w8ting for other players" under denne prosessen klikker hele ps3'en å må restartes. Di andre som var i partyet kommer inn å kan spille uten noen problemer, og noen ganger skjer dette med di også mens jeg sitter inne å kan spille å di må restarte... Dette kan også skje når jeg går ingame alene.
    har ikke opplved att ps3'en har låst seg på andre spill :S
    Hos meg får jeg gjerne spilt et par min inn i gamet før den fryser totalt. Bilde henger seg og jeg får ikke gjort noe annet enn å restarte med knappen på selve PS3!!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Hos meg får jeg gjerne spilt et par min inn i gamet før den fryser totalt. Bilde henger seg og jeg får ikke gjort noe annet enn å restarte med knappen på selve PS3!!
    Litt surt att ett spill skal være såpass BUGGA

Mvh
    Svein S

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Litt surt att ett spill skal være såpass BUGGA
    Det er jeg helt enig i.. det skjer sjeldnere og sjeldnere nå da, men.. Kanskje 1 av 20 matcher eller noe sånn, men det skal jo ikke være slik seff!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en PS3 i kjelleren sammens med Projektoren, kjøpte Move kontroller og kobblet opp.
    Fant fort ut at det var lite egnet med projektor når jeg står oppreist og fekter, plus ungene får vond i nakken når de sitter på gulvet med EyePet.

Jeg har prøvd og kobble Move kontrolleren på den andre PS3 som står oppe i stua men eneste som skjer er at jeg skrur på den nede i kjelleren.
    Har kobblet fra stømen til PS3 i kjelleren men får fremdeles ikke koblet Move kontrolleren til PS3 oppe i stua.

Er den parret mot den i kjelleren for alltid eller er det en måte og få den til å koble seg til den andre PS3 ??

Mvh
    Stig T

Side 244 av 250 FørsteFørste ... 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 240 241 242 243 244 245 246 247 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •