Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 243

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 243 av 250 FørsteFørste ... 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 239 240 241 242 243 244 245 246 247 ... SisteSiste
Viser resultater 4,841 til 4,860 av 4992
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette skjedde med min 2.gen (80GB) for to uker siden. Søkte en del på forum og fant noen som sa at man kunne skru den av og på mange ganger.... Jeg forsøkte det, og det funket! Den startet opp og alt virket som det skulle, helt til jeg skrudde den av igjen. Nå går det ikke.

Det går på reklamasjon, og jeg forventer egentlig å få en ny med en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galle
    Dette skjedde med min 2.gen (80GB) for to uker siden. Søkte en del på forum og fant noen som sa at man kunne skru den av og på mange ganger.... Jeg forsøkte det, og det funket! Den startet opp og alt virket som det skulle, helt til jeg skrudde den av igjen. Nå går det ikke.

Det går på reklamasjon, og jeg forventer egentlig å få en ny med en gang.
    Dette går på reinkarnasjon... 8)

Meld gjerne i fra i tråden om hvordan det går med reklamasjonssaker - både dere med 1. og 2. generasjons PS3

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man gjør om MKV fil i MKV2Vob, hva skal den gjøres om til for å spilles av på ps3? .mpg? .vob? Nå hadde jeg en mkv fil på 11GB som ble til 2.85GB etter jeg fikk gjort den om til .mpg? Hvorfor blir den så liten? Er det noen innstillinger jeg mangler? Skal jeg huke av Always transcode DTS?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Når man gjør om MKV fil i MKV2Vob, hva skal den gjøres om til for å spilles av på ps3? .mpg? .vob? Nå hadde jeg en mkv fil på 11GB som ble til 2.85GB etter jeg fikk gjort den om til .mpg? Hvorfor blir den så liten? Er det noen innstillinger jeg mangler? Skal jeg huke av Always transcode DTS?
    bruk vob
    støtter forsterkeren din DTS? da velger du IKKE Always transcode DTS.

jeg splitter filene mine i 4GB-VOB filer, siden FAT32 ext hdd ikke takler filer over 4GB, velger sekvesiell avspilling på PS3, slik at jeg ikke får opphold i filmene.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    bruk vob
    støtter forsterkeren din DTS? da velger du IKKE Always transcode DTS.

jeg splitter filene mine i 4GB-VOB filer, siden FAT32 ext hdd ikke takler filer over 4GB, velger sekvesiell avspilling på PS3, slik at jeg ikke får opphold i filmene.

Skjønner. Jeg overfører dem til ps3 via nettet jeg. Ok, da skal jeg bruke vob!! Receiver støtter DTS. Men hvis jeg ikke huker av for always transcode DTS så ble filen veldig liten. 2.85gb mot 9.2gb når jeg huket av for always transcode DTS. Er det riktig eller? Hvorfor er vob bedre enn mpg?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Jeg overfører dem til ps3 via nettet jeg. Ok, da skal jeg bruke vob!! Receiver støtter DTS. Men hvis jeg ikke huker av for always transcode DTS så ble filen veldig liten. 2.85gb mot 9.2gb når jeg huket av for always transcode DTS. Er det riktig eller? Hvorfor er vob bedre enn mpg?
    redd jeg kan ta feil her, men etter hva jeg har forstått er mkv og vob bare konteinere for videofilene, dvs at når du endrer fra mkv til vob, gjør du ingen komprimering. derfor blir det ingen forskjell i filstørrelse når du kjører mkv2vob med vob som output. dersom du velger mpg vil jeg tro du endrer filen (tar det lang tid?) når du bruker vob tar det nemlig bare sekunder å konvertere en film.

Jeg har ikke huket at "always transcode DTS" så kan ikke svare om filstørrelsen endres dersom den er valgt...
    Men ikke tenk på det, bruk dts :-)

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!! Ja, det tar laaang tid!! 2-4 timer alt ettersom hvor stor den er. Gammel og treg pc da, men allikevel...

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rapport etter forsøk. Fila er opprinnelig på 11.2gb inkl alle subtitles i .mkv. Konverterer jeg til .mpg med engelsk subtitles sitter jeg igjen med 2.9gb. Gjør jeg det samme men gjør om DTS til PCM så får jeg 9.4gb. Derimot, hvis jeg konverterer til .vob med engelsk subtitle så får jeg 9.4gb. Her trodde jeg at jeg hadde funnet den rette, men denne får jeg ikke overført fra pc til ps3. Det står feil i kopiering etter en stund på ps3. Noen som vet hvorfor?

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rapport etter forsøk. Fila er opprinnelig på 11.2gb inkl alle subtitles i .mkv. Konverterer jeg til .mpg med engelsk subtitles sitter jeg igjen med 2.9gb. Gjør jeg det samme men gjør om DTS til PCM så får jeg 9.4gb. Derimot, hvis jeg konverterer til .vob med engelsk subtitle så får jeg 9.4gb. Her trodde jeg at jeg hadde funnet den rette, men denne får jeg ikke overført fra pc til ps3. Det står feil i kopiering etter en stund på ps3. Noen som vet hvorfor?
    PS3 har vel fat32 filsystem som ikke støtter filer på mer enn ca 4gb.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er feil. Jeg har fått lagt inn mye mer enn 4gb før... Den støtter .vob?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er feil. Jeg har fått lagt inn mye mer enn 4gb før... Den støtter .vob?

Det er ikke feil ;

The maximum possible size for a file on a FAT32 volume is 4 GiB minus 1 byte (232−1 bytes). Video applications, large databases, and some other software easily exceed this limit. Larger files require another formatting type such as NTFS.

File Allocation Table - Wikipedia, the free encyclopedia

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får kopiert mye mer over wifi med playstation media server...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 støtter kun EKSTERNE harddisker formattert FAT32 (som ikke støtter over 4GB)
    Den interne disken er derimot ikke FAT32, og støtter også større filer enn 4GB.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 støtter kun EKSTERNE harddisker formattert FAT32 (som ikke støtter over 4GB)
    Den interne disken er derimot ikke FAT32, og støtter også større filer enn 4GB.
    Nemlig=) Så noen som vet hva som kan ha skjedd med den .vob fila? Det går fint å overføre den 9gb .mpg fila...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nemlig=) Så noen som vet hva som kan ha skjedd med den .vob fila? Det går fint å overføre den 9gb .mpg fila...
    sikkert forsvunnet i eteren, trekk ut nettverkskabelen og se inni der!

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert forsvunnet i eteren, trekk ut nettverkskabelen og se inni der!
    Hehe.. Men på output file i mkv2vob, har dere den på automatic eller vob?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Automatic.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nude not naked
    Dette går på reinkarnasjon... 8)

Meld gjerne i fra i tråden om hvordan det går med reklamasjonssaker - både dere med 1. og 2. generasjons PS3

Jeg var innom Lefdal forrige uke, og desverre fikk jeg ingen ny på stedet. Det er vel ikke så rart siden garantien var gått ut. Mannen bak disken kunne fortelle at det ville ta alt fra to uker, til to måneder(!!!) å få den reparert. Så nå spørs det om romjulsunderholdningen gikk fløyten...:cry:

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen fortelle meg hva slags innstillinger dere bruker i mkv2vob? Vil spille av .mkv filer på ps3 og har fått det til flere ganger, men nå sitter jeg igjen med under halvparten så mye informasjon etter konvertering. Hvis .mkv fila opprinnelig er på 10gb så havner den kanskje på 3gb etter konvertering og jeg får ikke spilt av hele heller. Transcoding video, har dere satt den til mpeg-2 (fast) ? Og hvis output file extension står på automatic så blir den nye fila alltid i .mpg hos meg. Noen lenger opp her mente .vob var bedre, men hvis jeg setter output file extension til .vob så får jeg ikke kopiert over til ps3!!

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg kanskje ha transcoding video på x264 ettersom det er det .mkv fila heter? Og ikke mpeg-2 (fast) hehe

Side 243 av 250 FørsteFørste ... 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 239 240 241 242 243 244 245 246 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •