Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 237

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 237 av 250 FørsteFørste ... 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 233 234 235 236 237 238 239 240 241 247 ... SisteSiste
Viser resultater 4,721 til 4,740 av 4992
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er veldig fristet til å kjøpe større harddisk til min PS3.
    Har den første PS3-versjonen. Ble kjøpt på releasedatoen. (60gb???)

Hvordan kan man enkelt få overført all informasjon på den gamle HDD over på en ny?

Er det veldig komplisert?
    Jeg tenker at man må jo få PS3-operativsystemet over, så må man få onlineprofiler/brukerkontoer over. Så vil jeg har med videoer, og småspill jeg har lastet ned.

Hva er prosedyren fra a-å når det gjelder å få selve programvaren fra disk gammel til disk ny?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg er veldig fristet til å kjøpe større harddisk til min PS3.
    Har den første PS3-versjonen. Ble kjøpt på releasedatoen. (60gb???)

Hvordan kan man enkelt få overført all informasjon på den gamle HDD over på en ny?

Er det veldig komplisert?
    Jeg tenker at man må jo få PS3-operativsystemet over, så må man få onlineprofiler/brukerkontoer over. Så vil jeg har med videoer, og småspill jeg har lastet ned.

Hva er prosedyren fra a-å når det gjelder å få selve programvaren fra disk gammel til disk ny?
    Her: PS3™ | Sikkerhetskopiering

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Antar det. husker jeg rett var det ps3 som gjorde dette selv da jeg instalerete disken, så skulle tro at det samme skulle skje hvis jeg setter inn en 2tb disk
    PS3 takler ikke andre formater enn FAT32. Så om du kan lese den disken fra PS3 så er det FAT32 og ikke NTFS.
    Om du har en disk som blir lest av PS3 med filer som er større enn 4 GB så må du nesten forklare hvordan det er gjort. Hvor mye større enn 4GB er filen?

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jobb nå men skal sjekke, men har flere filmer rundt 8 gig inne. og som jeg nevnte BD metallica ble ette omkoding av mediaserver oppmot 40 gig, men slettet den etter en runde

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg googler "ps3 ntfs" får jeg intrykk av at det er kommet NTFS støtte firmware en eller annen gang i 2009, men lite konkret. men da kun på interndisk.

Ser at den største fila jeg har på disken er transformers. den er 41 GB så kjører tydeligvis NTFS

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke NTFS eller FAT32 på den interne disken i en PS3. EXT3 eller SPUFS er nok de beste tipsene. Disken er angivelig i tillegg kryptert.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var en stk 2gb disk på tur opp til tromsø. er litt spent på om ps3 klarer og drive den, tanker da på det og spinne opp disken. men har vlgt en samsung 5400 har skjønnt det sånn at den er blandt de "grønnsete" der ute.

har også en mCubed Vertical Silence liggende for og plasere disken i sånn at det ser sånn passe greit ut

mCubed Vertical Silence HDD - Prisguide.no

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du mener vel TB?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    du mener vel TB?
    meget mulig

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    meget mulig
    Det regner jeg med du mente, for visst ikke kunne jeg fortalt deg at 500GB går fint det og..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis en film er laget i 5.1 lyd og jeg vil se den på ps3. Hvordan får jeg den til å sende ut 7.1 lyd i stedet for 5.1? Jeg får det rett og slett ikke til
    Har også en LG BD370 som jeg også bruker å se film på og med den får jeg 7.1 lyd, men ikke ps3

Noen som har diverse innstillinger for lyd slik at jeg får 7.1 lyd selv om filmen er laget i 5.1?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kammmar1
    hvis en film er laget i 5.1 lyd og jeg vil se den på ps3. Hvordan får jeg den til å sende ut 7.1 lyd i stedet for 5.1? Jeg får det rett og slett ikke til
    Har også en LG BD370 som jeg også bruker å se film på og med den får jeg 7.1 lyd, men ikke ps3

Noen som har diverse innstillinger for lyd slik at jeg får 7.1 lyd selv om filmen er laget i 5.1?
    Det skal nok gjøres i forsterkeren din. Tipper den husker hva du brukte på inngangen sist, og du har fått satt LG inngangen til Dolby Pro Logic 2, mens du har PS3 inngangen på auto, og den da ikke gjøre noe slikt med signalet.

Prøv å finn en surround mode knapp på fjernkontrollen.

Ett annet forslag er at forsterkeren takler ting forskjellig. Hvordan har du koplet spillerene? Hva står de til (Bitstream eller PCM). Har du gammel eller Slim PS3.

Det kan hende forsterkeren din ikke greier å lage 5.1 om til 7.1 ved visse formater inn, hvis du har gammel PS3, og denne er blitt satt til PCM, og forsterkeren ikke takler å omgjøre dette, og det kan hende LGen faktisk er satt til å sende bitstream, men da normal gammel DD og DTS.

Det er nok mange forslag.

Hvilken forsterker har du?
    Står LGen med "Secondary Audio" til "ON"? (Denne skal være OFF for å gi HD lyd)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det skal nok gjøres i forsterkeren din. Tipper den husker hva du brukte på inngangen sist, og du har fått satt LG inngangen til Dolby Pro Logic 2, mens du har PS3 inngangen på auto, og den da ikke gjøre noe slikt med signalet.

Prøv å finn en surround mode knapp på fjernkontrollen.

Ett annet forslag er at forsterkeren takler ting forskjellig. Hvordan har du koplet spillerene? Hva står de til (Bitstream eller PCM). Har du gammel eller Slim PS3.

Det kan hende forsterkeren din ikke greier å lage 5.1 om til 7.1 ved visse formater inn, hvis du har gammel PS3, og denne er blitt satt til PCM, og forsterkeren ikke takler å omgjøre dette, og det kan hende LGen faktisk er satt til å sende bitstream, men da normal gammel DD og DTS.

Det er nok mange forslag.

Hvilken forsterker har du?
    Står LGen med "Secondary Audio" til "ON"? (Denne skal være OFF for å gi HD lyd)
    Playstationen er av den gamle sorten, en 80gb. Jeg har koblet den til med hdmi til en Yamaha rx-v663. På playstationen har jeg satt på bitstream. Siden receiveren har bare to innganger til hdmi så bruker jeg å bytte over hdmi'en fra Lg til ps3 avhengig av hva jeg skal bruke.
    Har det noe å si at hvilken innstillinger jeg har på Lg'en når det er ps3 surrounden jeg ikke får til?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kammmar1
    Playstationen er av den gamle sorten, en 80gb. Jeg har koblet den til med hdmi til en Yamaha rx-v663. På playstationen har jeg satt på bitstream. Siden receiveren har bare to innganger til hdmi så bruker jeg å bytte over hdmi'en fra Lg til ps3 avhengig av hva jeg skal bruke.
    Har det noe å si at hvilken innstillinger jeg har på Lg'en når det er ps3 surrounden jeg ikke får til?
    Sett PS3 til PCM, da får du HD lyd, det gjør du ikke nå.

Tipper forsterkern husker hvilken innstilling du har satt for lydformatene, prøv med surround knappen til Yamahaen, og sett til Dolby Pro Logic 2 Movie.

Da burte det bli lyd i de siste 2 kanalene bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Harddiskens filsystem er ødelagt

Kom hjem og møtte blå skjerm etter at poden på 6 hadde slått av ps3 alene. Måtte slå av med bryter bak. Fikk da denne meldingen opp og at den skulle installere på nytt. Går ikke etter gjentatte forsøk. Noe som har tips til hvordan jeg kan løse dette alene? Var så dum at jeg handlet må Europris på kampanje og de har ikke verdens beste system for slik reklamasjon. Har en oppgradering på versjon 2.0 liggende, kan jeg bruke den? Eller laste ned fil fra nett og legge inn via usb? Takker for alle svar.
    Forsøkte 2.0. Ville ikke spille den av. Kan jeg bare kjøpe ny harddisk? Var på bare 40 likevel. Mangler da backup.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett PS3 til PCM, da får du HD lyd, det gjør du ikke nå.
    hvordan/hvor gjør man det?

det ble forresten bare drit med den 2 tb disken, kabelrot og fikk kun formatert disken så ble det stop.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan/hvor gjør man det?

det ble forresten bare drit med den 2 tb disken, kabelrot og fikk kun formatert disken så ble det stop.
    Innstillinger for video, sett utdatastrøm for lyd til lineær PCM via HDMI
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man kan lagre filmsnutter med AVCHD fra kamera inn på disken på PS3, får ikke dette til, kan se filmsnuttene men ikke lagre dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simrol
    Noen som vet om man kan lagre filmsnutter med AVCHD fra kamera inn på disken på PS3, får ikke dette til, kan se filmsnuttene men ikke lagre dem.
    Jada, jeg har gjort dette. Husker ikke helt hvordan men prøv å trykke trekant-knappen på katalogen eller filene og velg copy.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det til no, takk for hjelpen

Side 237 av 250 FørsteFørste ... 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 233 234 235 236 237 238 239 240 241 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •